شناسهٔ خبر: 28854769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور سخنان امامان جمعه شهرستان های اصفهان

اصفهان - ایرنا - برنامه کارآمدی برای اقتصاد کشور نداریم ، زیارت اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است، دشمن به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی است از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرستان ها در نمازجمعه این هفته استان اصفهان است.

صاحب‌خبر -

** برنامه کارآمدی برای اقتصاد کشور نداریم
امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: با توجه به گذشت چهل سال از عمر انقلاب و فعالیت دولت و مجلس های مختلف و با وجود موفقیت های و اقدامات موثر اما برنامه موثر و کارآمدی برای اقتصاد کشورمان نداریم.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در نماز جمعه تیران افزود : باید افراد فرهیخته در این حوزه برنامه ریزی و راهکارهای عملیاتی موثری برای برای بهبود اقتصاد و ایجاد تناسب بین هزینه و درآمدهای کشور اقدام کنند.
امام جمعه تیران و کرون با اشاره به برنامه چشم انداز ایرانی و اسلامی ، تصریح کرد: رهبری از فرهیختگان برای هم فکری این برنامه دعوت کردند که با چنین برنامه ای دیگر نیازی به برنامه های اقتصادی از سایر کشورها نباشیم.
وی با بیان این که رهبر انقلاب نخبگان را به هم فکری و کمک به رشد کشور توصیه کرد، گفت: نخبگان برای پیشرفت کشور و همچنین مقابله با مشکلات به صحنه بیایند و مسئولان راه را برای حضور و مشارکت افراد فرهیخته باز کنند.
/6026/7131

**زیارت اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است
امام جمعه داران گفت : راهپیمایی عظیم اربعین و حضور طیف های مختلف مسلمانان از سراسر جهان در آن یک پیام مهم دارد و آن حقانیت حکومت جهانی امام زمان (عج) است.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در نمازجمعه این هفته داران با قدردانی از مردم و دست اندرکاران برنامه های عزاداری ماه محرم، افزود: فریدن به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در مسیر توقف خیل عظیمی از زائران کربلاست بنابراین مردم و مسئولان باید به نحو شایسته از مهمانان پذیرایی و استقبال کنند.
امام جمعه داران در بخش دیگری از اظهارات خود وجود روحیه عدالت خواهی، استقلال و توجه به مسائل اجتماعی را سه مولفه مهم فرد نخبه برشمرد و افزود : توانمندی نخبگان باید با برنامه ریزی حاکمان و سیاستمداران پیوند بخورد.
وی با بیان این که طی سال های اخیر نخبه پروری در کشور در حال توسعه است، یادآور شد: خروجی حوزه و دانشگاه باید مهارت، ایده و کار عملی باشد.
حجت الاسلام سیاوشی با انتقاد از تاخیر در اجرای طرح تامین آب آشامیدنی فریدن از منابع پایدار، تصریح کرد : اهمال کاری در رابطه با طرحی که تصویب شده و بارها در جلسات مختلف با مسئولان استانی و ملی برای نحوه اجرای آن تصیماتی اتخاذ شده است قابل قبول نیست.
امام جمعه داران با تاکید بر این که اجرای این طرح کلان، مطالبه مهم و مشترک مردم و مسئولان فریدن است، افزود: مردم در این خصوص هیچ گونه تبعیض و بی توجهی را نمی پذیرند.
سیاوشی بیان کرد : در حالی که اصفهان و بیشتر شهرستان ها و روستاهای آن با مشکلات و تهدید های جدی در بخش آب آشامیدمی رو به رو هستند، مسئولان باید در بخش مدیریت آب استان، دقت، صراحت و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
' داران ' مرکز شهرستان فریدن است.
/6026/9861
**اربعین بیانگر چهره واقعی جهان اسلام است
امام جمعه موقت نایین گفت : اربعین بیانگر چهره واقعی جهان اسلام و مکتب شیعه است و دشمنان درصدد ضربه به مکتب شعیه انسان ‌ساز هستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امیر شفیعی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی (ع)با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین افزود: این راهپیمایی را باید به عنوان حماسه اربعین تعبیر کنیم و اگر اسارت زینب کبری(ص) و اهلبت(ع) و راهپیمایی اربعین نبود نهضت حسینی فراموش می شد.
وی تصریح کرد: زیارت و راهپیمایی اربعین در عراق سنت است و برغم تمام محدودیت ها در زمان رژیم صدام، امروز بیش از 20 میلیون نفر از مردم عراق و شیعیان 40 کشور دنیا در آن شرکت می کنند.
شفیعی ادامه داد : حضور در مراسم اربعین حسینی نمادی از قدرت اسلام در برابر استکبار و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است که برغم تهدید های چند ساله اخیر گروه های تکفیری باشکوه انجام می شود.
وی بیان کرد : امسال با وجود برخی مسائل اقتصادی، عاشقان امام حسین(ع) سر از پا نمی شناسند و تاکنون بیش از یک میلیون ویزا در کشور برای زائران صادر شده است و همین جا باید از همه دست اندرکاران امور تشکر کنیم.
امام جمعه موقت نایین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان این که طبق فرموده رهبری باید در برابر دشمنان قدرتمندانه ظاهر شده و برخورد عزتمندانه با آنها داشته باشیم، افزود: هرچقدر قدرت نظام قوی تری در منطقه داشته باشیم و با عزم و اراده فرهنگی و معنوی بیشتری مقابل دشمنان ظاهر شویم موجب شکست دشمنان و کم آوردن آنها خواهد شد.
شفیعی با بیان این که تامین مواد اولیه برای تولید موجب رونق اقتصادی و رفع نیازهای مردم می شود، افزود: کشور از نظر مواد اولیه غنی است و باید با مدیریت توانمند برای استفاده و بهره برداری از آنها اقدام کرده و در معیشت و زندگی مردم تحول ایجاد کرد.
امام جمعه موقت نایین با اشاره به جمله پرمعنای رهبری در خصوص وزرش افزود: رهبر معظم انقلاب سه توصیه به جوانان دارند؛ 'تحصیل،تهذیب و ورزش'، همین جمله کوتاه خود بیانگر جایگاه الزام کار در حوزه ورزش و جوانان است.
وی تبلیغ و اطلاع رسانی را در گرایش جوانان به ورزش بسیار موثر دانست و گفت: باید در مدارس، مساجد و مکان های عمومی تبلیغات گسترده ای برای جذب جوانان و نوجوانان به ورزش صورت پذیرد.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
/6026/ 7136

**فرهنگ عمومی کشور باید به سمت دین مداری بازبرگردد
امام جمعه سمیرم گفت: فرهنگ عمومی و دینی کشور باید به سمت دین مداری و حفظ شأنیت زن و مادر مسلمان بازگردد و حضور و فعالیت زنان مسلمان در هر شغل و مکانی خودباختگی و آسیب زاست.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی فیروزآبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمیرم اظهارداشت: یکی از آسیب ها و کج روی هایی که نظام اسلامی به آن سمت رفته همین فعالیت های زنان در محیط های مختلف و در واقع همراه شدن با فرهنگ بی فرهنگی غرب است.
وی خاطرنشان کرد: وظیف زن ارتقاء تربیتی و اخلاقی جامعه در نقش بزرگ و نورانی مادری است اما متاسفانه امروز شاهدیم این نقش در حد کار زن در یک شرکت یا مغازه مختلط که هر کسی به آنجا رفت و آمد دارد تنزل یافته است.
خطیب جمعه سمیرم به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخبگان اشاره کرد و افزود : پیشرفت علمی و دانشگاهی مانع تهدید دشمنان و بدخواهان انقلاب خواهد بود.
به گفته دهقانی، همفکری نخبگانی و خدمت در مسیر کمک به مردم باید مورد نظر و توجه دولتمردان و مقامات کشور باشد.
وی تاکید کرد : همه مردم و بویژه نخبگان باید بدانند کشور گرفتار جنگ اقتصادی است و بنابراین همگان باید برای برون رفت از این گرفتاری و خوداتکایی با نگاه به درون گام برداریم.
خطیب جمعه سمیرم به دو سفر اخیر رییس کمیته امداد کشور و استاندار اصفهان به سمیرم اشاره ای داشت و گفت: در این سفرها تصمیم ها و مصوبات خوبی تصویب شد که اجرای آن مورد انتظار افکار عمومی و مردم این شهرستان است.
به گفته وی حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی باشکوه بهترین پاسخ به غافلان و دشمنانی است که نه دین و عاشورا را می شناسند و نه انسان و انسانیت را دریافته اند.
/6026/7147
** راهپیمایی اربعین حماسه ای برای شناساندن اسلام است
امام جمعه موقت کاشان گفت: حماسه راهپیمایی اربعین حسینی که سالانه با حضور میلیون ها نفر باشکوه تر از پیش برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی برای شناساندن اسلام، تشیع و دفاع از آرمان های الهی می باشد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نماز جمعه کاشان افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی مانند حماسه حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و کسانی که موفق به حضور در جبهه های جنگ نشدند، می توانند در این حماسه مقابله با کفر و دفاع از تشیع و قرآن شرکت کنند.
وی بیان کرد: دشمن از حضور میلیون ها انسان در این حماسه بزرگ خشمگین شده و در رسانه ها نیز هیچ خبری از آن منتشر نکردند.
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: رسانه های داخلی به ویژه صدا و سمیا موظف است که این حماسه باشکوه را به طور کامل پوشش خبری داده و مسئولان مزینه حضور هر چه بیشتر مردم را در این حماسه جاودانه فراهم کنند.
وی در ادامه برخورداری از مدیران قوی را یکی از اهرم های قدرت کشورها ذکر کرد و افزود: مدیر مقتدر در برابر تهدیدهای دشمن با جرات ایستادگی و مقاومت می کند.
اسلامی تبار گفت: تجربه، آینده نگری، تخصص، کارآمدی، شجاعت و ابتکار را از جمله ویژگی های مدیران قدرتمند است و هر ملتی برای دفاع از مرز و بوم خود باید از این اهرم هم بهره مند باشد.
6136/8123

