شناسهٔ خبر: 28854550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار مرکزی مرند:

۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در مرند پرداخت شد

مرند – بخشدار مرکزی مرند از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان وام و تسهیلات جهت رونق اشتغال روستایی در یک سال گذشته در روستاهای این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی امیری راد بخشدار مرکزی مرند، ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مرند، با اشاره به اینکه مشارکت قوی مردم موجب پیشرفت و توسعه روستاها می شود، اذعان داشت: توانمندسازی مردم روستانشین یکی از اهداف دولت است به گونه ای که یک جوان روستایی بتواند با حاصل درآمد یک شغل در روستا زندگی خود را مدیریت کند.

وی توسعه مدیریت و رو به آینده را یکی از سیاست های دولت در روستاها دانست و افزود: نباید سهم آیندگان را با تخریب محیط زیست از بین ببریم، باید منابع جنگلی و کوه ها را حفظ کنیم که این توسعه پایدار است.

بخشدار مرکزی مرند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در عملی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: روستا محل تولید و فرهنگ است و می تواند کشور را به سمت استقلال و خودکفایی هدایت کند.

امیری راد همچنین با اشاره به تغییر ترکیب جمعیتی روستایی ابراز داشت: در سال های گذشته ۷۰ درصد مردم روستانشین بودند و ۳۰ درصد در شهر ساکن بودند، یعنی ۷۰ درصد مردم تولید کننده بودند، اما در گذر زمان ترکیب جمعیت تغییر پیدا کرد که دلیل آن رشد صنعت و تکنولوژی و جاذبه های کذایی در شهرها و افزایش ثروت و رفاه در شهرنشینی بود.

وی تاکید کرد: در زمان رژیم طاغوتی هیچ گونه فعالیت های عمرانی درروستاها صورت نمی گرفت، اما با تشکیل جهاد سازندگی با دستور امام خمینی(ره)، با هدف توسعه روستا، عقب ماندگی ها در روستاها جبران شد.

بخشدار مرکزی مرند با بیان اینکه دهیار به عنوان مدیر روستا، منتخب شورای اسلامی روستایی است، عنوان کرد: در بخش مرکزی مرند ۷۱ روستای دارای دهیاری است که در سال ۱۳۹۲ یک میلیارد و ۹ میلیون تومان به حساب دهیاری ها واریز شد که در سال گذشته این رقم به ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

امیری راد ادامه داد: امروز در دورافتاده ترین روستاهای شهرستان مرند، عملیات و پروژه های عمرانی صورت می گیرد، در اشتغال روستایی نیز ۲۵ میلیارد تومان در یک سال گذشته وام و تسهیلات پرداخت شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در طرح اعطای وام های استحکام روستایی، دولت ۲۵ میلیون تومان به روستاییان پرداخت می کند و در برخی روستاها ۵ میلیون تومان نیز بلاعوض پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما