شناسهٔ خبر: 28852425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهپیمایی اربعین مانور قدرت شیعه

امام جمعه همدان گفت: پیاده‌روی اربعین یک مانوربرای ابراز قدرت اسلام و شیعیان است.

صاحب‌خبر -

راهپیمایی اربعین مانور قدرت شیعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امام جمعه همدان در آیین سیاسی وعبادی این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه اهل بیت امام حسین(ع) بعد از اینکه حقانیت آل‌الله را به کرسی نشاندند و باعث شکست ذلت‌بار دشمنان دین شدند، فاتحانه به زیارت شهدای کربلا رفتند افزود: چندسالی است توجه جهانیان به راهپیمایی اربعین و زیارت امام حسین(ع) در این ایام جلب شده که باید از این ظرفیت بزرگ استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای سیدالشهدا(ع) زیارت‌های مختلفی آمده است اما زیارت اربعین نشانه شیعه‌گری و علامت مومن بودن است، گفت: در زیارت‌های غیر از اربعین فقط به مظلومیت امام حسین(ع) اشاره شده است اما در اربعین یک زیارت پیروزمندانه را قرائت می‌کنیم.

امام جمعه همدان پیاده‌روی اربعین را مانور قدرت اسلام و شیعیان دانست و گفت: اهل بیت امام حسین(ع) بعد از اینکه حقانیت آل‌الله را به کرسی نشاندند و باعث شکست ذلت‌بار دشمنان دین شدند، فاتحانه به زیارت شهدای کربلا رفتند.

وی با بیان اینکه خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) باعث شد دستگاه ضد دین بنی‌امیه رسوا شود، افزود: وضعیت طوری شده بود که یزید به حضرت زینب(س) التماس می‌کرد که اهل بیت به مدینه بازگردند اما قصد دختر علی رسوا کردن بنی‌امیه و رساندن پیام مظلومیت شهدای کربلا به گوش همگان بود، بنابراین تا وظیفه خود را انجام نداد شام را ترک نکرد.

طه‌محمدی اظهار داشت: با اشاره به افزایش استقرار موکب‌های حسینی در مسیر زائران، این اتفاق را بسیار شایسته دانست و با بیان اینکه باید در این مسیر عاشقانه وارد شد، اظهار کرد: از تمام ملت‌های دنیا برای حضور در این مانور قدرت حضور می‌یابند، آن هم بدون کوچکترین مشکل.

وی زیارت اربعین را یک موهبت الهی عنوان کرد و با اشاره به اینکه باید در این روز دوباره فتح‌الفتوح آل‌الله را به نمایش بگذاریم، گفت: باید با تمام توان در این مسیر وارد شویم و جانانه کار کنیم.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به نهم صفر سالروز شهادت عمار، اظهار کرد: وقتی خبر شهادت عمار به حضرت علی(ع) رسید، خود را به بالین این یار و همراه بصیر خود رساندند و بلند بلند گریه کردند.

طه‌محمدی توجه به الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی را از موضوعات مورد توجه رهبر معظم انقلاب دانست و خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه آمریکا تنها با اسلام مشکل ندارد، بلکه مقابل تمام ادیان الهی و رویکرد استکبارستیزی ایستاده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را به مردم ایران هدیه کرد که باید قدردان آن بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه عربستان سعودی هم به آمریکا پول می‌دهد، هم زبون و خوار است، گفت: آمریکا با وجودی که ولیعد عربستان به این کشور خوش‌خدمتی کرده بود، درصدد کنار گذاشتن او از سلطنت است و این یعنی باید عبرت گرفت.

انتهای پیام/ج

 راهپیمایی اربعین مانور قدرت شیعه

 

برچسب‌ها:

نظر شما