شناسهٔ خبر: 28860915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

واشنگتن مدعی تلاش ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا شد

چهار نهاد قضایی و اطلاعاتی آمریکا روز جمعه مشترکاً با انتشار بیانیه ادعایی، روسیه، چین و ایران را به تلاش برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات آتی این کشور متهم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز در بیانیه مشترک ادعایی دفتر هماهنگ‌کننده اطلاعات ملی آمریکا، وزارت دادگستری، وزارت امنیت داخلی و آژانس تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) آمده است: نگران کارزار روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی، از جمله ایران، برای تضعیف اعتماد به نهادهای دمکراتیک و تاثیرگذاری بر عواطف عمومی و سیاست‌های دولتی هستیم.
نگارندگان بیانیه می‌افزایند: این فعالیت‌ها همچنین ممکن است برای تأثیرگذاری بر عقاید رأی‌دهندگان و تصمیم‌ آن‌ها در روند انتخاباتی سال‌های 2018 و 2020 باشد.
نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنین در بیانیه ادعایی خود با نام بردن از رسانه‌های روسی همچون راشاتودی و اسپوتنیک، آن‌ها را به دروغ‌پراکنی متهم کرده‌اند.
این نخستین بار نیست که هیأت حاکمه آمریکا برای جبران ناکامی‌های داخلی و در تلاشی نافرجام برای جهت‌دهی به افکار عمومی، انگشت اتهام را به سمت کشورهای خارجی گرفته و آن‌ها را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند.
بیانیه روز جمعه دو ماه پس از آن منتشر می‌شود که شرکت‌های آمریکایی در اقدامی هماهنگ و با ادعای تلاش ایران برای جهت‌دهی به فضای سیاسی این کشور و حملات فیشینگ (سرقت اطلاعات) ده‌ها حساب‌های کاربری منسوب به سازمان صدا و سیما را مسدود کرده بودند.
این اتهام‌ها مسأله جدیدی نیست و پیش از این نیز خزانه‌داری آمریکا به همین بهانه، برخی پژوهشگران ایرانی را هدف تحریم قرار داده بود.
کارشناسان، طرح مجدد این موضوع را با نگرانی اعضای دولت آمریکا از باخت احتمالی اعضای حزب‌شان در انتخابات آتی و تلاش برای القای دخالت دیگر کشورها در این انتخابات مرتبط می دانند.
انتخابات آتی آمریکا ششم نوامبر (15 آبان 97) برگزار خواهد شد و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رأی گذاشته خواهد شد.

نظر شما