شناسهٔ خبر: 28858959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بلاتکلیفی کامیون‌های حامل آرد در مرز چذابه / صدور ویزای مجدد برای ۱۰۰ زائر

جلسه ستاد اربعین در قرارگاه چذابه با حضور رئیس قرارگاه و دیگر مسئولان در محل پایانه مرزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جلسه ستاد اربعین در قرارگاه چذابه شامگاه جمعه با حضور رئیس قرارگاه و دیگر مسئولان در محل پایانه مرزی برگزار شد؛ در این جلسه آخرین خدمات رسانی‌ها در مرز چذابه بررسی و مشکلات، معضلات و راهکار‌های رفع آن‌ها نیز به بحث گذاشته شد.

ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت در این جلسه اظهار کرد: تاکنون برای ۱۱۰ هزار نفر از خوزستانی‌هایی که در سایت سماح ثبت نام کرده بودند، ویزا صادر شده و هیچ مشکلی از بابت صدور ویزا نداریم.

وی افزود: متأسفانه از روز گذشته تاکنون برای ۱۰۰ نفر از زائران ویزای مجدد صادر شده که این باعث تحمیل هزینه مضاعف شده و از همه علاقمندان به سفر کربلا تقاضا می‌شود که ویزا را از دفاتر رسمی دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در پایان گفت: در خصوص بیمه کسانی که از طریق سایت و سامانه سماح به کربلا اعزام می‌شوند، در عراق و در مرز‌ها خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رامین هندیجان زاده سرپرست گمرک چذابه نیز در این جلسه خبر داد: تا بامداد امروز صادرات کامیونی فعال بوده، ولی در حال حاضر خود کشور عراق دیگر ورود کامیون‌ها را نمی‌پذیرد.

وی افزود: در هر شیفت سایت مسافری نیز هشت نفر کارشناس گمرکی فعالیت و دستگاه‌های ایکس ری نیز فعال است.

سرپرست گمرک چذابه تصریح کرد: از هفته گذشته تاکنون ۱۷ هزار نفر زائر از چذابه خارج شده و از نظر صادرات هم ارزش صادراتی این مرز طی ماه اول سال ۵۹۰ میلیون دلار بود.

هندیجان زاده در پایان بیان کرد: طی بخشنامه ابلاغی از سوی گمرک ایران، کامیون‌های حامل آرد در صورت صدور مجوز گذر موقت امکان صادرات آرد را دارند.

نادر سلطانی مسئول درمانگاه فوریت‌های پزشکی در مرز چذابه نیز در این جلسه اظهار کرد: با ۳۰ دستگاه آمبولانس از مرز چذابه تا کوت را پوشش می‌دهیم و با توجه به تراکم جمعیت تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال مسیر عبدالخان هم پوشش داده می‌شود، افزود: درمانگاه فوریت‌های پزشکی در چذابه مستقر شده و هفت پرستار زن و مرد، ماما، کارشناس بهداشت مبارزه، چهار پزشک عمومی در هر شیفت فعال هستند.

مسئول درمانگاه فوریت‌های پزشکی در مرز چذابه با اشاره به راه اندازی داروخانه درمانگاه تصریح کرد: تیم ارتباطات از فردا مهیا می‌شود، ولی با این رومینگ شدن خطوط دچار مشکل می‌شویم.

سلطانی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای نفت از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و متخصص، تجهیز و به عنوان بیمارستان معین مرز انتخاب شده است، خبر داد: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز و دو دستگاه دیگر نیز در فلکه ورودی سوسنگرد و بیمارستان شهدای نفت مستقر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به آماده به کار بودن دو فروند بالگرد گفت: پزشک، جراح، پزشک طب اورژانس، پرستار آی. سی. یو کار و پزشک بیهوشی هم در درمانگاه داریم.

یاسر ساعدی، رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان نیز در این جلسه گفت: بارانداز باید هرچه زودتر برای استقرار بالگرد مهیا شود.

وی افزود: در خصوص بیمه، برخی از مراکز بیمه زائران برگشته از عراق که مصدوم و یا دچار حادثه می‌شوند از آن‌ها مدارک صادره از عراق مطالبه می‌کنند و آن‌ها بعد از برگشت خیلی با مشکل روبرو می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر دشت آزادگان با اشاره به اینکه تاکنون فقط پنج نفر انتقالی در مرز چذابه بوده اند، بیان کرد: بیماران اعزامی یا موکبی هستند یا نیرو‌های اعزامی که برای هزینه درمان و اعزام تقاضای همکاری داریم، چون اعزام یک دستگاه آمبولانس برای حوادث کوچکی مثل شکستگی دست خیلی مهم نیست و باید با خودرو‌های دیگر منتقل شوند.

علی حسین حسین زاده رئیس قرارگاه چذابه در این جلسه تأکید کرد: بالگرد باید هرچه سریعتر مستقر شود و اگر اتفاقی رخ بدهد این توجیه پذیر نیست.

وی افزود: مدیر حراست استانداری خوزستان امروز اینجا مستقر می‌شود و برای خودرو‌ها به منظور ورود و خروج، کارت صادر می‌کند.

رئیس قرارگاه چذابه عنوان کرد: بعد از راهپیمایی «مشایة الاهواز» حتما نقاطی که ترافیک خیز هستند، باید بازبینی و چاره اندیشی لازم برای آن‌ها اندیشیده شود.

سرهنگ جهانگیر امیری فرمانده مرزبانی دشت آزادگان نیز در این جلسه بیان کرد: متأسفانه کامیون‌های حامل آرد هنوز بلاتکلیف هستند و بر اساس ابلاغیه فرماندهی مرزبانی بار آن‌ها قاچاق محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گمرک عبور این کامیون‌ها را با در دست داشتن مجوز گذر موقت آزاد می‌داند، اضافه کرد: متأسفانه راننده‌ها ۶ روز معطلی دارند و یکی از عوامل خالی نشدن فضای بارانداز همین مسئله است.

فرمانده مرزبانی دشت آزادگان در خصوص گیت‌های مرزبانی گفت: با توجه به اینکه آخرین نقطه خروج و سنگر دفاعی کشور مرزبانی است و مأموریت ما در ازدحام شروع شده نیاز به گیت‌های بیشتر داریم.

سرهنگ امیری در پایان گفت: اداره برق باید مسیر کنار فنس‌های مرز را مجهز به سیستم روشنایی کند، ولی انجام این کار را به راهداری محول کرده است.

 لزوم تسریع برای تأمین روشنایی پارکینگ جنوبی و تسطیح آن، لزوم توزیع هرچه سریعتر کارت‌های تردد بین موکب داران و اداری‌ها و لزوم ممنوعیت توزیع شربت از جمله درخواست‌های مدیران در این جلسه بود.

علی حسین حسین زاده همچنین در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه در قرارگاه چذابه با مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و همچنین امنیتی ـ. انتظامی جلسه داریم.

وی افزود: امروز هم جلسه برگزار و آخرین وضعیت خدماتی که در سطح پایانه چذابه لازم است را بررسی و همه هماهنگی‌ها صورت گرفته و امکانات خوبی در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.

رئیس قرارگاه چذابه با اشاره به اینکه همه مردم استان پای کار هستند، گفت: از بستان تا چذابه بیش از ۳۰۰ موکب برپا شده که میزبانی مناسبی را برای مردم شریف ایران داشته باشند.

 

منبع:مهر

انتهای پیام/ی

 

آخرین اخبار از مرز چذابه

برچسب‌ها:

نظر شما