شناسهٔ خبر: 28858826 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پایگاه اطلاعاتی صهیونیستی: گنبد آهنین مقابل موشک های فلسطینی عاجز مانده است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی «دبکا» نوشت: سامانه ضدموشکی گنبد آهنین در مقابله با موشک های فلسطینی شکست خورده است.

این پایگاه مرتبط با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) افزود: گنبد آهنین سودی برای اسرائیل نداشته است و در مقابل موشک های حماس ناتوان است و نقاط ضعف ارتش اسرائیل را آشکار کرد.دبکا با اشاره به اصابت موشک شلیک شده از نوار غزه به بئرالسبع اضافه کرد: طبیعی است که سامانه گنبد آهنین با چنین موشک هایی مقابله کند ولی موفق نشد و به این ترتیب ارتش تصمیم گرفت تعداد بیشتری از سامانه را در اطراف بئرالسبع و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی مستقر کند.این پایگاه صهیونیستی با پرسش از چگونگی ارسال موشک?های تورنادو به غزه نوشت: دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل حتی از تشخیص وجود چنین موشک هایی در غزه ناتوان بوده اند .

در چنین شرایطی،پس از تهدید‌های اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جنگ جدید علیه غزه، شاخه نظامی حماس با انتشار ویدئویی به این سران رژیم هشدار داد. گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس پیامی خطاب به سران رژیم صهیونیستی صادر کرد.در ویدوئوی منتشر شده شماری از رزمندگان القسام در حال آماده کردن سکوهای پرتاب موشک هستند و در پایان آن به دو زبان عبری و عربی نوشته می‌شود : برحذر باشید که در برآوردها اشتباه نکنید.

خبر دیگر اینکه، دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد ، سرقت میراث فرهنگی فلسطین به اندازه غصب اراضی آن مهم و خطرناک است و همه باید برای حفظ میراث فرهنگی این کشور تلاش کنند.«احمد ابوالغیط » در مراسم «روز اسناد عربی» در ساختمان اتحادیه عرب در قاهره افزود، میراث فرهنگی فلسطین بخشی جداناپذیر از تاریخ آن است و فداکاری های زیادی در طول تاریخ برای حفظ آن و همچنین برای رسیدن مردم فلسطین به حقوق مشروعشان صورت گرفته است.

از طرفی،دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی درصدد تبعید فلسطینیان روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی است.دادستان دیوان کیفری بین المللی خاطرنشان کرد، تبعید فلسطینیان ساکن این روستا یک جنایت جنگی به شمار می‌رود. در این حال،وزارت اطلاعات استرالیا نسبت به پیامدهای خطرناک انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هشدار داد.این وزارتخانه با ارسال نامه‌ای به وزرای استرالیایی اعلام کرد، انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به بیت المقدس موجب بروز ناآرامی، درگیری و تنش در کرانه باختری و نوار غزه می‌شود. در این حال،روزنامه صهیونیستی «یدیوت آهارونوت» گزارش داد که با توجه به احتمال تنش نظامی بین باریکه غزه و اسرائیل، ارتش این رژیم حضور نظامی خود در مناطق مرزی با غزه را تشدید کرد .

نظر شما