شناسهٔ خبر: 28854563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

امام جمعه رشت:هدف دشمن ایجاد تشنج در بازار است

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد تشنج در بازار ایران است، گفت: خوشبختان ایران مشکلی برای تأمین مایحتاج عمومی مردم ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  رجانیوز به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به شهادت عمار یاسر یکی از یاران باوفای پیامبرگرامی اسلام، اظهارکرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید عمارگونه در مسیر انقلاب و امام خمینی (ره) حرکت کرد.
 
آیت الله فلاحتی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران دارای عمارهای فراوانی است که پای آرمان‌ها و اهداف انقلاب و رهبری معظم ایستاده اند. البته در سال های اخیر شاهد خروج بسیاری از عمارها از مسیر انقلاب و امام راحل بودیم.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در گذشته ایران در حوزه صادرات بسیار فعال بود، افزود: متاسفانه امروز بازارهای ایرانی به میدانی برای جولان کالاهای وارداتی تبدیل شده است. مسئولان باید به جای واردات به تولید داخلی و صادرات کالاهای ایرانی توجه کند.
 
وی همچنین به وابستگی اقتصاد ایران به نفت نیز اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد وابسته به نفت اصلا خوب نبوده و باید این وابستگی کم شود. از سوی دیگر مسئولان با ید با برنامه ریزی به دنبال افزایش صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای جهانی باشند.
 
امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن با تحریم و فشار اقتصادی و فرافکنی به دنبال متشنج کردن بازار داخلی است، تصریح کرد: ایران دارای ثروت‌های فراوانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف بوده و در تأمین مایحتاج عمومی مردم مشکلی ندارد.
 
وی با اشاره به همراهی برخی عناصر داخلی با این توطئه دشمن، بیان کرد: به اذعان مسئولان و گردشگران اروپایی که از ایران بازدید کرده‌اند تحریم‌های دشمن هیچ تأثیری بر ایران نداشته است.
 
آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه نمی توان منکر وجود گرانی در بازار شد، افزود: مهم‌ترین خواسته ما از مسئولان سر و سامان دادن به این اوضاع و کاهش قیمت‌ها و آسان کردن خرید برای مردم است که باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
 
وی همچنین به پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین یک همایش جهانی برای نمایش قدرت و وحدت مسلمانان است. رفتار زائران ایرانی اربعین از سوی جهان رصد می شود بنابرانی باید الگوی کامل یک مسلمان شیعه باشند.
 
امام جمعه رشت با اشاره به ربودن شدن ۱۴ نفر از نیروهای مرزبانی و بسیجی در هفته گذشته توسط عوامل تروریست این اقدام را محکوم کرد و افزود: مسئولان نظام با قاطعیت باید با عوامل این گروگان گیری برخورد کرده و این عزیزان را به سلامت به آغوش خانوادهایشان بازگردانند.
 
وی تأکید کرد: مرزبانان، نیروهای مسلح، بسیج و سپاه در دفاع از مرزهای کشور از جان خود می گذرند.
 
آیت الله فلاحتی به قتل «جمال قاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد آل سعود توسط این رژیم جنایتکار نیز اشاره و اظهارکرد: امروز شاهد هستیم که این موضوع چندین روز است که به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شده ولی از سوی دیگر همین رسانه‌ها کشتار و قتل‌عام فیجع مردم بی گناه یمن را نمی بینند.

برچسب‌ها:

نظر شما