شناسهٔ خبر: 28853757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین های جشنواره فیلم کوتاه عالیشهر معرفی شدند

بوشهر-ایرنا- برترین های جشنواره فیلم کوتاه و عکس شهر جدید من (عالیشهر) معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دبیر جشنواره فیلم کوتاه و عکس عالیشهر روز جمعه در این آئین گفت: از 200 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره 24 عکس برگزیده شدند که از این شمار 6 اثر حائز رتبه برتر شدند.
علی مقاتلی افزود: همچنین از 17 فیلم کوتاه ارسال شده به این جشنواره 6 اثر بعنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
وی یادآور شد: در این جشنواره جایزه بهترین عکس جشنواره شهر جدید من عالیشهر به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به سمانه ناصری اهدا شد.
مقاتلی افزود: جوایز دوم و سوم این بخش به ترتیب به مائده ملاح زاده و مریم نجاتی بوشهری اهدا شد.
وی بیان کرد: دیگر جوایز این بخش نیز به ترتیب به مژگان اسدی، مهدی شریفیان فرد و اسماء گرگین به عنوان کسب کنندگان رتبه های چهارم تا ششم اهدا شد.
مقاتلی ادامه داد: جایزه ویژه فیلم کوتاه جشنواره شهر جدید من عالیشهر به همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به مسلم عادل پور با فیلم 'تقلا' اهدا شد.
وی گفت: فیلم های 'دفتر نقاشی من' اثر محمدرضا عبدالشاهی، 'نوحه پامنبری' اثر عباس جمالی، 'شهر جدید من عالیشهر' اثرمیعاد مهندسی، 'تعزیه در عالیشهر' اثر محمد رحمانی و محمد جواد دهقان با فیلم 'کانون پرورش فکری' به ترتیب رتبه های دوم تا ششم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
وی هدف از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی را ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی، مشارکت، تعامل و همبستگی و افزایش امید به زندگی ساکنان شهر جدید عنوان کرد.
مقاتلی افزود: در 2 سال گذشته یکصد برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله تئاتر بچه های مسجد، راه اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه های موسیقی، عکس و تئاتر در شهر جدید عالی شهر برگزار شده است.
مقاتلی گفت: بیش از 20 پروژه زیربنایی و روبنایی با هدف توسعه متوازن شهر جدید عالی شهر آغاز شده است و تلاش می شود پروژه مهم مجتمع فرهنگی و هنری این شهر تا دهه فجر امسال به بهربرداری برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگ عصاره ای از زندگی، آداب، رسوم و ارزش هاست که در طول دوران زندگی بشر وجود داشته است.
حمیده ماحوزی ادامه داد: در این ارتباط از زمان شروع به کار شرکت عمران در شهر جدید عالیشهر و حرکت رو به جلوی این شرکت زمینه های فرهنگی و هنری خوبی فراهم شده که
برگزاری فیلم کوتاه و عکس شهر جدید من از جمله آنهاست.
وی افزود: با بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری عالی شهر خانه فرهنگ در این مکان راه اندازی و زمینه فعالیت فرهنگی و هنری به صورت تخصصی در این شهر فراهم می شود.
7212/6047/6045

نظر شما