شناسهٔ خبر: 28851307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خطيب جمعه تهران: دعوت به بريدن از نظام، عرفان قلابي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خطيب جمعه تهران با اشاره به تفاسير نادرست از سير و سلوک گفت: آنکه از بريدن نظام سخن مي گويد و يا دعوت به بريدن از نظام مي کند، بدانيد عرفانش قلابي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، آيت الله احمد خاتمي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران که درباره سبک زندگي قرآني صحبت کرد، افزود: بايد مراقب باشيم به نام سير و سلوک ما را به دام انحراف نيندازند، آنچه از سير و سلوک مهم است بندگي خدا است.
امام جمعه اين هفته تهران تاکيد کرد که بايد مراقب باشيم با عرفان هاي بدلي و قلابي ما را از عرفان اصيل و قرآني جدا نکنند.
آيت الله خاتمي با بيا اينکه موانع مراقبت از نفس چيست که برخي در اين عرصه نمي توانند از خود درست مراقبت کنند، اظهار داشت: اين مساله 6 دليل دارد که شامل تفسير نادرست از سير و سلوک، خودشيفتگي، تحت تاثير جو و فضاي باطل بودن، غرور و لجبازي، دوستان ناباب و غفلت است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در اين خطبه در مورد عامل اول بحث مي کنم. تفسير نادرست از سير و سلوک نه تنها فرد را به خدا نزديک نمي کند بلکه از خدا دور مي کند همانکه امروز عرفان هاي نوظهور و قلابي است، عرفاني که خروجي آن بريدن از خانواده، جامعه و نظام اسلامي است.
آيت الله خاتمي ادامه داد: ما طرفدار عرفاني هستيم که پيامبر اکرم (ص) تفسير کرد، اميرالمومنين علي (ع) در صدر آن بود و سالار شهيدان با گفتار و رفتار آن را تبيين کرد. عرفان هايي غير از اين عرفان ها، عرفان اسلامي نيست.

نظر شما