شناسهٔ خبر: 28852675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار «بردی محمداف» با وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان سعودی

رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه نشست بین دولتی ترکمنی- سعودی با وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه نشست بین دولتی ترکمنی- سعودی با «مجید بن عبدالله الکسابی» وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان سعودی دیدار کرد.

 در این ملاقات بردی محمداف با اشاره به اینکه «عشق آباد» تلاش های بسیار برای تقویت روابط دوستی بین ترکمنستان و عربستان سعودی انجام می دهد، گفت: همکاری بین عشق آباد و «ریاض» در سال های اخر توسعه یافت و در حال حاضر مورد رضایت 2 دولت است.

وی ادامه داد: ظرفیت برای ادامه توسعه همکاری وجود دارد و پاسخگوی منابع هر 2 کشور می باشد.

به نوبه خود عبدالله الکسابی ابراز اعتماد بر انجام گام های جدی در قالب نشست بین دولتی جاری از جمله در بخش انرژی، تولید پارچه، صنعت غذایی، سیستم های بانکی، اطلاع رسانی، آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش و گردشگری کرد.

طرفین با اشاره به اینکه ترکمنستان و عربستان کشورهای تولید کنندگان بزرگ انرژی هستند بر تقویت روابط در حوزه استخراج گاز و نفت تأکید کردند.

همچنین در چارچوب این دیدار افزایش نقش کمیسیون بین دولتی ترکمنی- سعودی برای امضای قراردادهای سودمند متقابل مورد بررسی قرار گرفت.

امروز در عشق آباد اجلاس کمیسیون بین دولتی ترکمنی- سعودی در بخش تجاری- اقتصادی آغاز یافت که وزیر تجارت و سرمایه گذاری عربستان رئیس هئیت دولتی این کشور است. 

انتهای پیام/ح

نظر شما