شناسهٔ خبر: 28860910 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمانی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

چالاک‌سازی دانشگاه پیام نور با ساماندهی مراکز استانی/ تأسیس دبیرخانه برای نظارت بر مصوبات

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مراکز استانی و شهرستانی این دانشگاه هدف آن را چالاک‌سازی سازمان مرکزی عنوان کرد و گفت: به همین دلیل دبیرخانه‌هایی را در سراسر کشور تشکیل داده و تلاش داریم تا آنها بر مراکز نظارت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی و یا منطقه‌ای کردن مراکز استانی و شهرستانی این دانشگاه گفت: هدف ساماندهی مراکز استانی و شهرستانی دانشگاه پیام نور چالاک‌سازی سازمان مرکزی و واگذاری وظایفی که در این سازمان متمرکز بوده به مناطق است. به همین دلیل دبیرخانه‌هایی را در سراسر کشور منطبق با آمایش آموزش عالی تصویب شده در شورای انقلاب فرهنگی تأسیس کرده‌ایم.

وی افزود: این دبیرخانه‌ها تشکیل شده تا با مطالعه و بررسی به سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بگویند که چه اختیاراتی را می‌توان به استان‌ها و مراکز واگذار و تفویض کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: بخشی از این وظایف و تفویض‌ها صورت گرفته است که می‌توان به مسائل مالی، کارگزینی و صدور دانشنامه‌ها اشاره کرد. البته مباحث دیگر هم برای واگذاری مطرح است که به همین دلیل جلسات منظمی با مدیران این دبیرخانه‌ها برگزار می‌شود ضمن اینکه دبیرخانه‌ها مسئولیت پذیرفته‌اند که تا آیین‌نامه‌های آموزشی و رفاهی را بررسی کرده و نظرات خود را برای طرح و نهایی شدن به منظور اجرا اعلام کنند.

زمانی گفت: امیدواریم تا پایان سال خیلی از مسائلی که نیاز است به مراکز استانی و شهرستانی واگذار شود و آنها از سفر به تهران و رفت و آمد بپرهیزند تا با این کار ضمن صرفه‌جویی در وقت و زمان و هزینه‌های ریالی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور را به سمت تمرکز بر فعالیت‌های دیگر سوق دهند.

وی گفت: کارکرد سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور از این به بعد سیاست‌گذاری و ابلاغ مصوبات است ضمن اینکه نظارت بر مراکز دانشگاه پیام نور برعهده دبیرخانه‌ها است و در حقیقت مراکز دانشگاهی پیام نور صرفاً اجرایی خواهند بود. همچنین این دبیرخانه‌های تأسیس نقش واسط داشته تا بتوانند نظارت بر عملکرد مراکز را به خوبی انجام دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان گفت: دبیرخانه‌های تأسیسی جدید هیچ تشکیلات اضافه‌ای ندارند و تنها کارکرد آنها نظارت بر عملکرد مراکز و نظارت بر اجرای بخشنامه‌های صادره از سازمان مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما