شناسهٔ خبر: 28854591 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ازدحام زائران اربعین در مرز مهران

منبع: تسنیم

مدیر پایانه مرزی مهران از خروج چهار هزار ۷۹۹ زائر خارجی از مرز مهران برای شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کامران بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران از خروج چهار هزار 799 زائر خارجی خبر و اظهار داشت:  در همین مدت  1155 زائر خارجی وارد ایران شده‌اند.

بختیاری افزود: ملیت زائران خارجی عمدتاً از کشور آذربایجان و ترکیه هستند که مسیر مهران را برای زیارت اربعین انتخاب کرده‌اند.

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: تردد زائران در مرز مهران رو به افزایش و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی با حجم عظیمی از ورودی زائران اربعین حسینی به مهران باشیم.

وی افزود: بیش از 60 درصد زائران اربعین حسینی در کشور مرز مهران را برای سفر معنوی خود انتخاب می‌کنند.

بختیاری امنیت مرز مهران و نزدیکی به عتبات عالیات را عامل انتخاب زائران و تردد از این مرز دانست و گفت: تمام اقدامات در مرز مهران مهیا و با تمام توان خدمتگزاری زائران اربعین حسینی را انجام می‌دهیم.

بارش باران در کربلای معلی

به گزارش خبرنگار اعزامی خوزستان به کربلای معلی، از صبح امروز جمعه در کربلا شاهد وزش باد و گرد و غبار شدیدی بودیم که تا ظهر ادامه داشت. اما اواسط ظهر آسمان شروع به بارش کرد و حدود یک ساعت این بارندگی ادامه داشت و موجب پاکیزگی هوای کربلا شد.

هواشناسی برای روزهای آینده در کربلا و نجف هوای صاف و آفتابی و نیمه ابری را پیش بینی کرده است.

ازدحام زائران اربعین در مرز مهران

با نزدیک شدن به اربعین حسینی ازدحام زائران برای حضور در پیاده‌روی اربعین در مرز مهران هر روز بیشتر می‌شود و روزانه هزاران نفر از ایران اسلامی به سمت کربلای معلی حرکت می‌کنند.

موکب‌های نجف تا کربلا هنوز راه‌اندازی نشده‌ است

تنها چند روز تا اربعین حسینی باقی مانده و گروه‌های کوچکی از مردم و زائران اباعبدلله الحسین(ع) با پای پیاده در مسیر کربلا حضور دارند. بسیاری از موکب‌ها مسیر نجف تا کربلا در حال راه‌اندازی بوده  اما هنوز خدمات‌رسانی برای زائران آغاز نشده است.

خانواده اصفهانی که برای نخستین بار با پای پیاده به سمت کربلا آمده است از مشکلات بسیار زیاد و کمبود امکاناتی که در مسیر نجف به کربلا گرفتار آن شده بودند، شکایت می‌کرد. این خانواده در این چند روز برای تهیه آب و غذا در تنگنا بوده و به ناچار اقدام به خرید مواد غذایی کردند.

پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی همه ساله در یک هفته مانده به اربعین به صورت جدی از نجف اشرف آغاز و به سوی کربلا ادامه می‌یابد.

خدمات‌رسانی موکب‌ها حسینی در طول این یک هفته به زائران ارائه می‌شود و کسانی که پیش از این تاریخ و پس از روز اربعین وارد این مناطق شوند برای تهیه مکان استراحت و غذا دچار مشکل می‌شوند.

مردم بصره عراق با وجود مشکلات معیشتی آماده خدمت به زائران حسینی هستند

یکی از سوالاتی که برای برخی زائران اربعین حسینی مطرح شده موضوع امنیت و آرامش استان بصره عراق است.

بصره در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط معیشتی دستخوش برخی اعتراضات بود اما هم اکنون مردم این استان که اکثرا از محلات و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند خود را مهیای خدمت به زائران کرده‌اند.

