شناسهٔ خبر: 28849819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جنايت مخالفان مسلح سودان جنوبي ضد زنان و کودکان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مخالفان مسلح سودان جنوبي پس از ربودن دختران نوجوان، آنها را هدف آزار و اذيت جنسي قرار مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ براساس گزارش سازمان ملل متحد، مخالفان مسلح سودان جنوبي پس از ربودن دختران نوجوان، آنها را به عقد فرماندهان شبه نظاميان در مي آورند و بقيه نيز هدف آزار و اذيت جنسي قرار مي گيرند.
اين گزارش که براساس اظهارات قربانيان و شاهدان عيني جمع آوري شده، جزئيات جديدي از تشديد خشونت و سوءاستفاده ها را منتشر مي کند که حتي پس از تازه ترين توافقات رقباي سودان جنوبي براي پايان دادن به جنگ داخلي پنج ساله روي داده است.
«ميچل باچله»، رئيس حقوق بشر سازمان ملل گفت: "اکثر شهروندان غيرنظامي که ربوده شده اند تا آنجا که من مي دانم همچنان در اسارت به سر مي برند."
در اين گزارش آمده است، در پي تشديد درگيري ها در ماه هاي آوريل و اوت و پس از گذشت ماه ها آرامش نسبي، حدود 900 نفر از ساکنان مناطق مختلف ربوده و در حدود 24 هزار نفر نيز ناگزير به ترک منازل خود شده اند.
مقامات امنيتي سودان جنوبي اعلام کردند نيروهاي مخالف سودان جنوبي دست کم به 28 روستا و اردوگاه آوارگان حمله کردند و پسران و مردان جوان را با زور ربودند و خواهان پيوستن آنها به شبه نظاميان يا کارگران آنها شدند.
«سالوا کر» رئيس جمهوري سودان جنوبي و «ريک ماچار» معاون سابق او و رهبر شورشيان ، 28 ژوئن سندي در خصوص آتش بس دائمي در خارطوم با حضور «عمر البشير» رئيس جمهوري سودان و رئيس جمهوري اوگاندا امضا کردند و پس از آن جمعه گذشته نيز در مورد خروج نيروهاي مسلح از مناطق شهري و مسکوني به توافق رسيدند.
جنگ داخلي در سودان جنوبي که از سال 2013 ميلادي ادامه دارد، باعث کشته شدن ده ها هزار نفر و آواره شدن چهار ميليون نفر شده است.
سازمان ملل چند ماه پيش اعلام کرد خطر قحطي و گرسنگي بيش از نيمي از ساکنان سودان جنوبي را تهديد مي کند و جنگ و درگيري ها باعث شده است کمک هاي غذايي و بشردوستانه به اين منطقه دشوار شود.
سودان جنوبي سال 2011 ميلادي پس از يک همه پرسي، از سودان جدا شد و اعلام استقلال کرد.139/112
کليدواژه سودان جنوبي سودان افريقاي جنوبي

نظر شما