شناسهٔ خبر: 28852553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

امام جمعه همدان: اربعین مانور قدرت اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پیاده‌روی اربعین مانور قدرت اسلام و شیعیان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش  رجانیوز به نقل از مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و بیان اینکه طی سال های اخیر توجه جهانیان به راهپیمایی اربعین و زیارت امام حسین(ع) بیشتر شده است، گفت: باید از این ظرفیت بزرگ برای ترویج دین اسلام استفاده کرد.
 
وی به ویژگی های زیارت اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه در زیارت‌های غیر از اربعین فقط به مظلومیت امام حسین(ع) اشاره شده اما در زیارت اربعین یک زیارت پیروزمندانه را قرائت می‌کنیم، گفت: پیاده‌روی اربعین مانور قدرت اسلام و شیعیان است.
 
آیت الله محمدی همچنین با اشاره به افزایش استقرار موکب‌ها در مسیر زائران کربلا، عنوان کرد: پیاده روی اربعین اتفاقی است که از تمام ملت‌های دنیا برای حضور در این مانور قدرت حضور می‌یابند.
 
وی زیارت اربعین را یک موهبت الهی عنوان کرد و با اشاره به اینکه همدان در مسیر زائران حسینی قرار دارد و مردم باید ازاین فرصت بهترین استفاده را داشته باشند، افزود: برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی و خدمت رسانی به زائران اجر معنوی و اخروی فراوانی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه خداوند در قلب مومنان معرفتی پوشیده نسبت به امام حسین (ع) قرار داده است، افزود: هرچقدر معرفت و آگاهی شیعه به امام حسین (ع) بیشتر باشد از مشکلات و مسایل دنیا سالم تر عبور می کند.
 
وی همچنین با اشاره به تصویب FATF توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از بررسی های لازم نتیجه اعلامی از سوی شورای نگهبان هر چه باشد از آن تبعیت می کنیم.
 
آیت الله محمدی با بیان اینکه آمریکا تنها با اسلام مشکل ندارد، بلکه مقابل تمام ادیان الهی و رویکرد استکبارستیزی ایستاده است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را به مردم ایران هدیه کرد که باید قدردان آن بود.
 
وی همچنین خواستار همراهی مردم با یکدیگر در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور شد و با تاکید بر  مقابله با گرانفروشان و گرانفروشی، عنوان کرد: در جنگ حق و باطل باید عاقلانه و هوشمندانه در همه عرصه ها عمل کنیم تا در برابر توطئه دشمنان مقاوم و پیروز باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما