شناسهٔ خبر: 28852060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

به جای شلوغ‌کاری مشکلات معیشتی مردم را حل کنید /خاشفچی تنها بخشی از جنایات عربستان است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مشکلات کشور با فریاد و شلوغ بازی حل نشده و نخواهد شد، مشکلات در یک فضای آرام حل می‌شود، البته ما باید مراقب موج سواران خائن هم باشیم زیرا این افراد می‌خواهند بروی مشکلات ما سوار شوند و از آب گل‌آلود ماهی خیانت بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز جمعه(27مهرماه) در خطبه‌های دوم(سیاسی) با اشاره به ایام اربعین اظهار داشت: اربعین رزمایش ولایت است و از هدایای الهی برای امت ما این رزمایش هدفمند عاشقانه است، این رزمایش به نوعی رزمایش تجدید میثاق با آرمان‌های امام حسین(ع) است و خوشبختانه مسئولین و مردم در این مسیر به خوبی عمل کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب طی چند هفته اخیر در دیدار با سران سه قوه، اجتماع ورزشگاه آزادی و جمع نخبگان تاکید کرد: در این دیدارها رهبری نکاتی را بیان کردند که یکی از آنها فراخوان ایشان در مورد الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: این الگو یک سند متقنی است که تعداد زیادی از کارشناسان و نخبگان فراهم کردند و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی از سوی رهبر انقلاب مامور شدند که در این مسیر تحقیق کنند تا این سند 50ساله را بررسی کنند.

وی افزود: معنای این سند این است که نظام و انقلاب ماندنی است و آن کوتاه فکرها که می‌گویند انقلاب در شیب است اشتباه می‌کنند و این انقلاب در صعود به قله‌ها است و انشالاء این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع معیشت مردم خاطرنشان کرد: مساله اول کشور حل مشکل معیشتی مردم است و مسئوولان و مردم باید این موضوع را باور داشته باشند و تقاضا دارم مسئولین در این راستا تمرکز داشته باشند و از ایجاد کردن حواشی غلط خواهشا پرهیز کنند، زندگی ساده مردم باید سامان داده شود و با حاشیه‌سازی ذهن مردم را مشغول نکنید.

آیت‌الله خاتمی ابراز داشت: راه برون رفت از مشکلات امروز که خوشبختانه به بحران تبدیل نشده است اینکه در مرحله اول توکل به خدا و سپس باور داشتن ملت و نه بیگانه را در درستور کار قرار دهیم، اطاعت عملی از رهنمودهای رهبری و برنامه ریزی جهادی در کنار مدیریت جهادی نیز می‌تواند با وحدت ملت حول محور ولایت کار را درست کند.

وی یبان کرد: مشکلات کشور با فریاد و شلوغ بازی حل نشده و نخواهد شد، مشکلات در یک فضای آرام و صمیمی حل می‌شود، البته ما باید مراقب موج سواران خائن هم باشیم زیرا این افراد می‌خواهند بروی مشکلات ما سوار شوند و از آب گل‌آلود ماهی خیانت بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: این افراد به تحریک مردم می‌پردازند و از رسانه و فضای مجازی آلود ذهن مردم را مسموم می‌کند و می‌خواند مردم را ناامید کنند و هرچند که مردم ما بصیر هستند و به این راه‌ها تن نمی‌دهند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به اتفاقات تلخ مرز میرجاوه و اسیر شدن سربازان مرزی تصریح کرد: نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح خوب وارد کار شدند و امید است دولت و دیپلماسی ما به دولت پاکستان تذکر بدهند که نگذارند تروریست‌ها در مرز کارهای خود را انجام بدهند زیرا این حسن همجواری نیست و اگر پاکستان نیاز می‌بیند با ما همکاری کند تا کلک تروریست را بکنیم.

وی در خصوص لایحه FATF نیز گفت: اولا تا این موضوع بخواهد قانون بشود دو مرحله تا قانون شدند هنوز دارد، دو طرف در این مساله نباید عصبانی برخورد نکنند، برخی به موافقین می‌گویند شما خائن هستید و از طرفی به مخالفین می‌گویند شما صلاح کشور را نمی‌دانید که این هم درست نیست، این یک لایحه است که همانند بسیاری از لوایح بررسی می ‌شود اما نباید فضای کشور را مسموم کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی قابل اعتماد نیستند، دبیر همین FATF گفته است که هیچ اطمینانی برای خروج ایران از لیست سیاه تروریست وجود ندارد پس حالا چرا ما با طناب دار خودمان را دار بزنیم، زمانی ما استکبار را از کشور خارج کردیم و حالا همین افراد می‌خواهند از پنجره قوانین بین‌المللی وارد کشور ما بشوند.

آیت‌الله خاتمی در مورد موضوع خاشفچی خبرنگار عربستانی نیز گفت: این جنایت نشان دهنده هویت آل سعود است، این حکومت از صدسال پیش که وارد عربستان شدند نشان دادند که آل قتل هستند و از همین راه زندگی می‌کنند و خاشفچی یکی از هزاران جنایات آل سعود است و دنیا چشم خود را تنها بر این جنایات بسته است.

وی یادآور شد: آمریکا خیلی تلاش می‌کند این موضوع را ماسمالی کند و آل سعود کذاب هم سعی دارد در موضع بین‌المللی اذهان عمومی را فریب دهد و آمریکا هم می‌ترسد که این گاو شیرده یعنی عربستان را از دست بدهد، این طوفانی که به پا شده هم دامن آمریکا و هم عربستان را خواهد گرفت و زنده از این گرداب بیرون نمی‌آیند و امید است این ضربه ریشه سقوط آنها باشد.

 

اسیر عرفان‌‌های نوظهور تقلبی نشوید

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم(عبادی) نماز جمعه تهران با اشاه به عرفان‌های نوظهور خاطرنشان کرد: امروز برخی عرفان‌های نو ظهور به وجود آمده است که باعث بریدن انسان از نظام اسلامی و خانواده می‌شود، اما ما باید طرفدار عرفانی باشیم که پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ترسیم کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دعای عرفه امام حسین(ع) ادامه داد: هرکسی انی دعا را نخوانده باشد عارف نیست زیرا این دعا سرتاسر عرفان است و ستایش خداوند در این دعا موج می‌زند، کسی که از نظام می‌برد و این را هم ترویج می‌دهد یک عرفان قلابی دارد زیرا آنچه در سیر و سلوک راس است بندگی است.

وی افزود: مراقب باشیم با عرفان‌های کاذب و دروغ که ما را از عرفان اصلی که رسول خدا(ص) به ما نشان داده است دور می‌کند اسیر نشویم و غفلت نکنیم.

نظر شما