شناسهٔ خبر: 28856003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمتها را ندارند

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اطلاعیه ای ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند، اعلام کرد: قیمت های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایدرو،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اطلاعیه ای ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند، اعلام کرد: قیمت های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برخی برداشت های غیر واقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفت وگوی دیروز «منصور معظمی» رییس هیات عامل ایدرو، به اطلاع می رساند «خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.»

بدیهی است ارایه پیشنهاد اصلاح قیمت توسط خودروسازان به مراجع ذیربط از قبیل سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارایه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از صنوف تولیدی به این مراجع به طور مستمر انجام می گیرد و منحصر به صنعت خودرو نیست.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران معتقد است قیمت های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب های روانی ماه های اخیر است و ضرورت دارد قیمت ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف کنندگان محترم کاهش یاید.

در خاتمه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است این سازمان همه توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزار به کار خواهد بست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما