شناسهٔ خبر: 28855111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

منعی برای بکارگیری مدیران بازنشسته در مدارس وجود ندارد

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارسی که بر اساس قانون بازنشسته می شوند می توانند به عنوان نیروی آموزشی ادامه خدمت دهند.

صاحب‌خبر -

علی الهیار ترکمن روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: از آنجا که مدیران باید حضور دائم در مدرسه داشته باشند پس از بازنشستگی امکان حضور مستمر آنها وجود ندارد و صرفا می توانند همانند معلمان 14 ساعت در هفته به عنوان نیروی آموزشی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس نیز جزو مشمولان طرح طبقه بندی مشاغل معلمان هستند و بکارگیری آنها مشکل و منع قانونی ندارد، ادامه داد: بکارگیری معلمان و مدیران بازنشسته در مدارس کاملا اختیاری و بنا به درخواست افراد انجام می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: مجوز آن با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و به منظور استفاده از توان و ظرفیت این معلمان، اخذ شده و از مهرماه امسال به اجرا درآمده است.
الهیار ترکمن افزود: از آنجا که بسیاری از افرادی که به عنوان معلم و مدیر در آموزش و پرورش فعالیت دارند از مسیر دوره های تربیت معلم به این شغل شریف اهتمام می ورزند و به عبارتی در عنفوان جوانی پا به این عرصه می گذارند از این رو پس از 30 سال خدمت و دقیقا در دوره ای که به فرهیختگی و پختگی ویژه ای رسیده اند در سن میانسالی بازنشسته می شوند و نظام تعلیم و تربیت از توان و تجربیات آنان محروم می شود.
وی یادآورشد: تصمیم برای بکارگیری معلمان بازنشسته در راستای جبران این خلا صورت گرفته است.
علمی**1883**1440

نظر شما