شناسهٔ خبر: 28850543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

بازداشت سناتور شیعه پیام خوبی برای شیعیان ندارد/ شهادت یک زائر اربعین به دست پلیس محکوم است

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصرعباس جعفری با اشاره به بازداشت سناتور سابق فیصل رضا عابدی گفت: وی فردی وطن دوست است که هیمشه در کشور با تکفیری ها مبارزه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصرعباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در یک کنفرانس خبری با اشاره به بازداشت سناتور سابق فیصل رضا عابدی گفت: وی فردی وطن دوست است که هیمشه در کشور با تکفیری ها مبارزه کرده است.

وی افزود: کسانی که علیه دادگاه و ارتش هستند در کشور آزاد هستند، اما فیصل رضا عابدی در دادگاه ها گردانده می شود؛ آنها با این کار چه پیامی می خواهند به ملت بدهند؟ ملت تشیع اکنون در یک حالت اضطراب به سرمی بردند.

وی افزود: ما شهادت یک خانم زائر امام حسین(ع) در روز گذشته در ایست بازرسی پلیس در جیکب آباد را محکوم می کنیم و این اتفاق نشان می دهد حکومت بلوچستان در تأمین امنیت زائرین ناموفق است، زیرا پلیس این زن زائر را با تمام بی رحمی به شهادت رسانده و بعد از درج شکایت علیه پلیس، اکنون پلیس بازماندگان این شهید را برای دست برداری از این شکایت تحت فشار قرار می دهد و آنها را تهدید می کند و ما از مسؤلین می خواهیم به این پرونده رسیدگی کنند و افرادی که در شهادت این خانم دست دارند را برای دیگران عبرت سازند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مورد مشکلات کاروان زائران اربعین پاکستان گفت: هر کاروانی که وارد بلوچستان می شود از او تقاضای مجوز تردد می کنند و با این بهانه میان زائران خوف ایجاد می کنند و این برخورد با هر شهروند پاکستانی که باشد غیرقانونی است و ما این اقدام را محکوم می کنیم و از دولت انتظار داریم در مورد سیاست های غیر قانونی حکومت سابق تجدید نظر کند و همه موانع ایجاد شده در راه زائرین را فورا برطرف کند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در پایان ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستان در ترکیه را به شدت محکوم کرد.

 

گفتنی است سید فیصل رضا عابدی سناتور سابق حزب مردم پاکستان و یکی از شخصیت‌های برجسته  شیعه شهر کراچی به جرم توهین به دادگاه عالی پاکستان دستگیر شده و راهی زندان ادیاله شده است.

 مردم و علمای شیعه و سنی پاکستان خواستار رهایی هر چه زود تر سید فیصل رضا عابدی هستند و برای محکوم کردن دستگیری فیصل رضا عابدی در شهرهای مختلف پاکستان تظاهرات کرده اند.

نظر شما