شناسهٔ خبر: 28852630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

مردم فریب مسئولانی که به آنها وعده های دروغ می دهند را نمی خورند

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: برخی مسئولان قدرت طلب و رفاه زده شده اند و همچنان به مردم وعده دروغ می دهند اما ملت آگاه فریب آنها را نخواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزارشد با اشاره به دست‌یابی ایران اسلامی به غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم در سال ۱۳۸۸ توسط دانشمند شهیدی چون شهریاری اظهار کرد: متأسفانه مدت هاست این افتخارات به چشم ما نمی آید و اطلاع رسانی درستی از آن نمی شود اما دانشمندان کار خود را انجام می دهند و به لطف الهی جامعه نیز بیشتر از گذشته از پیشرفت های این عرصه خبردار خواهد شد.

وی افزود: خیلی ها انگیزه ای ندارند تا این افتخارات را به مردم اطلاع رسانی کنندولی مردم با این افتخارات زندگی می کنند زیرا این موفقیتها عزت بخش است و در سرنوشت کشور تعیین کننده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: به هر میزان در عرصه های علمی قوی تر شویم، ناوهای هواپیما بر امریکا از خلیج فارس بیشتر دور می شوند و رفتار بی ادبانه صهیونیست ها تغییر می کند و جرأت نمی کنند بی ادبی بیشتری کنند لذا امیدواریم خداوند هر روز بر اقتدار مسلمانان بیفزاید تا دشمن خوار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص اهمیت صادرات هم گفت: باید با افزایش صادرات محصولات مختلف به کشورهای دیگر درآمد کشور را بالا ببریم و از صادرات نفت خام و مواد معدنی دست برداریم زیرا این کار ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر است و نتیجه اش دامن زدن به فقر در مملکت خودمان است.

آیت الله عابدینی افزود: اگر از جوانان و نیروهای تحصیل کرده و متخصص استفاده کنیم تا مواد اولیه را به کالا تبدیل کرده و با ایجاد ارزش افزوده آنها را به کشورهای دیگر صادر کنیم بسیار ارزشمند است و استقلال، امنیت، آبرو و معیشت مردم را تضمین خواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین به حادثه تروریستی میرجاوه نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه ۱۴ نفر از مرزبانان توسط یک خائن و منافق، مسموم و بیهوش شدند و در این حالت آنها را دستگیر کردند در حالی که تروریست ها در شرایط عادی جرأت نزدیک شدن به پایگاه های ایران را ندارند.

وی اظهار کرد: تروریست ها هر جا موفقیتی از ما دیدند تلاش کردند تا ذهن ها را به سمت و سویی ببرند که این عظمت ها دیده نشود و امروز نیز بخاطر مسائلی همچون توان نظامی ما و حرکت عظیم اربعین تلاش می کنند تا اذهان عمومی را به سمتی منحرف کنند که این عظمت ها دیده نشود اما هیچگاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهارداشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در ایران اسلامی هیچ کمبودی در حوزه منابع طبیعی، معدنی و انسانی وجود ندارد و خداوند نعمت های زیادی به ما عنایت کرده و بهره وری از این منابع فقط نیازمند یک مدیریت صحیح و کارآمد است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مسئولان کشور باید با استفاده از منابع، زندگی معیشتی مردم را متحول کنند و نسبت حل مشکلات معیشتی بی تفاوت نباشند و به جای دنبال کاخ نشینی و رفاه طلبی خود رفتن بهتر است برای خدمت همت کنند و بدانند، این شرایط دل عموم مردم را به درد می آورد، البته بسیاری از مسئولان ما شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند و هدف آنها رفع گرفتاری های جامعه است که ما قدردان این مدیران جهادی هستیم اما برخی نیز کم کاری می کنند.

وی گفت: امروز مسئولان قدرت طلب و رفاه زده ای در کشور هستند که قدر نعمت جمهوری اسلامی و ملت ایران را نمی دانند و درکی از دردها و مشکلات مردم ندارند، این عده فکر می‌کنند اگر گاهی اوقات در تریبونی ظاهر شوند و به وعده های دروغین خود ادامه دهند مردم با آنها همراه می شوند، اما مردم فرق بین خادم و خائن را به خوبی درک می کنند.

آیت‌الله عابدینی یادآورشد: ما از خادمان حقیقی مردم در هر کسوت و جایگاهی که قرار دارند قدرشناسی می کنیم و از خدای متعال توفیق خدمتگزاری بیشتری برای این عزیزان آرزومندیم اما دعا می کنیم و از خداوند درخواست می کنیم شر مسئولانی که با بی اعتنایی به خون شهدا، توجهی به درد و رنج مردم ندارند و به دنیاپرستی و زیاده خواهی روی آورده اند را از سر ملت ایران بردارد.

امام جمعه قزوین گفت: برخی در مقابل چشم ملت در رسانه ملی به ۸۰ میلیون نفر صریحاً دروغ می گویند. آنها گفتند با برجام همه تحریم های قبل و تحریم های بعد برداشته می شود و مخالفانشان را تحقیر کردند اما همگان دیدند این وعده ها محقق نشد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به توطئه صورت گرفته در قتل خبرنگار عربستانی «جمال قاشقچی» گفت: این موضوع پیچیده و عجیب است و افرادی که به این جنایت اقدام کردند عزت، آبرو، ظلم و بی عدالتی برایشان اهمیتی ندارد، اما گاهی خدای متعال عده ای را رسوا می کند و آنها را در سراشیبی هلاکت و نابودی قرار می دهد، امیدواریم این جنایت هولناک عاملی برای بیداری گروهی از مردم عربستان که هنوز فریفته دروغ های آل سعود هستند، بشود.

وی بیان کرد: مردمی که در هرنقطه جهان امریکا را مظهر دموکراسی و حقوق بشر می دانند باید نگاهی به ماجرای قتل فجیع این خبرنگار منتقد آل سعود و حامیانش داشته باشند، امروز همه دنیا متوجه است که ژست های دروغین سران امریکایی یک بازی است و امریکا و عربستان با همکاری یکدیگر این جنایت را آفریدند تا هرکس که ساز مخالفت با آنها را دارد دچار هراس شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: هدف استکبار جهانی با همدستی عمال سعودی ایجاد خفقان برای آزادیخواهان است، اما این عده کور خوانده اند و این کشتارها به نفع عمال آل سعود و امریکا تمام نمی شود و عامل بیداری ملت ها و نابودی ستمگران خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به شهادت عمار یاسر در جنگ صفین یادآور شد: این حادثه در سال ۳۷ هجری قمری رخ داد، این شهید پرچمدار شهادت و آموزگار تبلیغ شهادت در بین مسلمانان بود، تا به امروز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برکات زیادی برای ما داشته که مبلغ و بزرگان این فرهنگ امثال عمار یاسر بودند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: با عملکرد تروریست ها در سال های اخیر شاهد بودیم که عده ای متحجر که همان قاتلان عمار هستند چند مرتبه در بارگاه عمار یاسر انفجار ایجاد کردند و این بارگاه را ویران کردند و امروز هم وقتی ما از عمار سخن بگوییم گوش هایی هستند که طاقت شنیدن ندارند، لذا برای حمایت از تفکر دینی باید روی اندیشه های عمار مانور دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: عمار یاسر از جمله خانواده های شهیدی است که پدر و مادرش در راه اسلام با مظلومیت شهید شدند، جبرائیل امین به رسول خدا(ص) گفت به عمار بشارت بده که اهل بهشت است و اتش جهنم بر او حرام است، این موضوع نشان می دهد که هرکس مرد میدان حمایت از دین و آرمان های شهدا باشد خدای متعال جوایز ارزشمندی برایش درنظر می گیرد، هر مسلمانی می تواند همچون عمار شود.

خطیب نمازجمعه با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ اربعین تصریح کرد: علیرغم مشکلات زیادی که در عرصه اقتصادی وجود دارد، اما جمعیت قابل توجهی از استان قزوین و تمام استان های کشور برای حضور در حماسه اربعین آماده شده اند و پیاده روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام بسیار اهمیت دارد و هرکس به هر روشی که می تواند باید در حفظ اقتدار این مراسم تلاش کند.

آیت الله عابدینی گفت: پیاده روی اربعین از شعائر بزرگ الهی در عصرکنونی است که بایدبرای باشکوه تر برگزار شدن آن با همت فراگیر تلاش کنیم وتمام مسیرها را برای برگزاری بهتر آن آماده کنیم.

وی افزود: زائرانی که از مراسم پیاده روی اربعین بازمی گردند صاحب دو مقام می شوند، ابتدا آمرزیده می شوند، شبیه کسی که به حج می رود و گناهانش پاک می شود و سپس به مقام «حزب اللهی» می رسد و در ردیف حزب خدا و رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این زائر اربعین زمانی که در مقام حزب اللهی قرار می گیرد باید پیش از گذشته پای کار دین خدا باشد.

عابدینی در خصوص سالروز شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، درگذشت عالم فاضل آیت الله مهدوی کنی و مرحوم حسینی تهرانی مطالبی بیان کرد.

نظر شما