شناسهٔ خبر: 28857942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

باشگاه خبرنگاران جوان از نهمین کنگره حاما حاشیه‌نگاری می‌کند؛

خودانتقادی اراده ملتی‌ها از اصرار به ماندن افشانی/صف طولانی اصلاح‌طلبان برای گرفتن ساندویچ و نوشابه/اعتراف نماینده توییتری به مسئولیتشان در عملکرد دولت

صاحب‌خبر -

نهمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران در حالی با حضور شخصیت های سیاسی برگزار شد که با حواشی بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نهمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران صبح امروز جمعه ۲۷ مهر ماه در محل کانون توحید با دستور کار انتخابات میان دوره ای و ترمیم شورای مرکزی این حزب برگزار شد.

پیش از این اعلام شده بود که این کنگره رأس ساعت ۹ صبح آغاز می شود، اما تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه سالن برگزاری کنگره تقریبا خالی بود، اما به مرور با حضور اعضای حزب و میهمانانی همچون الهه کولایی، شهربانو امانی، الیاس حضرتی، دوستی، محمود صادقی نماینده مردم تهران و درخواست فراهانچی مسئول تشکیلات  برای قرار گرفتن شرکت کنندگان حزب اراده ملت بر روی صندلی های خود آغاز شد.

مسئول تشکیلات حزب پیش از آغاز رسمی کنگره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که ۴ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران به دلیل غیبت حذف شده اند لذا می خواهیم به منظور جایگزینی برای این چهار نفر انتخاباتی را برگزار کرده و بار دیگر تعداد اعضای شورای مرکزی این حزب را به ۲۱ نفر برسانیم.

فراهانچی در ابتدای تشکیل کنگره اسامی اعضای هیأت رئیسه را برای قرار گرفتن در جایگاه قرائت کرد که بر این اساس، شفاعی قائم مقام حزب ارائه ملت ایران، فاطمه امامی عضو کارگروه زنان این حزب، پیام فیض رئیس شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی حزب، بهزاد نگهداری عضو شورای مرکزی و همچنین محیا شهاب مهر نماینده جوانان در حزب بر روی سن حضور یافته و در جایگاه خود نشستند.

شهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز که در آخرین دقایق و قبل از آغاز رسمی کنگره به سالن وارد شده بود، به عنوان اولین سخنران در پشت تریبون قرار گرفت.انتقادات این نماینده اصلاح طلب نسبت به تداخلات وظایف قوا در کار یکدیگر در حالی مطرح شد که اکثریت اصلاح طلبان نیز با این موارد موافق نبوده  و به نظر می رسد نظرات این نماینده اصلاح طلب در میان هم طیفی های خود نیز خریداری ندارد.

در ادامه حکیمی پور، دبیرکل حزب اراده ملت ایران در جایگاه قرار گرفت و اگرچه در همان ابتدای سخنانش نسبت به وجود وحدت میان تمام احزاب و جناح ها برای حل مشکلات کشور تأکید کرد، اما انتقاداتی را هم نسبت به عملکرد بدنه اصلاح طلبان مطرح کرد.

حکیمی پور معتقد بود متأسفانه اصلاح طلبان دارای مشکلات و مسائلی هستند که موجب شده از اهداف و گفتمان خود فاصله بگیرند و در نتیجه اکنون مشی اصلاح طلبی نیازمند یک بازنگری در گفتمان و ساختار است.

حکیمی پور همچنان با اشاره به طرح دو فوریتی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای استثناء قائل شدن شهردار کلانشهر ها در مجلس از جمله افشانی شهردار تهران تاکید کرد اکنون قانون خوبی مانند ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب شده، اما نمی دانم چرا برخی دوستان به دنبال طرح دو فوریتی هستند تا برخی را بر سر کار خود نگاه دارند که این اقدام تنها موجب می شود که افکار عمومی گمان کنند که اصلاح طلبان به دنبال دور زدن قانون هستند.

بعد از اظهارات حکیمی پور، حسین راغفر اقتصاددان و هرمیداس باوند کارشناس مسائل بین الملل مسائلی را مطرح کردند که در ادامه کنگره محمود صادقی نماینده مردم تهران در پشت تریبون قرار گرفت.

راغفر در این همایش به تشریح راهکارهای حل مشکلات اقتصادی در کشور پرداخت و مشکل اساسی کشور را اقتصاد رفاقتی یا همان فامیل بازی دانست، مساله ای که به زعم او تاثیرات منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

پس از راغفر هرمیداس باوند نیز در سخنان وجود قاچاق در کشور را نگران کننده دانست و این مساله را یکی از دلایل نابسامانی در ساختار اقتصادی کشور، خروج سرمایه از  و فرار مغزها دانست و تاکید کرد که باید  یک نگاه اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

در میانه این کنگره محمود صادقی نماینده توییتری تهران به روی جایگاه آمد و در همان ابتدای سخنان خود شروع به بازخوانی خبری درباره پسری که بعد از مصرف شیشه مادر و مادربزرگ خود را به قتل رسانده بود، کرد.

