شناسهٔ خبر: 28854704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه شهرهای استان اصفهان مطرح شد؛

نمایندگان مجلس مراقب قوانینی که تصویب می کنند باشند/ مسئولان در حمایت از مراسم اربعین کوتاهی نکنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این روزها برخی از مجلس شورای اسلامی گله مند هستند بنابراین باید از نمایندگان مجلس بخواهیم که مواظب قوانینی که تصویب می کنند باشند برخی قوانین مثل پولشویی مشخص است اما نباید قوانینی که اطلاعی از نکات منفی آن نداریم تصویب کنیم؛ ما انتظار داریم رییس مجلس در این شرایط ساکت ننیشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به گزارش صاحب نیوز؛ حجت السلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: دنیا سراسرمواج است که باید برای در امان ماندن در کشتی نجات تقوا سوار شویم به طور حتم بدانید مشکلات ما از این طریق بر طرف می شود.

وی در ادامه به تفسیر بخشی از سوره جمعه پرداخت و افزود: برخی از یهودیان خود را فرزند خدا می دانند به گونه ای که در تورات تحریف شده آمده که حضورت یعقوب(ع) و خداوند با هم کشتی گرفتند و خدا شکست خورد به همین دلیل است که می گویند ما قوم برتر هستیم و باید از تمامی موجودات دیگر استفاده کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: صهیونیست ها جنایات زیادی  کردند که نمونه آن غصب قدس شریف است.

میردامادی تصریح کرد: مولا علی(ع) فرمودند عشق ما به مرگ بیشتر از طفل شیرخواره به مادر است چرا که عالم ملکوت را دیده اند و در هنگام مرگ  نیز وقتی به آنها گفته می شود ای نفس مطمئنه به سوی پروردگارت بازکرد اما برخی انسان ها نمی خواهند هیچگاه بمیرند چون ظلم های خودشان را می دانند و از نامه عمل بدشان با خبرند.

وی افزود: درست است علاقه مند به این دنیا هستیم اما طوری نباشد که در لحظات آخر زندگی التماس کنیم بنابراین در رفاه و مشکلات نباید خدا را فراموش کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: سعادت اصلی ما در مسیر بندگی خداست، تقوا شما را از مسائل دنیا حفظ خواهد کرد و در آن دنیا هم در بهشت برین جای دارید.

وی با بیان اینکه ایام شهادت عمار یاسر را در پیشرو داریم، اضافه کرد: در زمان پیغمبر یکی از هفت یار نزدیک ایشان بود و بعد از آن هم در کنار حضرت علی(ع)بود تا در جنگ صفین دلاورانه به شهادت رسید، امروزه هم فکر نمی کنم کسی در دنیا بیشتر از رهبر انقلاب، عمار داشته باشد.

وی افزود: روز سه شنبه هم سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی است که به طرز مشکوکی در عراق به شهادت رسید.

میردامادی عنوان کرد: این روزها برخی از مجلس شورای اسلامی گله مند هستند بنابراین باید از نمایندگان مجلس بخواهیم که مواظب قوانینی که تصویب می کنند باشند برخی قوانین مثل پولشویی مشخص است اما نباید قوانینی که اطلاعی از نکات منفی آن نداریم تصویب کنیم؛ ما انتظار داریم رییس مجلس در این شرایط ساکت ننیشند.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: کشورما، یک کشور اسلامی است و بسیاری از فرزندان این مرز و بوم جان خود را داده اند اما عده ای می گویند اشتباه کردیم که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردیم و دست دوستی به شیطان داده اند.

وی اضافه کرد: امروز توهین های ترامپ به عربستان را شاهد هستید که می گوید ایران اگر بخواهد ظرف 12 ساعت کل خاورمیانه را بگیرد.

میردامادی یادآور شد: غرور شوراهای شهر را گرفته است در صورتی که 98 درصد مردم انقلاب و همین حکومت فعلی را می خواهند.