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردمی دزفول به چذابه

نخستین محموله‌ کمک‌های مردمی اهالی شهرستان دزفول با حضور مسئولان شهرستانی و روسای کمیته‌های ستاد اربعین این شهرستان از مقابل مصلی نماز جمعه دزفول به مقصد مرز چزابه ارسال شد.

کمک‌ها به تعداد 5 دستگاه کامیون اقلام مختلف شامل برنج، سیب زمینی، پیاز، گوشت، حبوبات، قند، شکر و سایر مواد دیگر به همراه 50 نفر از خادام موکب‌ها جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی به مرز چزابه ارسال شد.

در حاشیه مراسم بدرقه کاروان کمک‌های مردمی مواکب حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی  امام جمعه دزفول با اشاره به هدف دشمن برای کم رنگ شدن حرکت اربعین اظهار داشت: همایش پیاده روی اربعین حسینی باید گسترش پیدا کند.

وی خطاب به مردم دزفول که قصد کمک به مواکب مرز چزابه را دارند افزود: مردم حتما توجه کنند تا به مسئولان مربوطه کمک‌های خود را تحویل دهند.

همچنین مسئول مواکب این شهرستان با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) از سایر هموطنان خواست تا طبق روال سال‌های گذشته  امسال نیز نسبت به ارائه کمک‌های مالی به مواکب اربعین  اهتمام بیشتری داشته باشند.

سید عزت اله پژوهیده عنوان کرد: با تمهیدات صورت گرفته امسال نیز در مرز چزابه مواکب شهرستان دزفول طبق روال گذشته بر پا می‌شوند.

وی به عزیمت بخشی از خدام و نیروهای فنی مواکب این شهرستان اشاره کرد و گفت: از امروز گروه‌های مختلف خادمان و نیروهای فنی و تجهیزات مواکب دزفول با هماهنگی‌های صورت گرفته به مرز چزابه وارد می‌شوند.

مسئول مواکب شهرستان دزفول از پذیرایی و اسکان روزانه 2 هزار نفر از روز شنبه هفته آینده در مواکب این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: کمک‌های خوبی برای اسکان و پذیرایی از زائران حسینی در مراکز دزفول جمع‌آوری شده و امیدواریم سیل کمک‌های مردمی همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب و هوای کربلا و نجف چگونه است؟

زائرانی که در این روزها با نزدیک شدن به تاریخ اربعین هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می‌شود باید از شرایط جوی و آب و هوای عراق به ویژه شهرهای کربلا و نجف مطلع باشند.

در کربلای معلی توضیحاتی را درباره وضعیت هوا دمای هوا و کیفیت هوای عراق که این روزها تقریباً هوای گرم و همراه با غبار محلی و تجربه می‌کند را برای مخاطبان تشریح کرده است این ویدئو را ببینید.

ارائه خدمات به زائران حسینی در مساجد ایلام

سردار نورعلی یاری، در مورد شایعه ممنوعیت اسکان و پذیرایی زائران اربعین در مساجد استان ایلام و انتصاب این خبر به ممنوعیت نیروی انتظامی در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها اظهار داشت: محدودیت اسکان و پذیرایی و خدمات‌دهی به زائران اربعین در مساجد را تکذیب می‌کنم و ناجا برای خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی در کلیه مناطق اعلام آمادگی داشته و دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت فرماندهی انتظامی استان ایلام بر این باور است، مسجد سنگر و حریم و حافظ شعائر اسلامی است.

یاری افزود: تنها نقاط ممنوع برای استقرار موکب‌ها در حدفاصل خروجی شهر مهران تا پل زائر، و این محدودیت مرتبط به مسائل امنیتی است.

وی گفت: استقرار موکب در مسیرهای فرعی محدودیت فوق بلامانع است.

یاری به رسانه‌های مجازی توصیه و تأکید کرد: اخبار را با اخذ خبر از منبع اصلی انتشار و از ایجاد جو روانی منفی برای زائران بپرهیزند.

نظر شما