شناسهٔ خبر: 28861177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشکلات کشور با وحدت و همدلی میان همه اقشار جامعه برطرف می‌شود

R41358/P4001/S6,74/CT2

همسر لشگر شهید پاسدار طوسی گفت: زمان جنگ ما چیزی نداشتیم رمز پیروزی ما پشتیبانی از ولایت‌فقیه و اتحاد مردم بود. اکنون نیز کشور ما مشکلی ندارد تنها راه برطرف کردن مشکل وحدت و همدلی میان همه اقشار جامعه به ویژه وحدت مسئولان و مردم است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بالنده‌ترین حضور مازندران در دفاع مقدس با نام سردار شهید محمد حسن طوسی پیوند خورده و لشگر 25 کربلای مازندران مرهون حماسه آفرینی‌های وی و یکایک رزمندگان و سرداران سرو قامت سپیدروی بلند نظری است که همچون خورشید آسمان بی‌کران افتخارات مازندران را تابناک نگه داشته‌اند.

سردار شهید طوسی که از طوسکلای شهرستان نکا و از خانواده‌ای روستایی، زحمتکش و مذهبی برخاسته و به عضویت سپاه نکا در آمده بود. در فاصله زمانی کوتاهی و به واسطه بروز لیاقت‌ها و شجاعت‌های ویژه‌اش در انجام مدبرانه و شجاعانه ماموریت‌های محوله، به سپاه مرکز استان یعنی ساری منتقل شده و فرماندهی واحد عملیات را برعهده گرفت و پس از گذشت چند ماه به منطقه سه سپاه مازندران و گیلان در چالوس رفته و به سمت فرماندهی عملیات منطقه منصوب شد.

در نتیجه با گذشت زمانی کوتاه‌تر از آنجا نیز عازم جبهه‌ها شده و فرماندهی واحد اطلاعات عملیات لشکر به وی واگذار شد و در ادامه این روند تصاعدی که با اثبات لیاقت‌ها و بروز قابلیت‌ها و استعدادهایش همراه بود، جانشینی و قائم مقامی لشکر 25 کربلا را نیز بر عهده گرفت و با این سمت آسمانی شد و به وجه الله نظر کرد.

مصاحبه تسنیم را با خانم حلیمه عربزاده همسر فداکار و مهربان شهید طوسی می‌خوانید.

تسنیم:تحصیلات و شغل شهید چه بود؟ 

همسر شهید طوسی: بعد تحصیلات دوره راهنمایی ترک تحصیل کرده و در کار کشاورزی به پدرشان کمک می‌کردند که پس از ازدواج به وی گفتم باید درس بخوانید که به بنده قول داد روزها به پدر کمک کنند و شب‌ها درس بخوانند.

تسنیم: فعالیت سیاسی شهید از چه زمانی آغاز شد؟

همزمان که شهید طوسی در مدرسه شبانه روزی درس می‌خواند با چند نفر از دوستانش در جلسات مذهبی شرکت و اعلامیه حضرت امام(ره) را در روستاها پخش می‌کردند. آن زمان به افرادی که فعالیت انقلابی می‌کردند سیاسی قلمداد می‌کردند. من نمی‌دانستم همسرم فعالیت سیاسی دارد.

تسنیم:حاصل زندگی مشترکتان با شهید چند فرزند است؟

همسر شهید طوسی: یک فرزند متولد 57 که در این زمینه باید بگویم یک شب حالم بد شد مرا به بیمارستان بردن آن زمان ساواکی‌ها متوجه شده بود که طوسی سیاسی هستند بعد زایمان حالم بدبود فردای آن روز شهید آورده بودن و تظاهرات شده بود که مردم به سمت بیمارستان امام می‌آمدند.

