شناسهٔ خبر: 28860683 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابتهای بین المللی گرندپری منچستر؛

تکواندوکاران ایران به 2 مدال نقره و برنز رسیدند

تهران- ایرنا- تکواندوکاران ایران در نخستین روز از رقابت های بین المللی گرندپری منچستر به دو مدال نقره و برنز دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مرحله چهارم مسابقات گرندپری تکواندو در سال 2018 از روز جمعه در انگلیس آغاز و سه روز ادامه خواهد داشت.
در روز نخست «ابوالفضل یعقوبی» و «میرهاشم حسینی» در منهای 68 کیلوگرم و «سجاد مردانی» در وزن به اضافه 80 کیلوگرم روی شیاپ‌چانگ رفتند که یعقوبی از رسیدن به مدال باز ماند.
در وزن منهای 68 «میرهاشم حسینی» در نخستین دیدار با «شوای ژائو» از چین مبارزه کرد و با نتیجه 15 بر 9 به برتری رسید و در ادامه مقابل «سئوک بای کیم» از کره جنوبی 19 و بر 16 پیروز شد.
وی در مرحله یک‌چهارم نهایی توانست «احمد ابوغاش» از اردن و قهرمان المپیک ریو را در راند طلایی شکست داده و به نیمه نهایی برسد که در این مرحله از تکواندوی گرند پری منچستر، وی موفق شد «براد سیندن» نایب قهرمان اروپا از انگلیس را از پیش رو بردارد و فینالیست شود.
حسینی نماینده وزن دوم المپیکی کشورمان در فینال این رقابت‌ها با «دای هون لی» از کره جنوبی پرافتخارترین تکواندوکار زمان حاضر دیدار کرد و در راند سوم در حالی که نتیجه 11 بر 7 به نفع نماینده کره بود، به دلیل آسیب دیدگی انصراف داد و به مدال نقره رسید.
این برای چندمین بار در یک سال اخیر است که میرهاشم حسینی در فینال رقابت های گوناگون برابر «دای هون لی» مغلوب می شود.
در وزن به اضافه 80 کیلوگرم «سجاد مردانی» در نخستین گام «گویلرمه سزاریو» از برزیل را 16 بر 11 شکست داد و سپس با نتیجه 13 بر 7 «اسمائیل دویسبای» از قزاقستان را از پیش رو برداشت.
وی در ادامه برابر «وردان گولس» از کرواسی دارنده مدال تورنمنت‌های مختلف با نتیجه 8 بر 4 به برتری رسید.
مردانی در مرحله نیمه نهایی با «ولادیسلاو لارین» از روسیه مبارزه کرد و در پایان دیداری حساس و نفس گیر 15 بر 12 باخت و به مدال برنز این دوره از رقابت‌ها رسید.
روز یکشنبه در ادامه این مسابقات و در وزن منهای 58 کیلوگرم «آرمین هادی‌پور» ابتدا باید با «سرگیو سوزوکی» از ژاپن مبارزه کند و در صورت برتری به مصاف برنده روسیه و تایلند می رود.
در همین وزن «فرزان عاشورزاده» در نخستین گام را در روی «گاشیم مگمدوف» از جمهوری آذربایجان نایب قهرمان نوجوانان 2016 جهان قرار می‌گیرد و پس از آن باید با برنده اسپانیا و بلژیک دیدار کند.
به نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه تعلق می گیرد.
شبس**ورزشی**3783** 1917

برچسب‌ها:

نظر شما