شناسهٔ خبر: 28853487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اربعین قدرت های سلطه گر را به چالش کشیده است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، اظهارداشت:حضور ده ها میلیون نفر از سراسر جهان با تنوع مذهب و نژاد ها،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، اظهارداشت:
حضور ده ها میلیون نفر از سراسر جهان با تنوع مذهب و نژاد ها، قومیت ها و سنین مختلف در حماسه اربعین حسینی بیانگر اقتدار جهان اسلام و تشیع است.
وی ادامه داد: دشمنان سعی می کنند به همدلی و اخوت مسلمانان صدمه بزنند و اجتماع میلیون ها انسان عاشق را در اربعین حسینی نادیده بگیرند لیکن این حماسه توطئه های دشمن را نقش برآب کرده است.
خطیب جمعه کرج گفت: قدرت جهان اسلام و تبلیغ نهضت امام حسین (ع )، تبلور عینی کربلا، شجاعت، استکبار ستیزی و مقابله با کفر، الحاد و نفاق است که با اهمیت دادن به اربعین تکمیل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: ایمان، عشق و همه ارزش های فراموش شده با سوار شدن برکشتی نجات امام حسین (ع) به دست می آید وآنچه در حماسه اربعین جلوه گری می کند حضور پرشور جوانان است واین قشر علمدار و جلودار این حرکت بزرگ اسلامی هستند.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: اربعین حسینی حرکتی در مقابل ظلم است و کسانی که دست اندرکارمراسم اربعین حسینی هستند این آئین را مختص شیعه ندانند و در مسیر خواست دشمنان حرکت نکنند تا شیعه هراسی نشود.
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: همچنین این افراد باید افق بالاتری را ببینند و این شور و شعور را به مسیر مسائل مهم جهان اسلام یعنی حمایت از مظلومان و آزادی قدس شریف گره بزنند.
وی افزود: دست اندرکاران اربعین حسینی زمینه گفتمان جهانی یعنی گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ انتظار و مهدویت را خوب طرح و تبلیغ کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز به دست اندرکاران موکب های ایرانی اربعین حسینی توصیه کرد که تکریم زائران دیگر کشورها را سرلوحه قرار دهند و ارتباط برادرانه در مسیراین سفرمعنوی برقرار شود.
امام جمعه کرج گفت: با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی برای ایران و عراق، آمریکا سعی داشت حضور اربعین کمرنگ شود اما سردمداران کاخ سفید بدانند امتی که دست در دست حسین(ع ) گذاشت تسلیم هیچ یزدی نخواهد شد.
آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز استکبار و صهیونست ها با ابزارهای مختلف دربین جامعه اسلامی شبهه ایجاد می کنند و یاس، ناامیدی ، ایجاد شک و تردیک نسبت به اصل ولایت فقیه را تبلیغ می کنند.
خطیب جمعه کرج گفت: همچنین دشمنان تلاش می کنند که دستاوردهای انقلاب را ناچیز و کم ارزش جلوه داده و لازم است در این زمان و فضا، خواص وارد عرصه شوند و در مقابل جنگ روانی و شدید دشمن به آگاهی و بصیرت افزایی و بیان آرمان های انقلاب بپردازند.
وی ادامه داد: امروز آثار جنگ رسانه ای دشمنان را در خصوص مسائل مختلف کشور به خوبی می توان دید زیرا کوچکترین مشکل، وسیله ای برای تضعیف نظام می دانند و خواسته های نامشروع را به افراد القاء می کنند.
وی دربخش دیگری از سخنانش به موضوع لایحه «سی .اف .تی» اشاره کرد و گفت: انتظار می رود شورای نگهبان دراین زمینه کار کارشناسی انجام دهد، زیرا برخی در این شرایط با القاء و بزرگنمایی مشکلات ، مطالبی درخصوص عواقب بد نپیوستن به این کنوانسیون ها را مطرح می کنند.
خطیب جمعه کرج افزود: این درحالی است که وزارت خزانه داری آمریکا در این شرایط، تحریم های جدیدی علیه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ایران تصویب کرده که بیانگر تمام نشدن کینه ورزی ها کاخ سفید نسبت به ایران اسلامی است.
وی گفت: بهانه اصلی استکبار، اسلام و نظام اسلامی است و می خواهد ما نباشیم، لیکن مردم انقلابی ایران با توجه به مشکلاتی که برایشان به وجود آمده اما با تمام قوا در مقابل آمریکا ایستاده اند.
وی افزود: همانطور که امام جامعه اسلامی، رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان فرمودند باید به نخبگان جامعه
اعتماد کرد و آنان را در امور مشارکت داد و به تصویربرداری غلط دشمن اعتماد نشود.
امام جمعه کرج گفت: اکنون الگوی اسلامی پیشرفت با هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده که پس از 7 سال مطالعه برای آینده 50 ساله کشور طراحی و ترسیم شده است.
وی افزود: در این میان رهبر معظم انقلاب، مراکز علمی و نخبگان را فراخواندند تا نظرکارشناسی خود در خصوص اهمیت و چرایی این الگو ارائه دهند.
7410/ 6155
انتهای پیام

نظر شما