شناسهٔ خبر: 28850124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران:

آمار غريق دريا در دولت تدبير و اميد حدود 80 درصد کاهش يافت

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- معاون استاندار مازندران با تاکيد بر اين که مجموعه اي از تدابير و هماهنگي ها و هم افزايي دستگاهها در کنار فرهنگ سازي و آگاهي شهروندان سبب کاهش آمار غريق در آب هاي ساحلي درياي خزر شده است، گفت: يکي از اقدامات مهمي که همه ساله اجرا و بهينه سازي شده، شناسايي و پايش مجدد مناطق حادثه خيز در سواحل استان بوده است.

به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري ، احمد حسين زادگان بيان داشت:: آمار مرگ ناشي از غرق شدگي در آب هاي ساحلي اين استان از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد تاکنون حدود 80 درصد کاهش يافته است.

احمد حسين زادگان، معاون استاندار مازندران با بيان اين که  آمار مرگ ناشي از غرق شدگي در آب هاي ساحلي اين استان از آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد تاکنون حدود 80 درصد کاهش يافته است، افزود: در حالي که آمار فوتي هاي ناشي از غرق شدگي در آب هاي ساحلي درياي مازندران در پايان تابستان سال 92 و همزمان با شروع فعاليت دولت تدبير و اميد 202 نفر بود، امسال در پايان شهريور به 47 نفر رسيد.

وي حفظ امنيت مسافران و گردشگران هنگام شنا در دريا را مهم ترين وظيفه تمامي دستگاههاي عضو ستاد ساماندهي دريا و مورد تاکيد شخص رييس جمهوري دانست و گفت: بر همين اساس رييس جمهوري محترم پس از مطالعه گزارش کاهش قابل توجه آمار غريق بر ضرورت استمرار روند کاهشي تا به صفر رساندن آمار تاکيد کرد.

رييس جمهوري اوايل هفته جاري پس از مشاهده گزارش نتايج فعاليت ستاد ساماندهي دريا در استان هاي مازندران و گيلان با ارزشمند توصيف کردن اقدامات مسئولان محلي، خواستار پيگيري و اجراي برنامه هاي موثر براي تداوم روند کاهشي آمار غريق شد.

 معاون استاندار مازندران با تاکيد بر اين که مجموعه اي از تدابير و هماهنگي ها و هم افزايي دستگاهها در کنار فرهنگ سازي و آگاهي شهروندان سبب کاهش آمار غريق در آب هاي ساحلي درياي خزر شده است، گفت: يکي از اقدامات مهمي که همه ساله اجرا و بهينه سازي شده، شناسايي و پايش مجدد مناطق حادثه خيز در سواحل استان بوده است.

حسين زادگان افزود: امسال 376 نقطه حادثه خيز در ساحل 338 کيلومتري درياي مازندران شناسايي و با استقرار 940 ناجي غريق ايمن سازي شده بود.

وي حضور پايدار ناجيان در مناطق حادثه خيز را از ديگر ويژگي هاي طرح دريا در سال جاري برشمرد و بيان داشت: پرداخت نسبتا مناسب و بموقع حقوق ناجيان غريق از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي استان هم در ايجاد انگيزه براي ناجيان موثر بوده است.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران آموزش و تقويت ناجيان غريق قبل و هنگام فعاليت دريا در سطح شهرستان هاي استان را هم در اين زمينه موثر دانست و گفت: البته افزايش سطح آگاهي شهروندان از خطرات احتمالي دريا و همکاري قابل توجه با ناجيان غريق را هم نبايد نايده گرفت .

وي از استفاده بهينه ستاد از اسپانسرهاي بخش خصوصي در تهيه ملزومات ناجيان غريق بويژه لباس در برخي از شهرستان ها از جمله نور، محمودآباد و بابلسر قدرداني کرد و افزود: در کنار اين اقدامات، برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و ورزشي در برخي شهرستان ها ي ساحلي و پرشدن فضاي فراغت مسافران و کاهش خطرات شنا هم در کاهش آمار غريق موثر بوده است.

حسين زادگان نظارت و پشتيباني مستمر جمعيت هلال احمر استان از مناطق حادثه خيز را در نجات جان غرق شدگان قابل تحسين دانست و گفت: هماهنگي مناسب بين دستگاههاي شهرستان هاي ساحلي استان در حوزه سواحل هم کارها را براي امدادرساني و ارائه خدمات به شناگران روان کرده بود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اين که استان طولاني ترين سواحل دريايي کشور را در اختيار دارد، بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي را بهترين راهکار در کنار آگاهي بخشي به شناگران براي کاهش خطرات دانست و افزود: همراهي برخي از کلوب داران و ايستگاههاي تفريحي ساحلي در حوزه امداد و نجات ظرفيتي بود که امسال بيش از هر زمان ديگري مورد توجه و استفاده قرار گرفت.

حسين زادگان توجه به نياز گردشگران در سفر به مازندران بويژه در فصل شنا و ضرورت فعال نگه داشتن طرح هاي ساماندهي را مهم توصيف کرد و افزود: امسال شروع بموقع فعاليت طرح هاي دريا و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان در ساماندهي کامل نيروها در سواحل به جاي تعطيلي آنها سبب شد تا شاهد کاهش آمار غريق باشيم.

وي بهره گيري از تمامي ظرفيت ها و امکانات موجود در دريا و ساحل را هم يکي از ويژگي هاي طرح دريا در سال جاري برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيت درياباني در حوزه امداد و نجات در دريا به وسيله قايق ها و جت اسکي سازماني آن نمونه اي از فعال کردن ظرفيت هاي موجود بود که در کاهش غريق نقش داشت.

حسين زادگان يکي از ضعف هاي موجود در اجراي طرح هاي دريا با حضور بخش خصوصي را کوتاه بودن دوره اجراي طرح ها دانست و اظهار داشت: خوشبختانه امسال توانستيم با افزايش سقف زماني قراردادها، انگيزه بخش خصوصي را بالا ببريم

نظر شما