شناسهٔ خبر: 28861638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جسد خاشقچی کجاست؟

یک مقام سعودی مدعی شده ولیعهد سعودی اطلاعی از عملیات منجر به قتل روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ یک رسانه انگلیسی به نقل از یک مقام ارشد سعودی که اشاره‌ای به نامش نشده مدعی شده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این رژیم که عملاً حاکم این کشور محسوب می‌شود اطلاعاتی از عملیاتی که به قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌‌‌سعود منجر شد، نداشته است. 

 خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع که فردی آگاه به روند تحقیقات درباره قتل خاشقچی معرفی شده نوشته است: «هیچ دستوری برای اینکه آنها خاشقچی را به قتل برسانند یا او را بربایند وجود نداشته است.»

عربستان سعودی بامداد شنبه به کشته شدن «جمال خاشقچی» در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعتراف و ادعا کرد وی بعد از وقوع یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است. دادستان کل عربستان سعودی در بیانیه‌ای ادعا کرده گروهی از مظنونان برای رایزنی با خاشقچی و بازگرداندن او به استانبول سفر کرده بودند که در نهایت با او درگیر شده و وی را به قتل رسانده‌اند. 

منبع مورد استناد رویترز اضافه کرد: «محمد بن سلمان هیچ اطلاعی از این عملیات خاص نداشت و مطمئناً دستوری برای ربودن یا قتل هیچ کسی را صادر نکرده است. او قرار بود بعداً از این دستور برای بازگرداندن افراد به کشور با خبر شود.»

جسد کجاست؟

این منبع همچنین ادعا کرده جسد خاشقچی تحویل یک «هماهنگ‌کننده محلی» شده و اینکه در حال حاضر کجاست، مشخص نیست. 

رویترز هم به نقل از یک "منبع آگاه" سعودی نوشت: کسی نمی داند چه بر سر جنازۀ خاشقچی آمده است.

این در حالی است که مقام‌های ترکیه‌ای گفته‌اند خاشقچی داخل ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. 

برخی رسانه ها هم از دفن جسد خاشقچی در بوستانی در حومه استانبول خبر داده بودند.

رسانه‌های ترکیه تصاویری هم از ورود تیمی متشکل از ۱۵ نفر از مقام‌های سعودی منتشر کرده‌اند که پیش از ورود خاشقچی وارد ساختمان شده بودند. 

مقامات عربستان ادعا کرده اند که اعضای تیم مذکور (که در میان آنها پزشک متخصص تشریح جنازه نیز حضور داشته) برای گفتگو با خاشقچی و بازگرداندن او به عربستان، عازم استانبول شده بودند!

 

نظر شما