وی ادامه داد: اگر گفتیم استقلال و آزادی، این ها شعارهایی بود که باید به شعور تبدیل شود؛ شما مقایسه کنید در ابتدای جنگ ما هیچ نداشتیم اما امروز کار به جایی رسیده که دشمن معترف به توانمندی ایران است اما جای تأسف است که قدر نخبگان را آن چنان که باید نداریم و بخشی از آنها از ایران رفته اند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات کشور باید بیشتراز واردات شود به همین دلیل از تمامی ادارات و نهادها می خواهم که کار اقتصادی را رونق ببخشید زیرا چهره مملکت از هر نظر باید اسلامی و انقلابی باشد.

دشمنان درصدد ضربه به مکتب شیعه هستند

حجت الاسلام امیر شفیعی در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی (ع)با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین افزود: این راهپیمایی را باید به عنوان حماسه اربعین تعبیر کنیم و اگر اسارت زینب کبری(ص) و اهلبیت(ع) و راهپیمایی اربعین نبود نهضت حسینی فراموش می شد.

وی تصریح کرد: زیارت و راهپیمایی اربعین در عراق سنت است و برغم تمام محدودیت ها در زمان رژیم صدام، امروز بیش از 20 میلیون نفر از مردم عراق و شیعیان 40 کشور دنیا در آن شرکت می کنند.

شفیعی ادامه داد: حضور در مراسم اربعین حسینی نمادی از قدرت اسلام در برابر استکبار و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است که برغم تهدیدهای چند ساله اخیر گروه های تکفیری باشکوه انجام می شود.

وی بیان کرد: امسال نیز با وجود برخی مسائل اقتصادی، عاشقان امام حسین(ع) سر از پا نمی شناسند و تاکنون بیش از یک میلیون ویزا در کشور برای زائران صادر شده است و همین جا باید از همه دست اندرکاران امور تشکر کنیم

امام جمعه موقت نایین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری باید در برابر دشمنان قدرتمندانه ظاهر شده و برخورد عزتمندانه با آنها داشته باشیم افزود: هرچقدر قدرت نظام قوی تری در منطقه داشته باشیم و با عزم و اراده فرهنگی و معنوی بیشتری مقابل دشمنان ظاهر شویم موجب شکست دشمنان و کم آوردن آنها خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه تامین مواد اولیه برای تولید موجب رونق اقتصادی و رفع نیازهای مردم می شود، افزود: خوشبختانه کشور از نظر مواد اولیه غنی است و باید با مدیریت توانمند برای استفاده و بهره برداری از آنها اقدام کرده و در معیشت و زندگی مردم تحول ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: ما قدر کسانی که تمامی تلاش خود را برای خدمت به مردم صرف می کنند می دانیم اما مقابل کاخ نشینان، زیاده خواهان و دنیاپرستان که قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم را نمی دانند می ایستیم.

امام جمعه موقت نایین ضمن تبریک روز تربیت بدنی و ورزش با اشاره به فواید ورزش و تأثیرات آن بر روی جوانان گفت: جذب جوانان به ورزش و میادین ورزشی و صرف انرژی و فعالیت جوانان در میادین و محیط های سالم ورزشی می تواند نقطه مقابل تهاجم فرهنگی باشد و آنان را از بسیاری از انحرافات، خطرها و آسیبهای اجتماعی جامعه کنونی مصون نگه می دارد.
شفیعی با اشاره به جمله پرمعنای مقام معظم رهبری در خصوص وزرش افزود: مقام معظم رهبری سه توصیه به جوانان دارند؛ «تحصیل،تهذیب و ورزش»، همین جمله کوتاه خود بیانگر جایگاه الزام کار در حوزه ورزش و جوانان است.

امام جمعه موقت نایین از همت والای اداره ورزش و جوانان و هیات های ورزشی شهرستان که با دست خالی و با کمترین بودجه چرخ ورزش را می چرخانند تقدیر و تشکر کرد و از آنها خواست تا تمام توان و کوشش خویش را تا رسیدن به قله های افتخار به کار گیرند.
وی تبلیغ و اطلاع رسانی را در گرایش جوانان به ورزش بسیار موثر دانست و گفت: باید در مدارس، مساجد و مکان های عمومی تبلیغات گسترده ای برای جذب جوانان و نوجوانان به ورزش صورت پذیرد.