از پنجره دیدم تیرانداری شد و طوسی جلو بود و ساواکی‌ها درپی او هستند که شهید طوسی از دستشان فرار کرد. بعد از چند روز که خواستم مرخص شوم بیمارستان نیاز به خون داشت که طوسی گفت اگر همه بگویید مرگ بر شاه من خون می‌دهم که دکتر و پرستارها گفتند مرگ برشاه و وی خون داده.

بچه را که منزل بردیم پدر طوسی خیلی خوشحال بود و گفت جشن بگیریم اما شهید طوسی گفت این روزها بچه‌ها شهید می‌شوند من نمی‌توانم شاد باشم هر وقت شاه رفت جشن می‌گیریم زمانی که شاه از کشور رفت شهید طوسی به منزل آمد و گفت حالا جشن می‌گیریم شاه فرار کرد و امام(ره) می‌خواهد بیاید و جشن مفصلی گرفتیم.

تسنیم:شهید طوسی چه زمانی به سپاه پاسداران ملحق شدند؟

همسر شهید طوسی: اوایل انقلاب کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد که وی آنجا بود و بعد گفت که می‌خواهم وارد سپاه شوم. گفتم با پدر و مادرت مشورت کن، گفت چشم که آن شب خواب دیدم عزاداری محرم است و علمی که طرف منزل می آیند علم دست شهید طوسی است و همه شعار می‌دادن طوسی علمدار لشکر، نمی‌دانستم معنای آن چیست.

فردا به شهید طوسی گفتم وی گفت‌ خیره تعبیرش این است که می‌خواهم به اسلام خدمت کنم. بعد از یک هفته وی جذب سپاه شده و یک ماه بعد فرمانده اطلاعات عملیات سپاه شد در درگیری‌های استانی مانند گنبد نقش به‌سزایی داشت.

مادر شهید بسیار زن باهوش و زیرکی بوده و خاطره‌ای در این زمینه بگویم اینکه بعد از چند مدت از فعالیت شهید طوسی در سپاه به شهرستان ساری رفتیم تا آنجا زندگی کنیم. یک سال ساری و یک سال در چالوس زندگی کردیم بعد از مدتی شهید طوسی گفت یک ماهه می‌خوام بروم اهواز گفتم ما هم می‌آییم گفتن نه بهتر است شما بمانید ما چالوس ماندیم و وی یکی دوماه رفتند اهواز. در این زمان برادر وی محمد ابراهیم شهید شده است.

تسنیم:چگونه و چه زمانی به اهواز برای زندگی رفتید؟

وقتی شهید طوسی خواست برگردد اهواز گفتم من و دخترم نیز می‌آییم به بنده می‌گفت باید طوری  بچه را تربیت کنید که بدون من بزرگ شود در اهواز من نمی‌توانم به منزل بیایم باید منطقه باشم شما تنها می‌مانید گفتم اشکال ندارد من خودم را برای هر سختی آماده کردم. بنده خیلی شهید طوسی را دوست داشتم از زمانی که با وی ازدواج کردم وی بیرون بوده است. به طوسی گفتم به خاطر هدفمان که راه اسلام و دفاع از خاک وطن بوده پشتت هستم.

تسنیم:به نظر شما چگونه می توان همانند اتحاد زمان جنگ مشکلات جامعه را برطرف کرد؟

همسر شهید طوسی: زمان جنگ ما چیزی نداشتیم رمز پیروزی ما پشتیبانی از ولایت‌فقیه و اتحاد مردم بود. اکنون نیز کشور ما مشکلی ندارد تنها راه برطرف کردن مشکل وحدت و همدلی میان همه اقشار جامعه به ویژه وحدت مسئولان و مردم است. در حال حاضر دشمنان ما در حال کشیدن نقشه علیه نظام هستند روزی به شهید طوسی گفتم شما چرا کم می‌خوابین گفت دشمنان ما شبانه‌روزی کار می‌کنند ما باید همیشه بیدار باشیم اگر بخوابیم ضرر کرده‌ایم.

انتهای پیام/ح

نظر شما