شناسهٔ خبر: 28853942 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بسته خبری اربعین ایرنا بخوانید:

تردد 46هزار زائر در مهران تا محدودیت های ترافیکی

ایلام - ایرنا - تردد 46 هزار زائر، اعلام محدودیت های ترافیکی در استان، اعلام بارش طی روزهای آینده و ... از مهمترین اخیار اربعین در 2 روز آخر هفته جاری استان ایلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه اظهار داشت: 100 گیت برای عبور زائران ایجاد شده است و طی 24 ساعت گذشته 46 هزار زائر از مرز عبور کرده است.
استاندار ایلام از عبور روزانه 200 تا 300 کامیون حامل کالاها و مواد غذایی موکب های اربعین حسینی از مرز مهران خبر داد.

*محدودیت های ترافیکی اربعین در استان ایلام اعلام شد
تردد تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 07:00 روز دوشنبه مورخ 97/07/30 تا ساعت 07:00 روز یکشنبه مورخ 97/08/13 ممنوع است.
محورهای منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ملکشاهی-مهران، ایلام – مهران شامل این محدودیت هستند.

* پوشش اینترنت در مرز مهران مهیا شده است
معاون وزیر ارتباطات در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: یک بالن برای پوشش اینترنت در مرز مهران مهیا شده که یک گیگابایت در ثانیه به پوشش اینترنتی مرز مهران اضافه خواهد کرد.
حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: فناوری این بالن توسط متخصصین پژوهشگاه فضایی ساخته شده است و محموله اینترنتی آن هم یکی از اپراتورها برای پوشش پذیرفته است.

*سامانه بارشی از هفته آینده وارد استان ایلام می شود
هواشناسی استان ایلام اعلام کرد: طبق بررسی نقشه های پیش یابی همدیدی و خروجی مدل های عددی هواشناسی حاکی از آن است سامانه بارشی جدید از شنبه هفته آینده وارد آسمان استان شود.
با توجه به این که این سامانه طی ساعاتی از روز یکشنبه تا دوشنبه تقویت خواهد شد لذا در این بازه زمانی انتظار وقوع آبگرفتگی و لغزندگی معابر درون و برون شهری مورد انتظار است.

*افزایش تردد در محورهای استان ایلام
رئیس پلیس راه استان ایلام از افزایش تردد در محورهای استان ایلام خبر داد و گفت: هر چه به روز اربعین نزدیک تر می شویم افزایش ترددها را در تمامی محورهای مواصلاتی منتهی به مرز مهران را داریم.
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: در طرح ترافیکی اربعین حسینی که از 28 مهرماه شروع خواهد شد از تمامی ظرفیت ها برای امنیت در جاده ها استفاده خواهیم برد و در زمان طرح بیش از 100 تیم گشتی در طول محورهای مواصلاتی خواهیم داشت.

* هفت هزار و 800 زائر ایلامی ویزا گرفتند
رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت: تاکنون هفت هزار و 800 زائر ایلامی ویزای خود را برای سفر اربعین اخذ کرده اند.
سید حمید مصطفایی از اوج حضور مشتاقان حضور در راهپیمایی اربعین حسینی خبر و اظهار داشت: امروز شاهد حضور بیشتر زائران اربعین حسینی در دفاتر 16 گانه حج و زیارات جهت اخذ ویزای اربعین در استان ایلام هستیم.

**امام جمعه ایلام : مرز مهران به برکت اربعین به فرصت میدل شده است
امام جمعه ایلام با یاد اوری خاطرات پرتهدید گذشته گفت: مرز مهران امروز نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای توسعه طرفین شده است.
حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: آنچه امروز مهران شاهد آن است سیل خروشان جمعیتی است که به عشق ابا عبدالله الحسین(ع) تمام سختی‌ها را به جان خریده و برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی آمده‌اند و بر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها فرض است که این حضور را منعکس کنند.
وی گفت: قدرت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران باید عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی را با شکست روبه‌رو کند.
وی با اشاره به اینکه مقابله با عزم دشمن در به حاشیه بردن راهپیمایی اربعین حسینی است، گفت: تلاش مسئولان برای زیرساخت‌های مرز مهران را خوب است ولی نیاز به عزم و توجه جدی مسولان کشوری داریم.
وی گفت: اربعین موجب انعکاس نام و آوازه استان ایلام و مردم این دیار به جهان شده است و این نام و آوازه برای پایبندی و حرکت در مسیر ولایت و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خادمی زائران سیدالشهدا(ع) است.
امام جمعه ایلام با بیان اینکه راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی نیاز امروز استان ایلام با توجه به موقعیت ویژه آن در مسیر اربعین بودن است، گفت: در ارتباط با زیرساخت‌های تاثیرگذار بر توسعه ایلام قول‌هایی داده شده ولی هنوز عمل نشده است.
خطیب جمعه ایلام از مرز مهران که روزی برای کشور تهدید بود یاد کرد و گفت: مرز مهران امروز نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی گرانقدر جهت تقویت باورهای دینی، و رونق اقتصادی و تجاری است.
وی از مسئولان خواست که موانع خدمت‌رسانی مردم به زائران اربعین را برطرف کنند و از تدوین و ابلاغ دستورات دست و پا گیر بپرهیزند.
کریمی تبار اظهار داشت: با توجه به ایام حضور زائران اربعین حسینی نسبت به کنترل بازار دقت شود تا عده‌ای سودجو از این فرصت استفاده نکنند و اقدام به فروش اجناس به قیمت بالا نکنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: حال که میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) میزبانی مردم ولایتمدار استان ایلام را پذیرفته‌اند مسئولان اجازه دهند که مردم ایلام خود رسم مهمانوازی را به جا آورند و با تمام داشته‌های خود به این کار مشغول شوند.
6034/7177

نظر شما