شناسهٔ خبر: 28861238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نتایج پاراآسیایی نشان‌دهنده کار، برنامه‌ریزی و تلاش مسئولین است/ موافق واگذاری سرخ آبی‌ها هستم

نماینده مردم فسا درخصوص بازیهای پاراآسیایی جاکارتا گفت: اولین بار بود که بعد از چین و کره سوم شدیم و اگر چهارمدال طلای دیگر می‌گرفتیم، کره را هم پشت‌سر می‌گذا‌شتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نتیجه کاروان ایران در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا به خبرنگار برنا گفت: خوشبختانه ما برای  اولین بار در آسیا سوم شدیم، این بازی‌ها چند مشخصه برای جمهوری اسلامی ایران داشت، اولین بار بود که بعد از چین و کره سوم شدیم و اگر چهار مدال طلای دیگر می‌گرفتیم، کره را هم پشت سر می‌ گذا‌شتیم که خود این موضوع بسیار ارزشمند است و تبلیغ مثبتی برای کشور به شمار می رود.

وی افزود: واقعا نشان دادیم بعضی از رشته‌ها مدال آور هستند، مثل دوومیدانی و شنا، در المپیک‌ها به همین دلیل است که چین همه مدال‌ها را می‌برد چون یک نفر، شش، هفت مدال  برنده می‌شود در حالیکه تیم‌هایی مثل والیبال و بسکتبال چندین نفر هستند و یک مدال حساب می‌‌شود. در همین بازی‌ها، آقای شاهین ایزدیار شناگر ما،  6 طلا گرفت. به اندازه هفت تیم بازی گروهی. یکی دیگر از شاخص‌های آن هم این بود که آقای ایزدیار به عنوان برترین بازیکن این دوره انتخاب شد. این نشان داد که مسئولین ورزش از دور قبل تا این دوره کار کردند، هدفگذاری کردند و مشخص کردند، کدام رشته‌ها مدال‌آور است. خانم‌ها هم خیلی موفق بودند، بعضی از آنها در دو سه ماده مدال گرفتند و خیلی جالب بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: باید اشاره کنیم به بسکتبال با ویلچر آقایان که ژاپن را با اقتدار خوبی شکست دادند و قهرمان شدند. این‌ها نیز از نکات مثبت بود و امیدواریم در دوره بعدی بتوانیم  در جدول رده بندی کلی کره را پشت سر بگذاریم و به عنوان نایب قهرمانی قاره کهن دست پیدا کنیم.البته بنده  در اینجا مایل هستم از نقش مجلس بگویم؛ نمایندگان مردم در مجلس با تصویب جدایی کمیته ملی پاراالمپیک از کمیته  المپیک، بودجه این دو مجموعه راجدا کرد و مسئولین به این موضوع اذعان دارند و خوشحالیم مجلس هم به اندازه خودش در این موفقیت در کنار دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی پاراالمپیک سهم داشت.

این عضو فراکسیون ورزش درخصوص موضوع  واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و راهکاری مناسب از نظر وی  اظهار داشت: سال 94 سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که می‌خواهد استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند. آقای پوری‌حسینی رئیس این سازمان بارها در شبکه‌های صدا و سیما این موضوع را مطرح کرد، قیمت‌گذاری هم کردند و روز موعود اعلام کردند و البته اهلیت این شرکت یا کسانی که برنده شدند، احراز نشد. گرچه من موافق بودم  و هستم که این دو باشگاه واگذار شوند، اما وقتی متوجه شدم شرکتی می‌خواست پرسپولیس را بخرد و بعد نفت تهران را گرفت و حتی نتوانست بدهی‌ها را پرداخت کند، خوشحال شدم که کنترلی روی این موضوع وجود داشت. وزیر ورزش و جوانان مجددا از رئیس جمهور تقاضا کرده است و ایشان دوباره موافقت کردند که این قضیه مسیر خود را دوباره طی کند.

وی ادامه داد: معتقدم در این جا باید چند موضوع مهم لحاظ شود،با چند موضوع روبرو هستیم، باید  از حقوقدانان ورزشی که به قوانین FIFA و afc اشراف داشته باشند استفاده کنیم و از مترجمینی که بتوانند اصطلاحات ورزشی را بهتر ترجمه کنند، هم باید بهره ببریم. همچنین مدیران باشگاهها باید مسئولیت کارهای خود را در زمان واگذاری بر عهده بگیرند، در همین یکی دو فصل گذشته پرسپولیس، تراکتور سازی، پدیده و ... از پنجره نقل و انتقالات محروم شدند اما افرادی که باعث خسارت شدند پاسخگو کارهای خود نبودند، متاسفانه نفوذ سعودی‌ها و امارتی‌ها در afc  و FIFA  خیلی زیاد است و برای اینکه تیم‌های ما را ضعیف کنند از این ضعف‌ها استفاده می‌کنند. امیدواریم پرسپولیس و استقلال خیلی گران حساب نکنند، چون بدهی دارند و اگر اهلیتی در کار هست واگذار کنند و بی تردید باید وزارت ورزش بر کارکرد باشگاه ها نظارت کند تا کار تیم ها به بیر‌اهه کشیده نشود.

وی در انتها گفت: معتقدم  شرکت را سهامی کنند و مثل خیلی از جاهای دنیا یک سری  هوادارهای مشخص که حق عضویت می‌دهند، بتواند برای انتخاب مدیرعامل رأی بدهد. برای پیشکسوتان سهامی در نظر بگیرند، در زمینه‌های اقتصادی دولت باید کمک کند و حق پخش و فروش بلیت ها را بدهند. حق رشد و نقل و انتقالات بازیکنان و.... عواملی است که می‌تواند تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال را سربلند کنند.

نظر شما