شناسهٔ خبر: 28852569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نظامیان آلمانی یکسال دیگر در منطقه حضور دارند

R31356/P36447/S8,89,90/CT10

پارلمان آلمان روز گذشته طی یک رای گیری عملیات ضد داعش ارتش آلمان در منطقه خاورمیانه را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، دولت آلمان عملیات ضد داعش در خاورمیانه را تمدید می کند. بیش از صد سرباز ارتش آلمان در حال حاضر در عراق و اردن مستقر هستند. این عملیات ماموریتی مورد اختلاف و بحث برانگیز در آلمان است. با این حال پارلمان آلمان با تمدید این عملیات موافقت کرده است.

پارلمان آلمان عملیات ضد داعش درخاورمیانه را حدود یک سال دیگر تمدید کرده است. با وجود مخالفت اپوزیسیون آلمان روز گذشته اکثریت ائتلاف بزرگ به ادامه عملیات ضد داعش آلمان در خاورمیانه که شامل آموزش نیروهای عراقی هم می شود رای مثبت دادند.  البته اعزام جنگنده های تورنادوی شناسایی آلمان به سوریه و عراق و همچنین سوخت رسانی هوایی به جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش توسط دولت آلمان باید در 31 اکتبر خاتمه یاید. اما حدود 800 نیروی آلمانی که در اردن و عراق مستقر هستند در این منطقه باقی می مانند.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که داعش در عراق عقب نشینی کرده و شرایط در این کشور تا به حال تا این حد پایدار نبوده است. با این حال شرایط در منطقه همچنان متزلزل است. ما برنده جنگ شده ایم و اکنون زمان برنده شدن در صلح است.

حزب لیبرال دموکرات که در ماه مارس به عملیات ضد داعش آلمان در منطقه خاورمیانه رای ممتنع داده بود حالا با تمدید آن مخالفت کرد. حزب سبز و چپ آلمان و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم با تمدید این ماموریت ارتش آلمان مخالفت کردند.

پارلمان آلمان بعد از عملیات تروریستی نوامبر سال 2015 در پاریس تصمیم گرفت که فرانسه و ائتلاف بین المللی ضد داعش را به صورت نظامی حمایت کند. دولت فدرال آلمان این تصمیم خود را این گونه استدلال می کند که باید از این مسئله ممانعت به عمل آورد که داعش که حالا شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است دوباره در عراق پناهگاهی بیاید.

انتهای پیام/

نظر شما