شناسهٔ خبر: 28853294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان:

دولت پاکستان مسؤول است و باید کمک کند تا تروریست‌ها دستگیر شوند

خطیب جمعه کرمان با اشاره به حادثه ربوده شدن مرزبانان کشورمان گفت: دولت پاکستان مسؤول است و باید کمک کند تا تروریست‌ها دستگیر شده و گروگان‌ها آزاد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به حماسه راهپیمایی اربعین اظهار داشت: قیام سیدالشهداء(ع) برای اسلام بود و اسارت اهل‌بیت ایشان، نهضت امام حسین (ع) را زنده نگه داشت.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته همه سعی بر این بوده که پیاده روی اربعین به خوبی برگزار شود و حضور میلیونی شیعیان در این حماسه بزرگ نمادی از قدرت اسلام است. راهپیمایی اربعین نشانه‌ای از عشق و فداکاری به اهل‌بیت (ع) است که با وجود همه تهدیدها از سوی دشمنان و گروه‌های تفکیری علیه مسلمانان باشکوه برگزار می‌شود.

خطیب جمعه کرمان آشنایی با نقشه‌های دشمن و مبارزه جدی و همه جانبه‌ای که استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این آشنایی جهت مقابله با نقشه‌های دشمن است. استکبار با نظام جمهوری اسلامی مخالف است و چهل سال توطئه‌ها و هجمه‌های متعدد را علیه ملت ایران به راه انداخته است.

عرب‌پور به هوشیاری مقام معظم رهبری در برابر نقشه‌های دشمن از چند سال قبل و تکیه ایشان بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دشمن از یک سو فشار بر ما وارد می‌کند و از سویی با تبلیغات گسترده می‌خواهد امید را از مردم بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی که این کشور را به گونه‌ای سیاه جلوه میدهد،افزود: استکبار، جنگ تمام عیار علیه ملت ایران به راه انداخته است. هوشیاری مردم مطمئناً نقشه دشمن را بر آب می‌کند، لجن‌پراکنی آنها در فضای مجازی و انتشار اخبار دروغ چیزی غیر از خدمت در راستای نقشه و طرح دشمنان نیست.

عرب‌پور به حادثه ربوده شدن مرزبانان کشورمان اشاره داشت و گفت: دولت پاکستان مسؤول است و باید کمک کند تا تروریست‌ها دستگیر شده و گروگان‌ها آزاد شوند.

وی تصریح کرد: به زودی ایادی مزدور استکبار جهانی در منطقه خواهند دید که زیر بار دشمن بودن، برای آنها عزت نیست.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اساس تشکیل اجتماع و نیاز انسان‌ها در تعاون و کمک به یکدیگر جهت رفع نیازها، عنوان کرد: در اسلام مسئله تعاون و همکاری از مباحث اصولی و اساسی به شمار می‌رود.

عرب‌پور با بیان اینکه در دین، تعاون و حمایت به حدود شرعی محدود می‌شود، ابراز داشت: تعاون در دین بر کارهای خیر و نیک است و در گناه و دشمنی این مسئله جریان ندارد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم ادامه داد: از مصادیق همکاری در خیر و نیکی، ایمان به خدا، روز قیامت و کتاب، نماز و عبادت است.

عرب‌پور گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) هر نوع حمایت از ظالم به شکل کم یا زیاد، در اسلام طرد شده است.

انتهای پیام/م

نظر شما