شناسهٔ خبر: 28851795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخستین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی امید کشور آغاز شد

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: نخستین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی امید کشور جام شهدای مدافع حرم استان اردبیل به میزبانی این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ استان اردبیل میزبانی نخستین دوره قهرمانی امید کشور را با نام جام شهدای مدافع حرم استان بر عهده دارد که این دوره از مسابقات صبح امروز با حضور تیم‌های شرکت‌کننده به میزبانی ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استان به ویژه استاندار اردبیل همراه بود زنگ ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی نواخته شد و این مسابقات به مدت دو روز در رشته‌های مختلف ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در اردبیل برگزار می‌شود.

محمد شهباز علیزاده، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: فعالیت در رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای در واقع پاسداشت فرهنگ ایرانی و اسلامی فتوت، گذشت و جوانمردی و اخلاق بوده و ورزشکاران رشته‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ترویج کننده اخلاق مردانگی‌، فتوت و جوانمردی هستند.

وی افزود: برگ زرین این مسابقات با نام جام شهدای مدافع حرم مزین شده که زینت بخش نخستین دوره این مسابقات است چرا که شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم با نثار جان خود و دفاع از حریم اهل بیت(ع) هم امنیت را برای کشور به ارمغان آورده و هم از ارزش‌های اسلامی دفاع کرده‌اند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه اردبیل در سال‌های گذشته یکی از استان‌های پیشرو در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح کشور بوده به طوری که سال گذشته رتبه چهارم را در بین هیئت‌های کشور کسب کردیم که تلاش می‌کنیم عملکرد ما امسال نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

شهباز علیزاده گفت: در راستای تامین امکانات و تجهیرات و میزبانی از ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی جامع کشور در استان اردبیل اقدامات مناسبی انجام دادیم و امیدواریم که در آینده نیز شاهد برگزاری و میزبانی از مسابقات متعدد باشیم.

وی افزود: بنده اعلام می‌کنم که استان اردبیل آماده برگزاری مسابقات بین‌المللی و ملی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است که امیدواریم هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/س

نظر شما