شناسهٔ خبر: 28851093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی حاثه تیراندازی دیروز؛

انتخابات پارلمانی «قندهار» به تأخیر افتاد

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان از تأخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی «قندهار» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در پیامی اعلام کرد:  بر اساس خواست مردم ولایت قندهار و پیشنهاد کمیسیون انتخابات، در نشست فوق العاده جلسه شورای امنیت ملی قرار شد تا انتخابات در این ایالت با یک هفته تاخیر برگزار شود.

انتخابات در قندهار در حالی به تاخیر افتاد که ژنرال عبدالرازق فرمانده این ولایت و چند فرد دیگر در جریان یک تیراندازی مشکوک کشته شدند.

همچنین، کمیسیون انتخابات افغانستان ساعاتی پیش خواستار تعلیق برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ولایت قندهار شده بود.

این تصمیم یک روز پس از کشته شدن ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار اتخاذ گردید.

ترور رئیس پلیس قندهار که از چهره‌های قدرتمند افغانستان محسوب می شد بار دیگر به نگرانی‌ها درباره امنیت انتخابات دامن زده است.

گفتنی است، ژنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده پلیس و ژنرال عبدالمومن حسین خیل رئیس امنیت ملی قندهار بر اثر تیراندازی در نشست امنیتی که به منظور بررسی امنیت برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور و با حضور فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان در محل استانداری این ولایت جریان داشت، کشته شدند.

زلمی ویسا والی قندهار، سخنگوی والی و خبرنگار تلویزیون ملی افغانستان نیز در این حادثه زخمی شده اند. پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند که زلمی ویسا والی قندهار نیز در این حمله کشته شده است.

ژنرال شریف یفتلی رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز ضمن تایید کشته شدن فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی قندهار اعلام کرد که این حمله توسط «گلبدین» یکی از محافظان والی قندهار انجام شده است.

اسکات میلر فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو که تحت عنوان ادعائی نیروهای حمایت قانع در افغانستان مستقر هستند نیز در این نشست امنیتی حضور داشته، اما به دلیلی از این جلسه خارج شده و آسیبی ندیده است!

این درحالیست که انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر ماه) برگزار شود و طالبان اخیراً حملات خود را در مناطق مختلف افزایش داده است.

نظر شما