شناسهٔ خبر: 28853292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایزوستیا:

روسیه 3 سامانه دیگرِ اس-300، از نوع پیشرفته‌تر آن را برای سوریه ارسال کرده است

یک روزنامه روسی گزارش داد که مسکو 3 سامانه دیگر اس-300 از نوع بسیار پیشرفته تر آن را برای مقابله سوریه با حملات ريیم صهیونیستی به این کشور تحویل داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از هاآرتص، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز جمعه گزارش داد که روسیه ورژن به روز و پیشرفته‌تر سامانه دفاع هوایی اس-300 را به دولت سوریه تحویل داده است تا دمشق از آن برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل علیه این کشور استفاده کند. 

براساس این گزارش، سیستمهای ارتقا یافته «اس-300 پی ام-2» دارای رادارهای پیشرفته تر و سیستمهای ارتباطی قویتر است. این نوع از سامانه پیشرفته اس-300 از سال 2010 توسط ارتش روسیه به کار گرفته شده است. 

ایزوستیا به نقل از مقامات نظامی روسیه افزود: تا کنون 3 سامانه از این نوع اس-300 به دولت سوریه تحویل داده شده است. 

هارآرتص نوشت؛ اگر این خبر درست باشد این برای اولین بار است که روسیه این نوع اس-300 را به یک کشور خارجی تحویل می‌دهد.

ارسال این 3 سامانه علاوه بر نوع قدیمی‌تر آن است که دولت مسکو اوایل ماه جاری به دولت دمشق تحویل داده بود. 

به دنبال حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مراکزی در استان لاذقیه که ماه گذشته انجام شد یک فروند هواپیمای ایلوشین-20 ارتش روسیه که در حال بازگشت به پایگاه این کشور در حمیمیم بود مورد هدف موشکهای اسرائیل قرار گرفت و ساقط شد که طی آن حداقل 15 نظامی روس کشته شدند.

روسیه می‌گوید که حمله بدون اطلاع قبلی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه و قرار داشتن ایلوشین-۲۰ آنها در آسمان منطقه نبرد، انجام شده است.

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته بود که ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه از هواپیمای شناسایی آنها به عنوان سپری در برابر آتش پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده کرده‌اند و باعث مرگ ۱۵ نظامی روس شده‌اند.

بعد از این رویداد، دولت روسیه تصمیم گرفت سوریه را به سامانه دفاع هوایی اس-300 مجهز کند تا از آن علیه حملات موشکی رییم صهیونیستی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/م 

برچسب‌ها:

نظر شما