او با انتقاد از اینکه اکنون خبر های دردناک اجتماعی در رسانه ها پر شده است، عملکرد اصلاح طلبان در زمینه مسائل اجتماعی مردم را زیر سوال برد و تاکید کرد چه بخواهیم چه نخواهیم دولت را به پای ما اصلاح طلبان خواهند نوشت.

این نماینده مردم تهران همچنین در میانه سخنان خود بار ها با انتقاد از عملکرد اصلاح طلبان به ویژه فراکسیون امید تاکید کرد ما با یک برنامه ۱۲۶ بندی و وعده های بسیار به مردم وارد مجلس شدیم، اما تنها به دو بند آن عمل کردیم.

صادقی همچنین در جایی از سخنان خود با اشاره به سخنان حجت الاسلام مصباحی مقدم تصریح کرد: این آقا اعلام کرده که ایران بر اساس چشم انداز جدید در بین ۷ کشور قدرتمند جهان قرار می گیرد، اما ما چه مقدار توانسته ایم در افق ۱۴۰۰ به خواسته ها و اهداف خود برسیم.

بعد از سخنان محمود صادقی، درویش جای او را در جایگاه گرفت و این فعال محیط زیستی در سخنان خود انتقاداتی را نسبت به کم کاری دولت ها درباره بحث محیط زیست انجام داد و سپس از هفته نامه اراده ملت در این کنگره رونمایی شد.

پیش از پایان جلسه عمومی کنگره، بسیاری از افراد به دور محسن هاشمی  رئیس شورای شهر تهران که حالا به یکی از گزینه های محتمل شهرداری تهران مبدل شده است ، حلقه زده و با او در رابطه با مسائل شهری صحبت کردند.

با فرارسیدن ظهر، جلسه عمومی کنگره به پایان رسید و به یکباره جمعیت سالن خالی شد اما این پایان کنگره نبود و  با خروج  افراد از سالن شاهد ازدحام جداگانه شرکت کنندگان در این کنگره بودیم.

عده ای در اطراف محمود صادقی نماینده تهران در مجلس حلقه زده بودند و  عده ای برای گرفتن  یک ساندویچ و نوشابه برای ناهار پشت میز صف بسته بودند، این اتفاق در حالی صورت می گرفت که همچنان بازار گرفتن عکس های سلفی شرکت کنندکان این کنگره با نماینده توییتری تهران داغ بود.

اما همه داستان این نبود و ازدحام جمعیت و بی نظمی آنان برای دریافت ناهار تا جایی پیش رفت که مسئولان این کنگره مجبور شدند با صدای بلند به همه تذکر دهند که شما اینگونه آبروی حزب را می برید.

ساعت به نزدیکی ۱۳ رسید و شخصی از پشت تریبون اعلام کرد که اعضا برای رأی دادن به داخل سالن بروند، اما همچنان صف اصلاح طلبان برای دریافت ناهار ادامه داشت و گویا برخی با گرفتن چند ساندویچ باعث شده بودند تا غذا به برخی نرسد.

سرانجام با دادن تذکر های بسیار، شرکت کنندگان این کنگره برای انجام رأی گیری به داخل سالن رفتند و  تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه این رأی گیری به اتمام رسید و با گذشت زمان کم کم اعضایی که رأی های خود را اعلام کرده بودند، سالن را ترک کردند.

اگرچه با نزدیک شدن به  پایان  مهلت اعضای حزب اراده ملت برای رای دادن به هم حزبی هایشان، صدایی از پشت میز سالن بلند شده بود که می گفت یک گوشی سامسونگ با شارژر گم شده، اما در مقابل یک گوشی هم پیدا شده  و اگر فردی گوشی را پیدا کرد، به مسئولان سالن آن را تحویل دهد.

در لحظات پایانی این کنگره قبل از اعلام نتایج انتخابات اعضای شورای مرکزی این حزب، ابتدا از اعضای فعال رسانه های حزب اراده ملت ایران در استان های مختلف تقدیر به عمل آمد و بعد از آن در ساعت ۱۴:۴۰ دقیقه سرانجام نتیجه آرای انتخابات ترمیمی حزب اراده ملت اعلام شد.

در زمان قرائت اسامی سکوتی بر سالن حکم فرما شد، اما بعد از پایان قرائت نتایج آراء، اعتراض یکی از اعضای حزب به نام گلمردای توجه اعضای شرکت کنندگان مراسم را به خود جلب کرد.

گلمرادی با حضور بر روی سن  نسبت به عدم اعلام  تعداد آرای افراد انتقاد کرد که یکی دیگر از اعضای این حزب در پاسخ به او  از الکترونیکی برگزار شدن  این انتخابات و شفاف بودن همه موارد خبر داد.

در نهایت بعد از اعلام نتایج آرا از اعضاء خواسته شد تا بر روی جایگاه قرار گرفته تا عکس دسته جمعی گرفته شود و به این ترتیب نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران به پایان رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما