شناسهٔ خبر: 28851397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آیت الله خاتمی: دعوت به بریدن از نظام، عرفان قلابی است

باید مراقب باشیم با عرفان های بدلی و قلابی ما را از عرفان اصیل و قرآنی جدا نکنند.

صاحب‌خبر -

خطیب جمعه تهران با اشاره به تفاسیر نادرست از سیر و سلوک گفت: آنکه از بریدن نظام سخن می گوید و یا دعوت به بریدن از نظام می کند، بدانید عرفانش قلابی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که درباره سبک زندگی قرآنی صحبت کرد، افزود: باید مراقب باشیم به نام سیر و سلوک ما را به دام انحراف نیندازند، آنچه از سیر و سلوک مهم است بندگی خدا است.

امام جمعه این هفته تهران تاکید کرد که باید مراقب باشیم با عرفان های بدلی و قلابی ما را از عرفان اصیل و قرآنی جدا نکنند.

آیت الله خاتمی با بیا اینکه موانع مراقبت از نفس چیست که برخی در این عرصه نمی توانند از خود درست مراقبت کنند، اظهار داشت: این مساله 6 دلیل دارد که شامل تفسیر نادرست از سیر و سلوک، خودشیفتگی، تحت تاثیر جو و فضای باطل بودن، غرور و لجبازی، دوستان ناباب و غفلت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این خطبه در مورد عامل اول بحث می کنم. تفسیر نادرست از سیر و سلوک نه تنها فرد را به خدا نزدیک نمی کند بلکه از خدا دور می کند همانکه امروز عرفان های نوظهور و قلابی است، عرفانی که خروجی آن بریدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ما طرفدار عرفانی هستیم که پیامبر اکرم (ص) تفسیر کرد، امیرالمومنین علی (ع) در صدر آن بود و سالار شهیدان با گفتار و رفتار آن را تبیین کرد. عرفان هایی غیر از این عرفان ها، عرفان اسلامی نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما