شناسهٔ خبر: 28858230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پادشاه عربستان مديريت پرونده خاشقچي را بر عهده گرفت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - برخي منابع به نقل از افراد مرتبط با خاندان سعودي گزارش دادند که به دنبال تشديد فشارهاي بين المللي درباره جمال خاشقچي، ملک سلمان پادشاه اين کشور شخصا مجبور به مداخله شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، خبرگزاري رويترز در گزارشي به نقل از 5 منبع مرتبط با خاندان سلطنتي رياض نوشت: پيامدهاي گسترده ماجراي قتل جمال خاشقجي، روزنامه نگار عربستاني در کنسولگري اين کشور در استانبول، شاه سعودي را مجبور به دخالت کرده است.
اين گزارش مي افزايد: ملک سلمان، شاهزاده خالد الفيصل فرماندار مکه که از مورد اعتمادترين افراد وي است را براي رايزني با مقامات ترکيه به استانبول فرستاده است تا بحران را خنثي و مديريت کند.
انتخاب شاهزاده خالد الفيصل براي پيگيري اين ماجرا، اهميت زيادي دارد، زيرا او مشاور شخصي شاه سعودي است و روابط قوي و دوستانه اي با رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه دارد.
بر اساس اين گزارش در سفر خالد الفيصل، ترکيه و عربستان سعودي با تشکيل گروه کاري مشترکي براي بررسي ناپديد شدن خاشقچي تواقق کردند.
خاشقجي روز 2 اکتبر (10 مهر) براي انجام امور ازدواج خود به کنسولگري عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما بنا به شواهد موجود اين آخرين باري بود که اين روزنامه‌نگار سعودي زنده ديده شده است.
آنکارا مي‌گويد فايل‌هاي صوتي و ويدئويي را در اختيار دارد که ثابت مي‌کند خاشقجي در کنسولگري عربستان کشته شده است.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا، نيز روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفيد از قطعي‌ بودن مرگ جمال خاشقجي خبر داد.
114/112
کليدواژه عربستان

نظر شما