شناسهٔ خبر: 28860780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به منظور شرکت در پیاده روی اربعین حسینی؛

تاکنون ۱۱۰ هزار ویزا برای زائران خوزستانی صادر شده است

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، از صدور ۱۱۰ هزار ویزا برای زائران خوزستانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند خبر داد و اظهار داشت: مشکلی از بابت صدور ویزا نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ناصر حویزاوی»، شامگاه (جمعه 27 مهر) در جلسه ستاد اربعین در قرارگاه چذابه، گفت: به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، تاکنون برای 110 هزار نفر از خوزستانی هایی که در سایت سماح ثبت نام کردند، ویزا صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی از بابت صدور ویزا نداشته ایم، افزود: از روز پنج شنبه (26 مهر) تاکنون برای 100 نفر به دلیل اینکه جهت اعزام به کربلا از دفاتر رسمی اقدام نکردند، به صورت مجدد ویزا صادر شد و هزینه مضاعفی به زائران تحمیل شده است.

 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان، خاطر نشان کرد: برای همه کسانی که از سامانه سماح به کربلا اعزام می شوند، در عراق و در مرزها خدمات درمانی به صورت رایگان انجام می شود.

 

خروج 17 هزار زائر از مرز چذابه

«رامین هندیجان زاده»، هم از فعال بودن صادرات گمرک تا بامداد جمعه (27 مهر) خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر عراق واردات کامیون ها از سمت ایران را نمی پذیرد.

 

سرپرست گمرک چذابه، با اشاره به اینکه برای سایت مسافری در هر شیفت هشت نفر از کارشناسان گمرکی فعالیت می کنند و دستگاه های ایکس ری هم فعال است، اضافه کرد: در یک هفته اخیر بالغ بر 17 هزار نفر از مرز چذابه خارج شدند.

 

وی با بیان اینکه ارزش صادرات در 6 ماهه امسال از مرز چذابه 590 میلیون دلار بوده است، عنوان کرد: بر اساس ابلاغ بخشنامه ای با صدور گذر موقت از سوی گمرک ایران صادرات آرد ممنوع نیست و این موضوع به مرزبانی به صورت مکتوب اعلام شده تا مانع خروج کامیون های حامل بار آرد نشوند.

 

پوشش درمانی زائران حسینی در مسیر چذابه

همچنین «نادر سلطانی»، با اشاره به اینکه از مرز چذابه تا کوت را با 30 دستگاه آمبولانس پوشش می دهیم و با توجه به تراکم جمعیت تعداد آمبولانس ها افزایش پیدا می کند، اذعان داشت: امسال عبدالخان را هم پوشش می دهیم.

 

مسئول درمانگاه فوریت های پزشکی در مرز چذابه، ادامه داد: در این مرز درمانگاه مستقر شده و هفت پرستار زن و مرد، ماما، کارشناس بهداشت مبارزه با بیماری ها و چهار پزشک عمومی در هر شیفت و داروخانه هم به صورت 100 درصدی آماده است.

 

وی با بیان اینکه تیم ارتباطات از فردا مهیا می شود ولی با رومینگ شدن خطوط دچار مشکل می شویم، ابراز کرد: 2 اتوبوس آمبولانس در مرز و 2 اتوبوس آمبولانس نیز در فلکه ورودی سوسنگرد و بیمارستان شهدای نفت (به عنوان بیمارستان معین) تجهیز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در این اتوبوس آمبولانس ها کلیه تجهیزات، نیروی انسانی و متخصص مستقر می شود، اظهار کرد: پزشک، جراح، پزشک طب اورژانس، پرستار آی. سی. یو کار و پزشک بیهوشی در این درمانگاه ها حضور دارند و همچنین دو بالگرد هم آماده داریم.

 

پنج مورد انتقالی از میان مراجعان به درمانگاه هلال احمر

در ادامه «یاسر ساعدی»، رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان، بر آماده کردن بارانداز برای استقرار بالگرد تاکید کرد و توضیح داد: از بین مراجعان به درمانگاه هلال احمر تنها پنج مورد مورد انتقالی داشتیم که بیماران اعزامی یا موکبی هستند یا نیروهای اعزامی که برای هزینه درمان آنها نیاز به همکاری داریم.

 

تعداد گیت های مرزبانی باید افزایش یابد

سرهنگ «جهانگیر امیری»، با اشاره به بلاتکلیفی کامیون ها در مرز، عنوان کرد: آنهایی که بار آرد دارند بر اساس ابلاغیه ارسالی فرماندهی مرزبانی قاچاق محسوب می شود؛ گمرک می گوید اگر گذر موقت باشد، باید عبور داده شوند ولی ملاک اقدام مرزبانی بخشنامه های صادره فرماندهی و همچنین نظر قاضی است.

 

فرمانده مرزبانی دشت آزادگان، اضافه کرد: راننده های کامیون های حامل آرد 6 روزه معطلی دارند و یکی از عوامل خالی نشدن فضای بارانداز همین مورد است.

 

وی افزود: در خصوص گیت های مرزبانی نیز با توجه به اینکه آخرین نقطه خروج مرزبانی است و آخرین سنگر دفاعی کشور محسوب می شود، باید با شروع ازدحام حضور زائران تعداد گیت های مرزبانی افزایش پیدا کند.

 

وی یاد آور شد: اداره برق هم باید در کنار فنس های مرزی سیستم روشنایی ایجاد کند که آن را در حیطه وظایف اداره راهداری می داند؛ به هر حال برای تأمین امنیت جانی زائران باید این کار در اولویت قرار بگیرد.

 

استقرار بیش از 300 موکب در مرز چذابه

در پایان «علی حسین حسین زاده»، بر استقرار بالگرد در مرز چذابه تاکید کرد و با بیان اینکه در صورت وقوع حادثه، هیچ توجیهی را نمی پذیریم، گفت: مدیر حراست استانداری از شنبه (28 مهر) در مرز چذابه مستقر می شود و کارت تردد خودروها را برای ورود و خروج صادر می کند.

 

رئیس قرارگاه چذابه، با اشاره به اینکه بعد از راهپیمایی «مشایة الاهواز» حتما برای نقاطی که ترافیک خیز هستند، باید چاره اندیشی شود، بیان کرد: از بستان تا چذابه بیش از 300 موکب برپا شده که امیدواریم میزبانی مناسبی را برای مردم شریف ایران داشته باشند.

 

نظر شما