خط و نشان کشیدن مسئولان برای یکدیگر، دردی از فولادشهر حل نمی کند

حجت الاسلام مسعود سرافراز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: حال و هواى کشور این روزها حال و هواى حسینى است و بخش قابل ملاحظه‏ اى از مردم که اکثریت آن‏را جوانان تشکیل مى‏ دهند آماده مى ‏شوند تا براى شرکت در مراسم پیاده ‏روى اریعین عازم سفر شوند.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه های مؤمن زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به یکی از دوستان خود می فرمایند قبر حسین(ع) را زیارت کن و ترک مکن، پرسید ثواب کسی که آن حضرت را زیارت کند چیست که حضرت در جواب فرمودند کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند به هر قدمی که برمی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو میفرماید و یک درجه مرتبه اش را بالا می برد.

امام جمعه فولادشهر با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی کشور خاطرنشان کرد: مراقبت براى غافل نشدن از مسئولیت ‏هاى خود در قبال مردم و مسائل مهم کشور یکی از مواردی بود که در این دیدار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه غرق نشدن در فضاى تخصصى و بى‏ توجهى به مسائل جامعه همچون استقلال، عدالت، پیشرفت و آسیب‏ هاى اجتماعى یکی دیگر از مواردی بود که در این خصوص حضرت آقا، نخبگان علمی کشور را مورد خطاب قرار دادند، تشریح کرد: مهم ‏ترین کار امروز دشمن براى اغواى افکار عمومى جهان و ایران تصویرسازى غلط مى‏ باشد که نخبه جوان ما باید در این رویارویى سنگین، وظیفه خود را براى پیروزى و سرافرازى ایران انجام دهد.

خطیب نماز جمعه فولادشهر با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامى‏ را ابلاغ فرمودند که این سند جامع چند پیام دارد، تصریح کرد: پیام اقتدار رهبر معظم انقلاب با ابلاغ این سند در شرایط کنونى که ترامپ از پایان جمهورى اسلامى سخن مى‏ گوید، نه تنها تعبیر وارانه خواب وى را به رخ دنیا کشیدند بلکه نشان دادند برخلاف خواست آمریکا جمهورى اسلامى براى بالا رفتن از پله ‏هاى پیشرفت، برنامه‏ های ۵۰ ساله دارد که بر اساس آن در عرصه اقتصادى به ده قدرت اول دنیا دست خواهد یافت.

وی افزود: در شرایطى که مردم کشورمان به ‏خاطر تورم ناشى از سودجویى برخى از دچار تنگناى شدیدى شده ‏اند و متاسفانه برخى از کارشناسان و مدیران، تحت تأثیر القائات دشمنان انقلاب اسلامى و باور افزایش مشکلات اقتصادى تا ۱۳ آبان نومیدانه به صحنه کشور مى‏ نگرند، ابلاغ این سند مى‏ تواند تأثیر بسیار نوید بخشى داشته و به امید مردم در عبور از شرایط فعلى کمک کند.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به برخی از مشکلات این شهر یادآور شد: یکی ازمشکلات شهرهای جدید مثل فولادشهر مساله اداره شهر به شیوه دومدیریتی است، منتقدین به این مدیریت دوگانه معتقدند که بزرگترین خدمت به شهرهای جدید حل این مشکل است چرا که امروز درآمد وفروش زمین از آن شرکت عمران است و هزینه ها و مشکلات شهری به شهرداری ها می رسد و این مساله باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نمی‌شود منابع در اختیار شرکت عمران باشد و خدمات را شهرداری دهد، متذکر شد: عرض بنده این است که ۵۰سال از تاسیس فولادشهر می گذرد باهمه استانداردهایی که دارد اما معضلات و مشکلات بسیاری دارد که باید برطرف شوند و مسکن مهر هم که البته خود حدیث مفصل دارد اما راه حل مشکلات فعلی، کوبیدن بر طبل اختلافات نیست.

