شناسهٔ خبر: 28857521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان موکب آستانه زبیده خاتون قزوین به کربلا اعزام شد

قزوین – ایرنا - کاروان موکب آستانه مقدس زبیده خاتون (س) قزوین روز جمعه با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به کربلا اعزام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این موکب در خیابان میثم تمار کربلا مستقر شده و خدمات اسکان، پذیرایی و خدمات پزشکی را به زایران حسینی ارایه خواهد کرد.
دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون 68 موکب از استان قزوین به کربلا اعزام شده و فردا آخرین موکب نیز اعزام می شود.
سعید خورشیدی افزود: تمامی خادمان، آشپزها و برپاکنندگان پایگاه‌های بهداشتی و درمانی این مراسم نیز از استان قزوین به همراه موکب ها اعزام شده اند و کار مقدماتی و آماده‌سازی موکب ها انجام شده است.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با اشاره به حرکت دسته عزاداری استان قزوین در کربلا افزود: این دسته عزاداری شب اربعین بعد از نماز مغرب از خیابان باب القبله به طرف حرم حضرت سید الشهدا، بین الحرمین و حرم حضرت عباس حرکت کرده و به عزاداری و سوگواری می پردازد.
خورشیدی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با حوزه علمیه 20 نفر از طلاب فاضل برای خدمات ‌رسانی فرهنگی و اقامه نماز در موکب‌ها مستقر خواهند شد و تلاش می کنیم تمام موکب‌ها از وجود روحانی برخوردار باشند.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین با اشاره به راه اندازی کاروانی فرهنگی به نام شهید سیاهکالی مرادی افزود: این کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوتی و تصویری بوده و با محوریت موضوع زندگی این شهید در مسیر پیاده روی اربعین حرکت کرده و به مدت دو روز در نجف و پس از آن در کربلا مستقر خواهد شد.
وی افزود: گروه سرود، تئاتر، سخنرانی، پخش کلیپ و مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتاب «یادت باشد» در مورد زندگی شهید سیاهکالی جزو فعالیت‌های فرهنگی این کاروان است.
6101

نظر شما