شناسهٔ خبر: 28858125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رفع فقر و محرومیت چابهار باید اولویت مسئولان باشد

صاحب‌خبر -
زاهدان ـ خبرنگار اطلاعات: مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران کشور گفت: رفع فقر و محرومیت چابهار باید اولویت مسئولان باشد و در این راه همه کمک کنند.

غلامرضا یاوند عباسی در نشست شورای اداری چابهار با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهارداشت: توسعه شهرستان راهبردی چابهار با رویکرد توسعه تجارت، بازرگانی و گردشگری اقدام مناسبی است و باید متناسب با فقرزدایی و محرومیت‌زدایی باشد. وی افزود: فقر و غنا در چابهار مشاهده می‌شود و این توسعه نمی‌تواند توسعه پایدار کشور باشد.

عباسی المان‌سازی شهری چابهار و متناسب‌سازی محیط با فرهنگ ایثار و شهادت را خواستار شد و اضافه‌کرد: روحیه جهادی و ایثار و شهادت باید در جامعه و نسل‌های بعدی رونق یابد. وی گفت: شهدای تاسوعای حسینی چابهار سند افتخار شیعه و سنی هستند و باید مسئولان فرهنگی برای شناساندن ایثار و فداکاری اهل سنت و تشیع و خون‌‌های ریخته شده شهدا تلاش کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار نیز گفت: زنده‌نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه قشرهای مختلف مردم و مسئولان است. حجت‌الاسلام ابراهیم غلامی افزود: جای قدردانی دارد که مسئولان پیگیر مسائل و مشکلات قشرهای مختلف و به‌ویژه ایثارگران، آزاده‌ها و خانواده شهدا هستند.

رئیس شورای اسلامی چابهار نیز اظهارداشت: باید رفع کامل مشکلات بی‌آبی این شهرستان مورد توجه مسئولان استانی و کشور باشد تا بتوان بعد از سالها مردم را از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند کرد.

معین‌الدین سعیدی افزود: در روستاهای چابهار آب وجود ندارد و حتی تانکرها هم توان آبرسانی سیار به مردم محروم را ندارند. وی بر حل مشکلات چابهار با تلاش مضاعف مسئولان و کار جهادی و ایثارگونه تاکید کرد. امام‌جمعه موقت اهل سنت چابهار هم اظهارداشت: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی همیشه در ایران اسلامی جاری است. مولوی عبدالواحد بزرگزاده افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات در مقابل قدرتهای جهان به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: نیازهای آموزشی چابهار باید مد نظر مسئولان باشد تا بتوان از نظر علمی و فرهنگی کمی جلو بیفتیم.

او اضافه کرد: بسیاری از مشکلات چابهار در طول ۴۰ سال گذشته پیگیری نشده است و هنوز مردم آب آشامیدنی ندارند و آب به صورت سهمیه‌بندی برای هر نفر روزانه ۱۵‌لیتر توزیع می‌شود. امام‌جمعه موقت اهل سنت چابهار گفت: مرز ریمدان چابهار غیرفعال است و کسی پیگیر فعال‌شدن آن نیست و باید مسئولان مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی و فاقد امکانات بودن ۶۰‌هزار نفر را پیگیری کنند.

وی افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار بلاتکلیف است و کسی پیگیر کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آن نیست.

نظر شما