شناسهٔ خبر: 28856042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

در سالگرد تاسیس موسسه اسلامی تعلیم و تربیت؛

محور آمریکایی - سعودی عامل تنش ها و ناآرامی های منطقه

دبیرکل حزب ا... لبنان آمریکا، رژیم های صهیونیستی و سعودی را عامل تنش ها و ناآرامی ها در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از تلویزیون المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس موسسه اسلامی تعلیم و تربیت گفت: ما در همه سطوح سیاسی، امنیتی، معنوی، مالی، مردمی، اجتماعی، محلی و منطقه ای در بهترین شرایط قرار داریم.
 
دبیرکل حزب الله لبنان گفت فلسطینی ها در نوار غزه، راهی جز استقامت، رویارویی و مقاومت ندارند. تحولات نوار غزه برای همه منطقه بسیار اهمیت دارد.
 
سید حسن نصرالله افزود: محور آمریکایی- سعودی مناقشه در منطقه را با هدف عملی کردن برنامه هایش، هدایت می کند.
 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: حزب الله اصرار داشت در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی به عنوان ناظر باقی بماند، در حالی که می توانست از این ماجرا استفاده کند.
 
بدون شک حاکمان سعودی و آمریکا به علت ماجرای خاشقجی در وضع دشواری قرار گرفته اند. به حاکمان سعودی می گویم شرایط مناسبی است تا تصمیم شجاعانه ای برای توقف جنگ در یمن اتخاذ کنند. باید به یمنی ها اجازه بدهید تا در مسیر راهکار سیاسی حرکت کنند. حاکمان سعودی بدانند که حمایت های بین المللی از جنگ آنها در یمن در پی ماجرای خاشقجی در حال فروپاشی است.
 
سید حسن نصرالله  در سخنرانی خود در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس موسسه اسلامی تعلیم و تربیت گفت: ایران در امور دولتی در لبنان هیچ نوع دخالتی ندارد.
 
آنچه درباره شکل دولت لبنان در رسانه ها مطرح می شود به ویژه مرتبط کردن مسئله لبنان به عراق، همراه با مغالطه های زیادی است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان تاکيد کرد: اراده عراقی ها و نه تفاهم ایران و آمریکا بود که به تشکیل دولت در این کشور کمک کرد. آنچه در عراق رخ می دهد شکستی برای سیاست های آمریکاست.
 
کسانی که از تفاهم ایران و آمریکا (در عراق) سخن می گویند نادان هستند و از واقعیت مسایل آگاهی ندارند.
 
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اشاره به آخرين اوضاع تشکيل کابينه گفت : پیشرفت مهم و زیادی در مسئله تشکیل دولت به دست آمده است، اما هنوز موانعی وجود دارد که مربوط به بعضی وزارتخانه هاست.
 
تعیین مهلت زمانی برای اعلام تشکیل کابینه در لبنان اشتباه است. خوشبینی و پیشرفت زیادی در مسئله تشکیل کابینه لبنان وجود دارد. هر کسی از دخالت حزب الله در تقسیم وزارتخانه ها سخن می گوید، اشتباه می کند. ما اراده خود را درباره ترکیب کابینه به گروه های سیاسی در لبنان تحمیل نمی کنیم.

نظر شما