شناسهٔ خبر: 28851767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعلیم و تربیت در نظام هستی از ارزش بالایی برخوردار است

رئیس آموزش و پرورش نایین گفت : رسانه ها در تعلیم و تربیت همواره در کنارآموزش و پرورش بوده و موفقیت های آموزش و پرورش را در جهت موفقیت آن منعکس می کنند.

صاحب‌خبر -

محمدباقر مهدوی نژاد رئیس آموزش و پرورش نایین در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت : وجود رسانه ها در راستای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت علی رغم اینکه تعلیم و تربیت در نظام هستی از ارزش بالایی برخوردار است بر حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی خانواده ها و جامعه خیلی تاثیرگذار است چرا که رسانه ها در تعلیم و تربیت همواره در کنارآموزش و پرورش بوده و موفقیت های آموزش و پرورش را در جهت موفقیت آن منعکس می کنند .

وی افزود : در چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که تاکنون افتخارات خوبی نصیب هم مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران شده واگر یک مقایسه ای با قبل از انقلاب صورت گیرد با چه مشکلات و سختی هایی دست و پنجه نرم کردیم چرا که برای رسیدن به موفقیت مسافت های طولانی را طی می کردیم در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دانش آموزان اگر همت کنند امکانات خوبی در مدارس لحاظ شده چرا که ما در دورترین نقاط روستایی کلاس هایی سه و چهارنفری را اداره می کنیم و مشکلی در ارتباط با تعلیم و تربیت نداریم.

رئیس آموزش و پرورش نایین در ادامه بیان نمود : امروز هرجایی که دانش آموزی باشد و مردم بخواهند ما آنجا براساس قانون ، مقررات و بخش نامه ها در انجام فعالیت های آموزشی آمادگی داریم .

وی اظهار نمود: در طول تابستان هیچ مدیر و مدرسه ای تعطیل نبود چرا که برای آماده سازی مدارس برای مهرماه می بایست همه مدیران بر خدمات و تعمیرات مدارس فعالانه حضور داشته باشند که پس از گذراندن تابستان در طرح پروژه مهر ، فعالیت های خیلی خوبی صورت گرفته که ثبت نام ،آماده نمودن کلاس هایی که نیاز مبرم به تعمیرات اساسی داشت و همچنین هدایت تحصیلی دانش آموزان از این موارد است .

مهدوی نژاد با بیان سازماندهی نیروی های انسانی گفت : کلیه همکاران در آموزش و پرورش با تلاش هایی که در سطح شهرستان صورت گرفت کلاسی حتی دردورترین نقطه شهرستان بدون معلم برگزار نشد .

رئیس آموزش و پرورش نایین با اشاره به پیگیری های نماینده مردم نایین و خوروبیابانک تصریح نمود : سازمان سنجش چندین سال است آزمونی تحت عنوان آزمون سراسری برگزار می کند که دانشگاه فرهنگیان هم جزوی از این آزمون است و در سال قبل حدود ده نفر از افراد در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند در صورتی که هیچ کدام از آن ها بومی شهرستان نبودند که با پیگیری جناب آقای پوربافرانی از وزارت آموزش و پرورش بومی سازی و بومی گزینی در سال تحصیلی جاری تعداد ده نفر ازفرزندان خود شهرستان در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند .

وی با اشاره به پذیرفته شدگان در دانشگاه های دولتی گفت : 77 نفر از دانش آموزان شهرستان در دانشگاه های دولتی قبول شدند که از این تعداد 35 دانش آموز پسر و 42 نفر دانش آموز دختر بودند.

مهدوی نژاد در پایان خاطر نشان نمود : 17 نفر در مسابقات فرهنگی ، هنری و معارف اسلامی استانی توانستند رتبه های اول تا سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.
از ابتدای سال ، 261 کلاس در 55 واحد درسی با 5470 نفر دانش آموز در سطح شهرهای نایین ، بافران ، انارک و نواحی در سال تحصیلی برگزار شده است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما