شناسهٔ خبر: 28859167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

آغاز مرحله جدید آسفالت معابر و جدول گذاری خیابان های یاسوج

صاحب‌خبر -
نستهن مقدم در بازدید از طرح‌های آسفالت شهر یاسوج، افزود: اعتبار مورد نیاز برای این این میزان آسفالت حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.
وی بیان کرد: هم اکنون تیم‌های شهرداری در چند نقطه از محله‌های کمتر توسعه یافته شهر یاسوج در حال انجام عملیات زیرسازی و آسفالت هستند.
شهردار با بیان اینکه آسفالت خیابان ۲۰ متری جانبازان تمام شده است اظهار داشت: حجم آسفالت ریزی در این خیابان ۱۲ هزار متر مربع بود.
مقدم اضافه کرد: برخی از فرعی‌های خیابان ۲۰ متری جانبازان برای دسترسی آسان به آرامستان شرف آباد، جلوگیری از ایجاد مزاحمت و گرد و غبار برای ساکنان این منطقه آسفالت می‌شود.
شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به آسفالت خیابان نبوت در شهرک جهاد بیان کرد: آسفالت این خیابان سال‌ها مورد درخواست شهروندان بود که هم اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
وی عنوان کرد: تعدادی از کوچه‌های خاکی در منطقه زیرتل نیز هم اکنون زیرسازی شده است و آسفالت خواهند شد.
مقدم تاکید کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۸۵ هزار مترمربع از معابر شهر یاسوج آسفالت و زیرسازی شده است.
شهردار یاسوج با بیان اینکه آسفالت‌های صورت گرفته در محله‌های شرف آباد، نجف آباد، بنسنجان، شهرک جهاد و میدان انقلاب تا پل سوم بشار، بلکو و زیرتل بوده است، ابراز داشت: تاکنون اولویت شهرداری یاسوج در بحث آسفالت و جدول گذاری توجه به محله‌های ناکارآمد و کمتر توسعه یافته بوده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس بیش از ۷۰ درصد اعتبارات شهرداری یاسوج در این محله‌ها هزینه شده است.
مقدم گفت: طی روز‌های گذشته سه مناقصه آسفالت برای واگذاری به پیمانکار از سوی شهرداری یاسوج منتشر شده است.
وی افزود: با انتخاب پیمانکار این مناقصه‌ها عملیات آسفالت و روکش در نقاط مختلف شهر از جمله محله‌ها و مرکز شهر ادامه خواهد خواهد داشت.
شهردار یاسوج همچنین به جدول گذاری معابر شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: از مهرماه سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ متر از خیابان‌های شهر یاسوج جدول گذاری شده است.
مقدم عنوان کرد: در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ عملیات جدول گذاری یک هزار و ۵۰۰ متر از خیابان‌های شهر یاسوج انجام شد.
وی تصریح کرد: با اتمام طرح‌های جدول گذاری در دست اقدام، میزان آن‌ها تا نیمه دوم آبان به ۱۰ هزار متر خواهد رسید.
شهردار یاسوج ادامه داد: با انجام این عملیات در زمستان مردم مشکلات کمتری خواهند داشت.
مقدم گفت: جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت مناطقی از جمله اکبرآباد و محمودآباد و مناطق کمتر توسعه یافته شهر یاسوج از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری شهرداری در سال جاری است.
شهردار یاسوج با بیان اینکه معابر و جدول‌های شهر یاسوج فرسوده است اظهار داشت: شهر یاسوج نیازمند سامان دهی اساسی در این زمینه است، زیرا در سال‌های گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده بود.
وی تاکید کرد: پیش از این طرح جامعی از نیاز‌های اساسی شهر یاسوج در بحث جدول ها، معابر و آسفالت تهیه شد و به همراه برآورد مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای همکاری‌های لازم ارسال شد.
مقدم با تاکید بر اینکه هم اکنون شهر یاسوج علاوه بر ارائه خدمات شهری به جمعیتی افزون بر یکصد و ۳۵ هزار نفر در محدوده خود، مشغول خدمات دهی به جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری در مناطق و روستا‌های حاشیه این شهر است، عنوان کرد: شهر یاسوج نماد استان و متعلق به همه مردم است و لازم است از سوی شورای برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما