شناسهٔ خبر: 28854758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

طرح کانال پرداخت مالی مستقیم با ایران اجرایی می‌شود

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: طرح کانال پرداخت مالی مستقیم با ایران طی هفته‌های آینده اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «فدریکا موگرینی»، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: در حال کار بر روی ساز و کار پرداخت مالی مستقیم با ایران هستیم و به زودی آن را اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است طرح خود برای ایجاد یک کانال مالی برای حفط تعامل تجاری با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا را اجرایی کند.

موگرینی اظهار کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند این سیستم را اجرا کنند آنقدر که اکنون بر ایجاد این سیستم کانال پرداخت مالی متمرکز هستند. من مطمئن هستم که اعضا طی هفته‌های آینده به شیوه ای موفقیت آمیز آن را پیش خواهند برد؛ این چیزی است که ما در نشست هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کردیم.

وی تاکید کرد: شرکای ما در آسیا نیز نشان داده‌اند که مایل به اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام هستند.

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان گفت: ما مایل هستیم ایران بداند که نه تنها یک کشور خاورمیانه بلکه برای مثال کشوری است که مرزهای طولانی با افغانستان و همچنین کشوری است که منافع زیادی با کشورهای اروپایی و آسیایی دارد. به همین دلیل است که ما به همراه شرکای آسیایی خود منافع زیادی در حفظ برجام داریم و  نیاز است ایران نیز مطابق با تعهداتش در برجام عمل کند.

نظر شما