سرافراز خواستار شد: شکی نیست که با دامن زدن به اختلافات و خط و نشان کشیدن مدیران برای یکدیگر گره ای از مشکلات که باز نمی شود هیچ بلکه مشکلات بیشتر خواهد شد، بنابراین مسؤولان امر با خویشتن داری و سعه صدربیشتر، تلاش کنند از مجاری قانونی پیگیرحل این مسائل باشند.

تعمیم فساد به ارکان نظام اسلامی بزرگترین تهمت ها است

حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر(ره)، یاسر و سمیه را نخستین شهدای صدر اسلام دانست که زیر شکنجه به شهادت رسیدند و اظهار کرد: عمار(ره) هم هرگز حتی در زیر سخت ترین شکنجه ها زبانش به ناسزا به پیامبر اسلام(ص) باز نشد، تا جایی که وقتی او را در آتش انداختند با دعای پیامبر(ص) در حق او، آتش آسیبی به وی نرسانید و سرد شد.

وی با بیان خدمات عمار(ره) در جنگ صفین و بصیرت افزایی او در میان لشکریان، ابراز کرد: وجود عمار(ره) در میان سپاه امیرالمؤمنین(ع) سبب تضعیف شدید انگیزه و توان سپاه معاویه شده بود، در فتنه 88 هم نظام اسلامی به عمارهایی نیاز داشتند تا روشنگری کنند و مردم را آگاه نمایند و فریاد «این عمار» رهبر انقلاب هم به همین منظور بود.

حجت الاسلام ملکیان، شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) را عاملی در تسریع روند پیروزی انقلاب معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) شهادت فرزندش که از روحانیان انقلابی برجسته در جهان اسلام به شمار می رفت را تحت عنوان الطاف خفیه الهی مطرح کرد.

امام جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از پنج نشانه مؤمن است، تصریح کرد: کسی که امام حسین(ع) را زیارت کند و قائل به حق او باشد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد.

وی راهپیمایی عظیم اربعین را نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی و شهادت طلبی در برابر دشمنان اسلام و مانور فرهنگ عاشورا در برابر چشم جهانیان دانست و بیان کرد: ایجاد وحدت و همدلی در میان شیعیان از جمله دستاوردهای بسیار مهمی است که دشمن از این امر بسیار ناراحت می شود، چرا که استکبار و منافقان تمام تلاش خود را برای اختلاف افکندن در میان مردم ایران و عراق و اقوام مختلف به کار می گیرند و هزینه های گزاف می پردازند، اما جمع شدن مسلمانان در کنار یکدیگر تحت نام اربعین امام حسین(ع) همه رشته های دشمن را پنبه می کند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور و توان اقتصادی پایین مردم، خاطرنشان کرد: مردم مسلمانان ایران حاضرند وسایل منزل خود را بفروشند، اما زیارت اربعین امام حسین(ع) را از دست ندهند.

امام جمعه شاهین شهر، وظیفه نخبگان و دانشگاهیان در شرایط فعلی کشور و جنگ اقتصادی دشمنان را داشتن دغدغه و عمل کردن برای حل معضلات کشور دانست و گفت: امروز کناره گیری نخبگان از جامعه از امور اشتباهی است که شدت به کشور ضربه وارد می کند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در ابلاغ برنامه برای 50 سال آینده انقلاب و کشور، تصریح کرد: این نشان می دهد که رهبر انقلاب با علمی که نسبت به اوضاع کشور و انقلاب دارند و با اشراف ایشان بر مسائل سیاسی و مناسبات جهانی می فهمیم که علیرغم تبلیغات دشمنان، آینده انقلاب اسلامی بسیار روشن و امیدوارکننده است.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به قتل «خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه، این قتل را تنها یک نمونه از جنایات سعودی ها در خاموش کردن حق طلبان و منتقدان خود ارزیابی کرد و ابراز کرد: جنایات عربستان سعودی در یمن و بحرین و نقاط دیگر جهان و حمایت از گروه های تروریستی و اتفاقاتی امثال قتل خاشقچی و روسا شدن دولت سعودی می تواند زمینه را برای نابودی کامل سعودی ها آماده کند.

