شناسهٔ خبر: 28859077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیزینس اینسایدر مدعی شد؛

افزایش پرواز پهپاد‌های ایرانی در نزدیکی ناو‌ها و کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که ایرانی‌ها روش جدیدی برای رصد تردد کشتی‌ها و ناو‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر گزارش داد، بیشتر از یک سال از آخرین باری که ناو‌های آمریکایی به گفته خودشان تعامل غیرحرفه‌ای و ناایمن با قایق‌های ایرانی در خلیج فارس داشته اند می‌گذرد.

این گزارش مدعی شد که، اما ایرانی‌ها به تازگی راه جدیدی پیدا کرده‌اند تا حساب رفت و آمد‌های کشتی‌های جنگی آمریکایی را در کریدوری که بیشترین ترافیک دریایی جهان را داراست، زیر نظر داشته باشند.

«یو اس ان آی نیوز» هفته گذشته مدعی شد، به گفته ناوگان دریایی آمریکا، هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی در خلیج فارس به شدت فعال شده و عملیات‌های ناایمن انجام می‌دهند. مقامات تفنگداران دریایی و ناوگان آمریکایی می‌گویند که کشتی‌های آمریکا در خلیج فارس به طور مرتب از سوی پهپاد‌های ایرانی که روی سر آن‌ها پرواز می‌کنند تحت نظارت قرار دارند.

سرهنگ «کول مورگان» یک سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا روز پنج شنبه به بیزینس اینسایدر گفته که آخرین تقابل خطرناک و ناامن میان ایران و آمریکا در دریا به ۱۴ اوت سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد.

براساس این گزارش، مهمترین رویداد اخیر، پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین بدون چراغ‌ها و علائم ناوبری در نزدیکی ناو هواپیمابر «یو اس اس نیمیتز» بود که در خلیج فارس مشغول انجام عملیات و تمرین فرود شبانه بود.

پیش از آن نیز در ۸ اوت ۲۰۱۷ یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در نزدیکی یک ناو هواپیما بر آمریکایی پرواز میکرد که مشغول انجام عملیات پرواز بود و منجر به عملیات یک جنگنده سوپر هورنت به منظور دوری از برخورد و تقابل شد.

در حالیکه از آن زمان تا کنون حادثه ناامن دیگری رخ نداده است، اما ناوگان دریایی آمریکای در این منطقه همچنان در حالت دفاعی در برابر این اقدامات است.

مورگان همچنین مدعی شد، حتی با وجود کاهش این رخداد‌های خطرناک، ما همچنان نگران افزایش تعداد عملیات‌های هواپیما‌های بدون سرنشین ایرانی هستیم که معمولا بدون علائم ناوبری و بدون چراغ‌های ناوبری یا ترانسپوندر‌های فعال در فضای آب‌های بین المللی پرواز می‌کنند.

علیرغم این ادعاها، بیزینس اینسایدر در ادامه گزارش داد که ناو‌های آمریکایی در بیشتر دوره سال جاری در خلیج فارس غایب بوده اند. هرچند که اخیرا دو ناوشکن آمریکایی وارد آب‌های خلیج فارس شده‌اند.

نظر شما