شناسهٔ خبر: 28860315 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

عرضه گران‌ترین موبایل جهان توسط هووآوی

صاحب‌خبر -

شرکت هواوی مدتی است که به یکی از سه بازیگر اصلی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است این شرکت که هم اکنون شرکت سامسونگ را پشت سر گذاشته است سعی دارد با تکنولوژی‌های جدید خود ثابت کند حتی از اپل هم در حال پیشی گرفتن است. البته با توجه به ذهنیت بازار که این شرکت را سازنده گوشی‌های ارزان قیمت می‌داند، تغییر این نگرش سال‌ها طول خواهد کشید. اما حالا این شرکت با معرفی گوشی گران قیمت «میت ۲۰ پورشه دیزاین» در نسخه فول با قیمت دو هزار ۹۵ یورو، یک گوشی با قیمتی بیش از گران‌ترین گوشی اپل که مدل «۱۰ اس مکس» است و قیمت ۱۶۰۰ یورویی دارد، عرضه کرده است. شرکت هواوی در مراسم معرفی محصولات جدید خود در لندن مدعی شد چندین مرز فنی را در گوشی‌های هوشمند جابه‌جا کرده است. این شرکت در این مراسم تمرکز اصلی خود را بر معرفی پرچمدار جدید خود میت ۲۰ و مقایسه آن با دو گوشی آیفون ۱۰ اس مکس و سامسونگ نوت ۹ گذاشته بود. البته هم اکنون بر اساس بررسی سایت‌های مستقل مشخص شده گوشی‌های ساخته شده این شرکت از نظر دوربین از رقیبان خود پیشی گرفته‌اند.
میت ۲۰
اولین محصول جدید این شرکت میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو هستند. تفاوت اصلی این گوشی‌ها با نسل قبلی که میت ۱۰ است در پردازنده آن‌ها قرار دارد. این شرکت چینی مدتی است که از پردازنده ساخت خود با نام کرین استفاده می‌کند. در میت ۱۰ این شرکت از کرین ۹۷۰ استفاده کرده بود حال آنکه در میت ۲۰ از کرین ۹۸۰ استفاده شده است. هواوی ادعا می‌کند کرین ۹۸۰ قوی‌ترین پردازنده موبایل در جهان است. فعلا به‌طور مستقل نمی‌توان این ادعا را تایید کرد. این شرکت گفته است میت ۲۰ نسبت به میت ۱۰ از نظر عملکرد ۴۰ درصد بهبود پیدا کرده است. در این تراشه دو واحد پردازش عصبی وجود دارد و سبب شده این گوشی‌ها از نظر هوش مصنوعی بسیار قدرتمندتر از قبل باشند.
در میت ۲۰ از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی و در مدل پرو از نمایشگر ۶.۳۹ اینچی استفاده شده که نسبت تصویر نمایشگر مدل معمولی ۱۸.۷:۹ و نسبت تصویر نمایشگر هواوی میت ۲۰ پرو ۱۹.۵:۹ است. در مدل پرو، نمایشگر از نوع اولد و دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و در مدل معمولی نمایشگر از نوع ال‌سی‌دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ است. هواوی در مدل پرو از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده ولی حسگر اثر انگشت مدل معمولی در پشت این گوشی قرار دارد. از طرفی بریدگی نمایشگر این دو گوشی متفاوت است. بریدگی نمایشگر میت ۲۰ کوچک و دایره‌ای است اما بریدگی نمایشگر مدل پرو به دلیل اینکه دارای سیستم تشخیص چهره است، بزرگ‌تر و عریض‌تر طراحی شده است. میت ۲۰ دارای جک هدفون و مدل پرو فاقد این خصوصیت است. مدل پرو ضد آب است اما مدل معمولی چنین خصوصیتی ندارد. هواوی میت ۲۰ دارای ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. هواوی میت ۲۰ پرو هم مجهز به ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. برای افزایش حافظه این دو گوشی از نسل جدیدی از کارت‌های حافظه تحت عنوان «نانو اس‌دی» استفاده شده که کوچک‌تر از کارت‌های حافظه «میکرو اس‌دی» است.

نظر شما