شناسهٔ خبر: 28858878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

توصیه عضو شورای‌نگهبان به مسئولان

آیت الله مومن در خصوص شیوه زندگی مسئولان گفت: ما باید طوری زنگی کنیم که مردم معمولی می توانند زندگی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد مومن از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در مصاحبه با برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص دوران تحصیل خود گفت: درسم خیلی خوب بود و خیلی درس می خواندم. زودتر از معمول دوران تحصیل را گذراندم.

وی در خصوص تعداد و شغل فرزندانش افزود: ۵ فرزند دارم که از مسئولان عالی نیستند و دو پسرم مشغول تدریس هستند. من جایگاه ندارم‌ که فرزندانم جایگاه داشته باشند.

آیت الله مومن در پاسخ به سوالی درباره وضعیت زندگی خود و مقایسه آن با منزل آیت الله جنتی، تصریح کرد: منزل جنتی ساده تر از اینجاست. باید با آن چیزی که امام صادق(ع) می فرمایند زندگی خود را تطبیق دهیم. ببینید آقای خامنه ای چقدر شبیه مردم زندگی می کنند؛ خیلی آقاست. بچه های ایشان هم همینطور هستند. آقای مشکینی هم ساده زندگی می کرد.

فقیه شورای نگهبان در خصوص وضعیت اقتصادی موجود گفت: وضعی که گرفتارش هستیم، درمانش به دست مسئولان است.

وی در خصوص شیوه زندگی مسئولان ادامه داد: ما باید طوری زنگی کنیم که مردم معمولی می توانند زندگی کنند. به فکر مردم باشیم و روی آنها حساب کنیم.

آیت الله مومن در پاسخ به سوالی در خصوص وظایف شورای نگهبان و مواجهه با هجمه ها گفت: بطور مثال اینکه از یک آدم ناجوری که بخواهد نمایند مجلس است بگذریم؛ امکان پذیر نیست. قانون باید اجرا شود و از هجمه ها نمی ترسیم.

فقیه شورای نگهبان در خصوص چگونه گذراندن اوقات فراغت خود افزود: با نوه هایم کیف می کنم.

آیت الله مومن در پایان تاکید کرد: مسئولان نظام به فکر مردم باشند و به رهنمود های آقا عمل کنند و خیانت و خلاف نکنند؛ جلوی خلاف کاران را هم بگیرند.

نظر شما