شناسهٔ خبر: 28861094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاييد دادستان عربستان سعودي به مرگ جمال خاشقجي در استانبول

دادستان عربستان سعودي: تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقجی درپی مشاجره لفظی را تأیید می کند و تحقیقات درباره مرگ جمال خاشقجی همچنان ادامه دارد و در این باره تاکنون 18 شهروند شعودی بازداشت شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رجب طیب اردوغان و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودي در گفت و گوی تلفنی خود بر اهمیت تداوم همکاری های دوجانبه در قضیه جمال خاشقجی تأکید کردند.همچنين اين شبکه تلویزیونی به نقل از شبکه الاخباریه سعودی از قول دادستان عمومی عربستان سعودي اعلام کرد تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقجی درپی مشاجره لفظی را تأیید می کند و تحقیقات درباره مرگ جمال خاشقجی همچنان ادامه دارد و در این باره تاکنون 18 شهروند شعودی بازداشت شده اند. 

همچنين یک منبع آگاه از نتایج تیم تحقیقاتی سعودی گفت راننده کنسولگری عربستان سعودي در بین افرادی بوده که جسد خاشقجی را به یک نیروی محلی تحویل داده است. این منبع افزود هیچ گونه دستور رسمی برای کشتن یا ربودن خاشقجی صادر نشده بود ولی همیشه دستور بازگرداندن نیروهای معارض به عربستان سعودي وجود داشته است.

اين شبکه تلویزونی در ادامه تصريح کرد ماهر المطرب به دلیل اینکه پیشتر با جمال خاشقجی در لندن همکار بود برای اجرای عملیات قتل خاشقجی انتخاب شد.

گفتني است آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت اجرای تحقیقات فوری و همه جانبه درباره قتل خاشقجی و محاکمه عاملین آن تأکید کرد. 

 
 
 
 

نظر شما