شناسهٔ خبر: 28856319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اربعین؛ نماد شکوه و بقای قیام امام حسین(ع)

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه بجنورد گفت: اربعین یک نام ساده نیست بلکه یک فرهنگ، روزگار و نماد شکوه و بقای قیام امام حسین(ع) است.

صاحب‌خبر -

اربعین نماد شکوه و بقای قیام امام حسین است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز، ۲۷ مهرماه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امروز اربعین حسینی تبدیل به یک حرکت سیاسی، معنوی فرهنگی شده و فقط یک عزاداری معموای نیست.

وی ادامه داد: اربعین حسینی یک اجتماع معنادار و پیام اقتدار و فرهنگ ستیزی به استکبار است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: حضور ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین یک حرکت بت شکن بوده که عزت و اقتدار مسلمانان در این حماسه ظهور و بروز می کند.

یعقوبی در ادامه با بیان اینکه طی هفته گذشته مقام معظم رهبری کار بزرگی را انجام دادند که در تاریخ انقلاب اسلامی به یادگار خواهد ماند، افزود: ایشان سند پیشرفت و الگوی اسلامی و ایرانی را اعلام کردند و فرمودند که ما برای 50 سال آینده الگو تدوین کرده ایم که به کجا باید برویم و به کجا باید برسیم.

وی با اشاره به اینکه این سند طی هفت سال توسط کارشناسان و متخصصان تدوین شده است، تاکید کرد: در این پیام چندین پیام نهفته است که اقتدار یکی از این پیام هاست.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: برخی عنوان می کنند که جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است اما با اعلام این سند نشان دادیم که هنوز اول کار است و برای 50 سال آینده نیز برنامه ریزی کرده ایم.

وی اظهار کرد: پیام دوم تدبیر است که نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی دچار غفلت و روزمرگی نشده و نخواهد شد، و اعتماد و امید از دیگر پیام های این سند است.

انتهای پیام

نظر شما