امام جمعه شاهین شهر، حق الناس را در زمره مواردی دانست که بدون جبران آن از سوی شخص در دنیا از سوی خداوند آمرزیده نمی شود و منوط ‏به ‏رضایت شخصی است که حقش ضایع شده است و اظهار کرد: نظر اسلام درباره سوء ظن این است که انسان نباید نسبت به ‏برادر ‏مؤمن خود سوء ظن داشته باشد و نمی تواند بر اساس گمان و حدس به کسی تهمت بزند، چرا که بر اساس آیات قرآن ‏بعضی از ‏گمان ها مصداق گناه است.‏

وی تهمت را از گناهان بسیار بزرگ معرفی کرد و افزود: بدترین نوع تهمت هم تهمت زدن به یک جمع و خانواده و گروه و بدتر ‏از ‏آن هم تهمت زدن به یک نظام مانند نظام جمهوری اسلامی است، ممکن است مواردی از فساد در نظام وجود داشته باشد، ‏اما این ‏فسادها سیستماتیک نیست و نمی توان آن فسادها را به همه مسئولان و ارکان نظام نسبت داد و نمی توان قوه قضاییه را به صورت کلی فاسد معرفی کرد، البته بالاترین تهمت، ‏تهمت زدن و ‏دروغ بستن به خدا و پیامبر خدا(ص) و جانشینان ایشان است.‏

مسئولان در حمایت از مراسم اربعین کوتاهی نکنند

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های اولین نماز جمعه خود در فریدونشهر با بیان این که تجمع 20 میلیونی بر پایه یک موضوع واحد در جهان بی‌نظیر است، خواستار حمایت هر چه بیشتر مسئولان از همایش پیاده‌روی اربعین شد.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که به برکت مهمان نوازی ملت عراق، حمایت مسئولان و همت مردم این حرکت به راه افتاده است، از لزوم تقویت روزافزون آن سخن گفت و از نمازگزاران خواست با شرکت در این همایش و کمک به دیگران برای حضور در آن، به این حرکت جهانی که مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) است، کمک کنند.

وی درباره اهمیت تجمع اربعین به سخنی از آیت الله بهجت اشاره کرد که فرمودند: تا می‌توانید حسین بن علی(ع) را به عالم معرفی کنید که ظهور محقق نمی‌شود مگر این که امام حسین(ع) به عالم معرفی شده باشند چرا که روایت است زمانی که حضرت بقیة الله(عج) ظهور می‌کنند با ندای «أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین قتل عَطشاناً، أَلا یَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّیَ الْحُسَین سَحَقوهُ عُدواناً» خود را معرفی می‌کنند و این نشان دهنده آن است که در آن زمان همه مردم عالم امام حسین(ع) را می‌شناسند.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت واقعه تروریستی ربایش مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه، خواستار تلاش مسئولان برای بازستاندن این مرزبانان در سلامت کامل و پاسخ کوبنده نیروهای مسلح به عاملان این واقعه شد تا مشت محکمی به دهان کسانی باشد که می‌خواهند با دم شیر بازی کنند.

حجت الاسلام شامحمدی به مناسبت سالروز شهادت عمار یاسر، صحابه رسول الله(ص)، به تشریح شخصیت بزرگ جناب عمار پرداخت و وی را مرد شجاع بصیرت و بیداری خواند که با روشنگری‌های خود در زمان امیرالمؤمنین در برابر شلیک شبهات به قلب اسلام ایستاد و با آن‌ها مبارزه کرد تا جایی که پیامبر(ص) طی حدیثی فرمود: «بهشت مشتاق چهار انسان بزرگ است: علی(ع)، عمار، سلمان و بلال»

خطیب جمعه فریدونشهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته فریدونشهر با آوردن مثال‌هایی از هر دو جبهه حق و باطل در روز عاشورا، به اهمیت همنشین برای انسان و اثرپذیری انسان از همنشین خود پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما