شناسهٔ خبر: 28857704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مرز خسروی امسال برای اربعین بازگشایی نخواهد شد

مشاور عالی استاندار و جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین اعلام کرد: مرز خسروی قصرشیرین امسال با وجود تلاش مسئولان کشوری و استانی بازگشایی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش ایرنا، جعفر همتی، افزود: با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های گسترده رحمانی فضلی وزیر کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور، حیدری دبیر ستاد اربعین کشور و پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های مسجدی سفیر ایران در عراق و مسئولان قرارگاه رمضان، در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.
با شکست داعش و بازگشت امنیت نسبی به عراق، مرز خسروی کرمانشاه در 28 اسفند 93 به صورت رسمی بازگشایی شد. اما عبور مسافر و زائر از آن به صورت کاروانی همچنان ممنوع است و زائران عتبات مجبورند با زحمت و صرف زمان بیشتری از مرزهای ایلام و خوزستان راهی نجف و کربلا شوند.
البته تردد انفرادی زائران و مسافران ایرانی و عراقی، مبادلات تجاری، ترانزیت کالا و صادرات از مرز خسروی طی چهار سال اخیر تقریبا بدون وقفه جریان داشته به طوری که در نیمه نخست 97 بیش از 37 هزار نفر از این مسیر تردد کرده‌اند.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از ده‌ها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.
یک ماه پیش از اربعین 96 و در پی وعده‌های مکرر مسئولان، باز شدن مرز خسروی به روی زائران قطعی تلقی می‌شد اما در نهایت دولت عراق امنیت زائران را تضمین نکرد تا بسیاری از محاسبات مردم به هم بریزد.

برچسب‌ها:

نظر شما