** مدیران احساس مسئولیت کنند
امام جمعه موقت اردستان گفت: همه وظیفه دارند، نسبت به مسئول کم کار یا دچار روزمرگی تذکر داده و در صورت اصلاح نشدن، باید وی را تغییر داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه اردستان افزود: باید از تنبلی خارج شد و کار کرد؛ مسئولی که نمی تواند خدمت کند، باید کنار رفته و آخرت خود را خراب نکند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید برای جلب رضایت مردم، به عنوان ولی نعمتان تلاش کنند، چنان که آنها در سختی های انقلاب و جنگ نظام را حمایت کردند.
امام جمعه موقت اردستان اضافه کرد: دشمن در آستانه 40 سالگی جمهوری اسلامی تلاش دارد تا ناامیدی را به مردم تزریق کرده و جوانان را از انقلاب جدا کنند اما بدانند که ایران، شهید حججی ها زیاد دارد.
وی اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی در حوزه فرهنگی به مبانی اعتقادی توهین می کنند اما در این جنگ فرهنگی هم مانند جنگ نظامی شکست خواهند خورد.
اسلامی تبار به سند ارائه شده از سوی جمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی به رهبری شامل افق پنج دهه کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند باید ایران تا سال 1444 جزء کشورهای پیشرفته دنیا باشد و کسانی که می توانند، آن را مطالعه و پیشنهادهای خود را ارائه کنند.
وی در ادامه به سوم آبان، روز بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: ماهانه 600 میلیارد ریال در استان برای سلامت مردم از سوی این مجموعه هزینه می شود که خدمت بزرگی به جامعه است.
7431/8123

** دشمن به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی است
امام جمعه آران و بیدگل گفت: دشمنان به دنبال تفرقه بین شیعه و سنی و حتی بین صفوف شیعیان هستند که باید مراقب باشیم.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: با توجه به این توطئه دشمن باید مراقب آسیب ها و چالش های پیش روی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بوده و از رسوخ انحراف ها در این آیین جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: مسائلی مانند قمه زنی، قلاده به گردن انداختن و خاک مالی بدن موجب وهن شیعه است و راهپیمایی بزرگ اربعین به عنوان عامل وحدت جهان اسلام و به ویژه شیعیان باید هر چه پرشورتر برگزار شود.
امام جمعه آران و بیدگل اضافه کرد: این راهپیمایی که با حضور نزدیک به ۲۵ نفر میلیون از مسلمانان جهان برگزار می شود، خنثی کننده نقشه های شیطانی دشمنان علیه اسلام است و نمایش قدرت مسلمانان است.
وی یادآور شد : راهپیمایی اربعین منظومه ای از معارف الهی و تجلی شعار هیهات من ذله است که درس ایستادگی برابر دشمنان به ما می دهد.
موسوی جنایت های خاندان سعود از جمله قتل روزنامه نگار منتقد آن حکومت در ترکیه را محکوم کرد و تصریح کرد: این جنایت شبه داعشی چهره حقیقی خاندان سعود جنایتکار را نشان داد.
/6026/7472/8123

برچسب‌ها:

نظر شما