شناسهٔ خبر: 28854197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه تبریز: رفع مشکلات اقتصادی تلاش جهادی می طلبد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: دولت مردان به مشکلات اقتصادی مردم واقف

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: دولت مردان به مشکلات اقتصادی مردم واقف هستند، اما مبارزه در جنگ اقتصادی نیاز به تصمیم‌گیری‌های کلان، قاطع و راهگشا دارد .
وی با اشاره به اینکه از مدت‌ها قبل رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام در خصوص شرایط جنگ اقتصادی، رسیدگی به معضلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم برای مقابله با تحریم‌های آمریکا هشدارهای لازم را داده‌اند، خاطرنشان کرد: شرایط جنگ، خاص بوده و لوازم مربوط به خود را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده در کنار سازمان‌های دفاعی و امنیتی این کشور قرار گرفته و برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ساختار جدیدی به نام «گروه ویژه اقدام علیه ایران» تشکیل داده‌ و فرد با تجربه‌ای به مدیریت آن منصوب کرده است، گفت: در داخل کشور نیز با تدبیر مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی سه قوه تشکیل شده است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه با وجود گذشتن مدت طولانی از کنار رفتن وزرای اقتصادی و جنگ نرم اقتصادی تمام عیار دشمن علیه ایران، وزارت‌خانه‌های اقتصادی کشورمان بدون تصدی مانده‌اند، گفت: دلسوزان نظام و همه‌ مردم از دولت تقاضا دارند که هر چه زودتر تکلیف نقل و انتقالات و انتصابات مشخص شده و افراد کارآمد و با تجربه معرفی شوند تا شرایط اقتصادی مدیریت شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به ربوده شدن 14 مرزبان کشورمان در مرز میرجاوه توسط تروریست‌ها، بیان کرد: این حادثه، ادامه‌ حرکت تروریستی در شهر اهواز بوده که به دستور آمریکا برای بی‌ثبات کردن ایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه تلاش دشمنان در چنین حوادث تروریستی از لحاظ امنیتی فاقد اعتبار است، اظهار داشت: تحرکات تروریستی دشمنان هدفی به جز انحراف افکار عمومی از جنایات یمن، رسوایی در قتل «جمال خاشقچی» و شکست سیاسی در عراق ندارد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم انتظار دارند، نیروهای مسلح با گوشمالی تروریست‌ها، مرزبانان ربوده شده کشورمان را از چنگال تروریست‌ها نجات دهند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: باتوجه به احتمال افزایش تلاش دشمنان برای انجام حملات تروریستی، ضرورت دارد مسئولان امنیتی نسبت به حفاظت از مرز و بوم میهن اسلامی و جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی حساسیت و هوشمندی بیشتری داشته باشند.
وی گفت: از دولت پاکستان که بعد از تغییرات و روی کار آمدن «عمران خان» روابط دو جانبه با ایران را به طور امیدوار کننده پیگیری می‌کند، انتظار می‌رود نسبت به تامین امنیت مرزهای مشترک با ایران و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها جدیت بیشتر داشته باشد.
امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار جمعی از استعدادهای برتر و نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب، گفت: در شرایط کنونی، نخبگان در قبال مسائل مهم کشور نباید غفلت کنند، همچنین در کنار تخصص به تعهد نیز فکر کرده و زیر پرچم عدالت، استقلال و هویت ملی نسبت به جنگ تحمیلی اقتصادی، سیاسی و امینی دشمنان علیه مردم ایران احساس مسئولیت کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تدوین سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت توسط رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: این سند حاوی پیام اقتدار، امید، تدبیر و اعتماد به سرمایه‌های داخلی نظیر نخبگان دانشگاهی و حوزوی است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با تدوین این سند پیشرفت، به «ترامپ» نشان داد که خوابش تعبیر نخواهد شد و برخلاف خواست دشمن، ایران اسلامی برای بالا رفتن از پله‌های پیشرفت برنامه‌ 50 ساله دارد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی، اظهار داشت: قتل این روزنامه نگار منتقد به دستور حکام آل سعود پرده از چهره‌ واقعی این خاندان در رویکرد تروریستی و تربیت تروریست‌های بزرگ همچون داعش برداشت و به دنیا ثابت کرد که عامل ناامنی‌های منطقه در سال‌های اخیر چه کسانی است.
وی گفت: معتقدم اگر خاشقچی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نبود، مثل هزاران مخالف رژیم سعودی در زندان‌های مخوف این کشور زیر شکنجه جان می‌داد و یا در بیابان‌های عربستان، سوریه، افغانستان و پاکستان در بی‌خبری کشته می‌شد.
امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنانش با اشاره به افزایش آلودگی هوا با فرارسیدن فصل سرما، گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا در کلان شهرها باید فرهنگ‌سازی شود.
وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی صادرات، تاکید کرد: افزایش تولید و صادرات نقش کلیدی در حل مشکلات اقتصادی مردم دارد.
وی همچنین با اشاره به روز آمار و برنامه‌ریزی، خاطرنشان کرد: داشتن آمار صحیح، لازمه‌ برنامه‌ریزی صحیح مسئولان است، از این رو ضرورت دارد مردم در زمان آمارگیری با مأموران آمارگیر همکاری کرده و اطلاعات درست در اختیار آنان قرار دهند.
3071



انتهای پیام

نظر شما