شناسهٔ خبر: 28860552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

پدیده صدرنشین لیگ ماند

صعود پرسپولیس در حذفی، صعود استقلال در جدول

در ادامه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته استقلال موفق شد در ورزشگاه تختی تهران مقابل سایپا به برتری 2 بر یک برسد تا بعد از مدت‌ها شاگردان شفر به جمع مدعیان اضافه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در ادامه رقابت‌های جام حذفی و از مرحله یک‌شانزدهم نهایی این رقابت‌ها تیم‌های پرسپولیس و 90ارومیه از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری خفیف سرخ‌ها در آستانه دیدار با السد قطر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به پایان رسید. پرسپولیس در این بازی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و حریف سپیدرود رشت در مرحله یک‌هشتم نهایی شد. شاگردان برانکو با این برد آماده استقبال از السد قطر شدند. قرمزها که مشخصا نگران مصدومیت خود بودند بازی چندان جذابی ارائه نکردند و در نهایت هم با گل مدافع خود پیروز شدند. در دقیقه 59 شوت محمد انصاری از فاصله نسبتا زیاد با اشتباه خسروی به گل اول پرسپولیس تبدیل شد و قرمزها هم با این برد صعود خود را جشن گرفتند و به استقبال بازی حساس با السد قطر رفتند.

 برانکو: این بازی می‌توانست بحران‌ساز شود

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس بعد از بازی گفت: «مهم‌ترین مساله در جام حذفی بردن است. به بازیکنان تبریک می‌گویم. مهم‌ترین مساله بردن بود. نمی‌توانستیم از این واقعیت که سه‌شنبه بازی مهمی با السد داریم فرار کنیم. به همین خاطر این قبیل مسابقات مخصوصا در جام حذفی یک مقدار بحران‌ساز می‌شود. از الان دیگر خودمان را برای بازی با السد آماده می‌کنیم.»

 قسمت اول استقلال – سایپا به کام شفر

در ادامه هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته استقلال موفق شد در ورزشگاه تختی تهران مقابل سایپا به برتری 2 بر یک برسد تا بعد از مدت‌ها شاگردان شفر به جمع مدعیان اضافه شوند. استقلال در حالی این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت که وینفرد شفر به خاطر محرومیت از روی سکوها تیم را هدایت کرده و روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی نیز به دلیل مصدومیت این دیدار حساس را از دست داده بودند اما استقلالی‌ها با یک بازی زیبا و چشم‌نواز موفق شدند شاگردان علی دایی را از پیش رو برداشته و به ادامه رقابت‌ها امیدوار شوند. استقلال با این برد 14 امتیازی شد و موقتا در رده پنجم جدول قرار گرفت.

در دقیقه 6 روی یک پرتاب اوت بلند و بعد از یک فعل و انفعال در پشت‌محوطه جریمه استقلال، توپ به علی دشتی رسید و این بازیکن پس از دریبل دو بازیکن استقلال و یک نفوذ زیبا با یک ضربه محکم و روی پا توپ را به طاق دروازه استقلال چسباند تا شاگردان دایی یک گل جلو بیفتند. در دقیقه ۲۲ وریا غفوری ضربه کرنر استقلال را زد که این ضربه را مدافعان برگشت دادند اما توپ برگشتی را قائدی تک ضرب به پشت دفاع فرستاد که در نهایت محمد دانشگر توپ را از میانه پای دروازه‌بان سایپا تبدیل به گل مساوی استقلال کرد. در دقیقه ۷۸ خطای سارفو روی صیادمنش را داور پنالتی تشخیص داد و علی دایی به این تصمیم داور معترض شد. در ادامه و 3دقیقه بعد وریا غفوری پنالتی را تبدیل به گل دوم استقلال کرد. صیادمنش بعد از خطای پنالتی دچار مصدومیت شد. دو تیم باید ۱۰ آبان ماه یک بار دیگر در مرحله یک‌هشتم جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند.

 طاهری: این برد تقدیم به هواداران

بیژن طاهری، مربی استقلال در نشست خبری گفت: «این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم چون بعد از اینکه گل هم خوردیم از تیم حمایت کردند و  بازیکنان روحیه گرفتند و به بازی برگشتیم. مهم‌تر از این برد فوتبال خوبی بود که استقلال بازی کرد. جوانانی که هر هفته بهتر فوتبال بازی می‌کنند و در کنار هم بهتر می‌شوند. امیدوارم استقلال هفته به هفته روند رو به رشدش را داشته باشد.»

 نتایج سایر دیدارهای هفته نهم

در ادامه رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر و در دیدارهای روز جمعه ماشین‌سازی و نفت مسجدسلیمان به تساوی یک - یک رسیدند و سپیدرود و ذوب‌آهن نیز به تساوی بدون گل بسنده کردند. سپاهان در یک دیدار جذاب و تماشایی با پنالتی دقایق پایانی نساجی را شکست داد و استقلال خوزستان نیز در خانه 2برصفر از پارس‌جنوبی شکست خورد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و پیکان به خاطر حضور سرخ‌پوشان در آسیا به تعویق افتاد. همچنین در تک دیدار هفته نهم در روز پنجشنبه پدیده مقابل فولاد به برتری رسید و صدرنشین لیگ ماند. دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی نیز امروز برگزار خواهد شد.

نظر شما